Nakup plovila za kupca še zdaleč ne predstavlja edinega stroška. Razen za domačine, ki so upravičeni do komunalnih privezov, večji strošek predstavljajo tudi privezi, ki v slovenskih marinah lahko sežejo od slabih 2000 evrov pa do preko 18.000 evrov, odvisno od lokacije in dolžine plovila.
PRIVEZI V SLOVENSKIH MARINAH: Od od par tisočakov do cene avtomobila srednjega razreda
Koper
V izolski marini letni privez za čoln dolžine do devetih metrov na primer stane 3681 evrov, ta znesek pa lahko naraste vse do 16.827 evrov za plovilo dolžine do 25 metrov.
Po besedah vodje Marine Izola Matjaža Franceta sicer skoraj polovica vseh plovil predstavljajo plovila med 10 in 14 metri, medtem ko manjša plovila (do 10 metrov) predstavljajo 30 odstotkov vseh, tista daljša od 14 metrov pa 22 odstotkov celote.
Odvisno od letnega časa
Za privez v času poletne sezone (od aprila do konca septembra) bo lastnik čolna odštel od 2600 evrov (plovila do osmih metrov dolžine) do 12.361 evrov za največja plovila, 12-metrska barka pa ga bo stala 4060 evrov. Zimski privezi so letnemu času primerno cenejši (2085 evrov, 3250 evrov oz. 9890 evrov za osem-, 12- oz. 25-metrska plovila).
Še nekoliko drugačne so cene privezov na t.i. pomolu B, in sicer gre cena letnega priveza od 2900 evrov za plovila do osem metrov dolžine pa do 4700 evrov za plovila do dolžine 12 metrov, medtem ko so letni privezi od 634 do 1065 evrov.
Prevladujejo domača vozila
V Marini Izola, kjer je na voljo več kot 700 privezov, sicer po podatkih Franceta prevladujejo domača plovila (55 odstotkov), sledijo pa jim plovila z avstrijsko in italijansko (vsaka po 13 odstotkov) ter nemško zastavo (11 odstotkov).
Marina Portorož, ki se ponaša s 650 privezi v morju in možnostjo namestitve do 300 plovil na kopnem, ponuja letne priveze v morju od 1915 evrov (za plovila do dolžine šest metrov) pa do 18.712 evrov za plovila dolžine do 24 metrov. Tudi v Portorožu je sicer največ plovil v kategoriji od 12 do 14 metrov, razmerje med jadrnicami in motornimi čolni pa je skoraj pol pol, je za STA navedel pomočnik direktorja marine Sandi Bonaca.
Podobno kot v Izoli med lastniki plovil prevladujejo Slovenci (51,7 odstotka), ki jim v strukturi gostov sledijo Nemci (17,6 odstotka), Avstrijci (15,6 odstotka) in Italijani (6,2 odstotka).
Najmanjša je koprska marina
Na slovenski obali je najmanjša Marina Koper, ki premore 75 privezov v morju, ob tem pa imajo na kopnem prostora za še 25 plovil. Letni privezi v morju se začnejo pri plovilih do osem metrov dolžine, zanje pa je treba odšteti 3061 evrov, medtem ko znaša cena za 12-metrska plovila 4591 evrov in za tista do 20 metrov 8429 evrov.
Stroški mesečnega priveza se začnejo pri 420 evrih za barke do petih metrov do 1883 evrov za največja plovila. Za dnevni privez bodo obiskovalci odšteli od 25 do 107 evrov. Cena mesečnega priveza na kopnem je v razponu od 301 evra do 948 evrov, na dnevni ravni pa bo strošek za lastnika plovila med 19 in 48 evri.
Podobno kot v preostalih marinah so v Kopru v ceno letnega priveza v morju všteti varovanje plovila, vodovodni in električni priključek za razsvetljavo, uporaba sanitarij ter en parkirni prostor. Cena priveza na kopnem zajema tudi uporabo podstavka in sanitarij.
Nova marina bo prav tako nastala na lazaretu in bo za obcane in bo najvecja na obali
Pasere niso luksuz, pač pa tradicija, ki izhaja iz batan in podobnih lesenih trabakul.
Da bi zvezal pasero je dovolj tudi palica v obali. Strošek takega priveza je skoraj nič in to je komunalni privez.
Ker pa omejeni bedaki gledajo na priveze samo tako, da tam vidijo barke za milijon evrov, lapajo o luksuzu.
To je isto, kot bi rekli, da morajo oni plačat davek, ker iz okna v sekretu vidijo morje. ž
Zaplankanost!!! Balkanska!