Razred C, najsvetlejša zvezda Detroita

Avtomoto

Daimler je v Detroitu premierno predstavil novi razred C, ki se ponaša z rekordno nizkim količnikom upora, še vedno pa bo na voljo v dveh izvedenkah: udobni in športno dinamični. 

Daimler je občutno rast prodaje v ZDA, ki je v letu 2013 tisto iz leta poprej presegla kar za 14 odstotkov, uporabil za svetovno premiero novega razreda C ali baby eSa, kot mu številni ljubkovalno pravijo. Ta je od predhodnika, zahvaljujoč hibridni aluminijatsi karoseriji, v povprečju za 100 kilogramov lažji, pod črto pa to pomeni v povprečju za petino nižjo porabo goriva pri konkurenčno motoriziranih modelih.

Tako kot pri aktualni generaciji modela bo tudi novi C na voljo v dveh oblikovnih različicah: klasično limuzinski in športno dinamični.

V salone vsaj onstran Atlantika bo zapeljal septembra letos, v Nemčiji pa zanj že sprejemajo naročila, in sicer se na tem trgu cene pričnejo pri 33.558 evrih, kolikor stane osnovna različica C180, za C200 in C220 bluetec pa je treba odšteti najmanj 36.414 oziroma 38.675 evrov.

Novi C je dobil za osem centimetrov daljše medosje (sedaj 284 cm), kar obljublja bolj prostorno notranjost, v dolžino pa se je potegnil za 10 (sedaj 469 cm) in v širino za štiri centimetre (sedaj 181 cm). Ob tem bo imel še 480-litrski osnovni prtljažnik, v povprečju pa bo tudi 100 kilogramov lažji od predhodnika.

Sprva trije motorji, kasneje še veliko več

Nemški mediji na začetku tržne poti omenjajo tri motorje, in sicer različice C180 s 115, C200 s 135 in C220 bluetec s 125 kW največje moči (slednji je seveda dizel). V osnovi bo menjalnik šeststopenjski ročni, na voljo pa bo tudi sedemstopenjska prestavna avtomatika 7G-Tronic plus, prav tako proti doplačilu pa si bodo stranke pri določenih različicah lahko omislile tudi štirikolesni pogon 4matic. Kasneje pa bo ponudbo razširila še nova devetstopenjska prestavna avtomatika.

Dieter Yetsche je kot vedno takole nasmejan poziral fotografom. Kako tudi ne bo, ko pa mu je v letu 2013 v ZDA prodaja zrasla za 14 odstotkov. Sedaj pa bo z novo generacijo razreda C dobila še nov zagon.

Že C180 bo ponujal zgledne zmogljivosti, in sicer bo stotico na merilniku prekril v 8,2 sekunde (8,5 z avtomatiko), končna hitrost pa bo znašala 225 km/h. Ob tem naj bi se povprečna poraba glede na izbiro menjalnika gibala med 5 in 5,8 litri, emisij CO2 pa naj bi izpustil od 116 do 135 gramov na kilometer poti. Različica C220 bluetec pa naj bi imela še nižje emisije CO2, in sicer naj bi bilo teh od 103 do 117 gramov na km.

Kasneje bodo v ponudbo prišle tudi še druge motorne različice, kot so: različica z 1,6-litrskim dizelskim motorjem, ki bo razvijal 85 ali 100 kW ter bencinska različica s 175 kW, dizelska s 150 kW, v hibridni različici C300 BlueTEC Hybrid pa bo temu v pomoč še 20-kilovatni elektromotor, s čimer naj bi poraba padla na vsega 3,9 litra … na vrhu motorne palete pa bo seveda tudi različica AMG, o motorizaciji katere pa za sedaj še ni veliko znanega.

Prava poplava karoserijskih različic

Nekoliko kasneje bo pričakovano na voljo tudi T-različica, ki označuje športno karavansko različico, pričetek njene prodaje pa znamka načrtuje septembra istega leta. Od limuzine pa naj bi bila po prvih najavah 1.900 evrov dražja. Še nekoliko kasneje pa bodo poleg kupeja in kabrioleta (vendar še ni določeno, ali bosta nosila oznako CLK ali kaj drugega) ponudbo obogatile še različice sorodne BMW-jevi seriji 3 GT in audiju A5 sportback.

Poleg občutno izboljšane vozne dinamike naj bi novi razred C ponujal tudi večino napredne tehnike, ki jo poznamo iz pred kratkim predstavljenega razreda S, in še nekatere novosti, o katerih pa smo že pisali. Nismo pa še povedali, da naj bi novinec imel tudi možnost airmatic zračnega vzmetenja, ki bo imel tudi več programov delovanja: Comfort, ECO, Sport in Sport Plus. Prav vse različice pa bodo serijsko opremljene s 7-palčnim sredinskim zaslonom, ki ga bo na željo kupca lahko nadomestil 8,4-palčni zaslon, občutljiv na dotik.