PRIVEZI V SLOVENSKIH MARINAH: Od od par tisočakov do cene avtomobila srednjega razreda

Koper

Nakup plovila za kupca še zdaleč ne predstavlja edinega stroška. Razen za domačine, ki so upravičeni do komunalnih privezov, večji strošek predstavljajo tudi privezi, ki v slovenskih marinah lahko sežejo od slabih 2000 evrov pa do preko 18.000 evrov, odvisno od lokacije in dolžine plovila.

V izolski marini letni privez za čoln dolžine do devetih metrov na primer stane 3681 evrov, ta znesek pa lahko naraste vse do 16.827 evrov za plovilo dolžine do 25 metrov.

Po besedah vodje Marine Izola Matjaža Franceta sicer skoraj polovica vseh plovil predstavljajo plovila med 10 in 14 metri, medtem ko manjša plovila (do 10 metrov) predstavljajo 30 odstotkov vseh, tista daljša od 14 metrov pa 22 odstotkov celote.

Odvisno od letnega časa

Za privez v času poletne sezone (od aprila do konca septembra) bo lastnik čolna odštel od 2600 evrov (plovila do osmih metrov dolžine) do 12.361 evrov za največja plovila, 12-metrska barka pa ga bo stala 4060 evrov. Zimski privezi so letnemu času primerno cenejši (2085 evrov, 3250 evrov oz. 9890 evrov za osem-, 12- oz. 25-metrska plovila).

Še nekoliko drugačne so cene privezov na t.i. pomolu B, in sicer gre cena letnega priveza od 2900 evrov za plovila do osem metrov dolžine pa do 4700 evrov za plovila do dolžine 12 metrov, medtem ko so letni privezi od 634 do 1065 evrov.

Prevladujejo domača vozila

V Marini Izola, kjer je na voljo več kot 700 privezov, sicer po podatkih Franceta prevladujejo domača plovila (55 odstotkov), sledijo pa jim plovila z avstrijsko in italijansko (vsaka po 13 odstotkov) ter nemško zastavo (11 odstotkov).

Marina Portorož, ki se ponaša s 650 privezi v morju in možnostjo namestitve do 300 plovil na kopnem, ponuja letne priveze v morju od 1915 evrov (za plovila do dolžine šest metrov) pa do 18.712 evrov za plovila dolžine do 24 metrov. Tudi v Portorožu je sicer največ plovil v kategoriji od 12 do 14 metrov, razmerje med jadrnicami in motornimi čolni pa je skoraj pol pol, je za STA navedel pomočnik direktorja marine Sandi Bonaca.

Podobno kot v Izoli med lastniki plovil prevladujejo Slovenci (51,7 odstotka), ki jim v strukturi gostov sledijo Nemci (17,6 odstotka), Avstrijci (15,6 odstotka) in Italijani (6,2 odstotka).

Najmanjša je koprska marina

Marina Portorož pa ponuja tudi priveze v bližnjem kanalu Fazan, katerih cena gre od 285 evrov za plovila do štirih metrov do 827 evrov za plovila nad šestimi metri.

Na slovenski obali je najmanjša Marina Koper, ki premore 75 privezov v morju, ob tem pa imajo na kopnem prostora za še 25 plovil. Letni privezi v morju se začnejo pri plovilih do osem metrov dolžine, zanje pa je treba odšteti 3061 evrov, medtem ko znaša cena za 12-metrska plovila 4591 evrov in za tista do 20 metrov 8429 evrov.

Stroški mesečnega priveza se začnejo pri 420 evrih za barke do petih metrov do 1883 evrov za največja plovila. Za dnevni privez bodo obiskovalci odšteli od 25 do 107 evrov. Cena mesečnega priveza na kopnem je v razponu od 301 evra do 948 evrov, na dnevni ravni pa bo strošek za lastnika plovila med 19 in 48 evri.

Podobno kot v preostalih marinah so v Kopru v ceno letnega priveza v morju všteti varovanje plovila, vodovodni in električni priključek za razsvetljavo, uporaba sanitarij ter en parkirni prostor. Cena priveza na kopnem zajema tudi uporabo podstavka in sanitarij.

