V Telekomu Slovenije so se odločili, da bodo še prijaznejši do okolja in da bodo naredil korak naprej v brezpapirnem poslovanju. Bistveno bodo zmanjšali izdajanje papirnatih računov, ki jih uporabnikom pošiljajo po navadni pošti. A to ne pomeni, da bodo račune v pisni obliki povsem ukinili. Z novembrom bodo prejemanje papirnatih računov ukinili tistim naročnikom, ki so doslej prejemalo tako papirnate kot elektronske račune – teh je približno 17 tisoč. Ali imajo v načrtu kaj podobnega, smo povprašali na Marjetici Koper in Rižanskem vodovodu Koper.
PO TELEKOMU NA E-RAČUNE PREHAJA TUDI MARJETICA KOPER: Rižanski vodovod bo maksimalno zmanjšal papirno poslovanje
Koper
Marjetica Koper, ki mesečno izda približno 30 tisoč računov, bo z novembrom postala okolju bolj prijazna, saj v komunalnem podjetju uvajajo t. i. e-račun in pričenjajo z akcijo osveščanja. Sistem elektronskega izdajanja računov so oktobra testirali na 50 uporabnikih in ugotovili, da je ta način plačevanja boljši, hitrejši ter ekološko prijaznejši. "Poudarek v naslednjih mesecih bo na uvedbi e-računa, seveda pa ohranjamo za sedaj tudi papirni račun, saj vsi uporabniki ne želijo elektronske opcije," so nam pojasnili na Marjetici.
Preklop na e-račun je povsem preprost. Uporabniki izpolnjen in podpisan obrazec, ki ga dobijo na njihovi spletni strani, pošljejo ali dostavijo na Marjetico Koper, lahko pa ga skenirajo in pošljejo preko elektronske pošte na naslov ekoracun@marjeticakoper.si.
"Ker smo novost šele uvedli, je naš cilj v letu 2020 preusmeriti pet do osem odstotkov uporabnikov na e-račun, kar predstavlja približno 1500 do 2500 uporabnikov," so načrte razkrili na Marjetici. O ukinitvi papirnatega računa v bližnji prihodnosti ne razmišljajo, saj, kot pravijo, je njihova storitev naravnana na želje uporabnikov. "Si pa s kampanjami osveščanja želimo doseči, da uporabniki spoznajo prednosti takih rešitev, kot je e-račun. Ekološka osveščenost v podjetju je visoka, predvsem s ciljem ločenega zbiranja odpadkov, vendar je tudi prehod na brezpapirno poslovanje cilj, katerega zasledujemo," so še dodali.
V Rižanskem vodovodu elektronsko poslujejo že od leta 2013
V Rižanskem vodovodu Koper imajo sistem izdaje in prejema e-računov vzpostavljen že od leta 2013. Svojim odjemalcem mesečno pošljejo okoli 40 tisoč računov, od tega je prejemnikov e-računov nekaj več kot tri tisoč. "V letu 2020 načrtujemo maksimalno zmanjšati število računov v papirnati obliki, na tem pospešeno delamo. Vsako leto si prizadevamo z različnimi akcijami širšo javnost pozvati k racionalizaciji papirnatega poslovanja in jo spodbuditi k prehodu na okoljsko prijaznejši način prejemanja računov – elektronski," so dejali v Rižanskem vodovodu.
Kot so pojasnili, je prehod na elektronsko pošiljanje računov prioriteta družbe, "saj poleg okoljevarstvenega vidika zasledujemo tudi vidik racionalizacije poslovanja. Strošek izdaje e-računa je namreč desetkrat manjši od stroška računa v papirnati obliki."
Njihovi odjemalci se lahko na prejemanje e-računov prijavijo preko spletnega portala vodovoda, preko storitve e-vodarina, preko elektronske pošte vodovod@rvk.si ali osebno na sedežu podjetja. Elektronske račune odjemalcem pošiljajo preko elektronske pošte ali neposredno v banko znotraj sistema direktne bremenitve (trajnik), so še pojasnili.
Komentiraj
Hvala ne bom sodeloval......so pisali da """"Strošek izdaje e-računa je namreč desetkrat manjši od stroška računa v papirnati obliki""""...... kaj? ma kaj se hecate? ce poslijo e-racun preko mail sigurno imajo 50 krat stroska racun.... prosim vas bodite bojl realni......
Nismo še plačali Agrariji sadje, ki smo ga pojedli.
Pa pršut za novo leto?
Položnice gor..., EEE