Deli novico:

Privezi,Marine,Luka |  14 .08. 2015 ob  20: 12
@izolano vero,@Kopprcan Zgleda,da imata vidva v glavi prepih!Preden napišete komentar,bi bilo dobro da si par krat prebereta prispevek in komentarje,da bi razumeli za kaj se gre,ker je očitno,da nimate pojma!
Koprcan |  10 .08. 2015 ob  16: 02
Ce se prituzujete da so marine vzele plaze zakaj se kopate v mulju na lazaretu...ki plaze so prazne..haha
Nova marina bo prav tako nastala na lazaretu in bo za obcane in bo najvecja na obali
@bedaki | danes ob 11:47 |  10 .08. 2015 ob  15: 19
bog se te usmili, fora je da imajo domačini pravico priti prej do priveza kot ostali, če bi bilo povpraševanja manj (oziroma bi občine bolj delale na tem da je več privezov- kar je čisto mogoče z malo reda) kot ponudbe bi prvez i bili na voljo tudi ostalim

@Istrijan |  10 .08. 2015 ob  13: 59
za marine ste nam vzeli najlepše dele obale v Izoli in Portorožu sedaj pa ne bi za to nič plačali?
@bedaki |  10 .08. 2015 ob  11: 47
-3
ti nimaš pojma o življenju. Barka , pa tudi če je to pasara je luksuz, ki ni nujno potreben za življenje. Luksuz se zato plača in prav je tako. Zakaj bi domačini lahko plačevali manj od ostalih državljanov Slovenije? V čem je tvoja pasara drugačna od pasare nekega Lendavčana ali Velenjčana?
@Izolano vero |  10 .08. 2015 ob  11: 38
JA, UPRAVA ZA POMORSTVO POJEM ZASE!!!!!
Istrijan |  10 .08. 2015 ob  11: 03
@Jože, Pejdi ti na Bled in "sigurno" dobiš takoj privez.
Jože |  10 .08. 2015 ob  10: 45
To kar se dogaja na naši obali je sramota nad sramotami. Od vedno je pravilo da čolni nad določeno dolžino spadajo v Marine, ne pa na Komunalne priveze kjer že sama beseda pove kaj naj bi spadalo na te priveze. Nekateri lasniki še kako velikih in dragih plovil privezanih na komunalne priveze prišparajo na ta račun v par letih za nove čolne. Zakaj se to ne uredi. Če ima nekdo denar za nakup tako dargih čolnov imajo tudi za plačilo marin. Domačini z paserami in podobnimi plovili pa zaradi tega nimajo priveza. Za pikico na I pa večinoma lasniki čolnov iz notranjosti imajo polovico lasništva čolna pisana na domačine. Zakaj se to ne preveri kdaj so ta lasništva začela biti lasništva z dvanajstinami? Pišem zaradi tega ker imam zelo grde izkušnje.
@Privezi,Marine,Luka | danes ob 05:49 by izolano vero |  10 .08. 2015 ob  10: 40
ma daj lepo te prosim kakšna uprava za pomorstvo lepo te prosim, to je tako kot da bi dal ministra v komisijo za podeljevanje privezov, pa saj bi blo več vezanih žabarjev kot obalnih prebivacev, tam je korupcija že v krvi
Dejstvo |  10 .08. 2015 ob  10: 08
je to.da je v Kopru na komunalnih privezih več kot polovico ladij ki sodijo v marino. Lisjaki plačujejo drobiž glede na cene v marini,nas pa tlačijo v badaševico, da ne delamo sramote s temi banjicami v mestnem jedru.
bedaki |  10 .08. 2015 ob  09: 34
Na obali že od druge svetovne poteka priseljevanje in ni čudno, da ljudje, ki niso živeli z m,orjem ne razumejo kaj je luksuz in kaj ne.
Pasere niso luksuz, pač pa tradicija, ki izhaja iz batan in podobnih lesenih trabakul.
Da bi zvezal pasero je dovolj tudi palica v obali. Strošek takega priveza je skoraj nič in to je komunalni privez.

Ker pa omejeni bedaki gledajo na priveze samo tako, da tam vidijo barke za milijon evrov, lapajo o luksuzu.
To je isto, kot bi rekli, da morajo oni plačat davek, ker iz okna v sekretu vidijo morje. ž
Zaplankanost!!! Balkanska!
lu |  10 .08. 2015 ob  06: 30
enaki problemi v kanalu Fazan,ki si ga lasti Marina. Saj ni njen. Sedaj parkirajo jahte ki sežejo do sredine kanala i jemljejo malim čolnom priveze. Kasirajo velik denar,upajmo da bodo kmalu propadli..............KS Lucija pa nič. Podarila je kanal Čatežu . Seveda brez računa.................
1