Minister za infrastrukturo in prostor Samo Omerzel je danes zagotovil, da iščejo rešitev za zaplet, ki je nastal z vinjetami za vozila, katerih višina nad prvo osjo presega 1,30 metra. Kot je povedal po seji vlade, je ta standard definirala prometna stroka, verjame pa, da bodo za invalide in družine z več otroki našli rešitev.
Vlada je prejšnji teden sprejela nov sistem cenovne politike cestninjenja avtocest, v okviru katerega je uvedla novo vinjeto za vozila, katerih višina nad prvo osjo presega 1,30 metra. Za ta vozila in za kombije bo tedenska vinjeta stala 40 evrov, mesečna 80 evrov, letna pa 220 evrov.
To je v javnosti v minulih dneh sprožilo pomisleke, da bi lahko tudi lastniki visokih terenskih vozil in družinskih enoprostorskih vozil za letno vinjeto po novem odšteli 220 evrov.
Omerzel je pojasnil, da takšno definicijo, kot so jo zapisali v uredbo, uporablja praktično cela Evropa. "Teh famoznih 1,3 metra je nekaj, kar je standard, ki ga je definirala prometna stroka. To je nekaj, kar je v Sloveniji definirano že kar nekaj časa, tudi v Evropi, in vse okoliške države to uporabljajo," je dejal na novinarski konferenci.
Kot je pojasnil, sta nosilnost vozila in 1,3 metra tisto, kar definira, kaj je kombinirano vozilo. "Mislim, da je tisto, kar je stroka naredila, pravilna pot. Prišlo je do nekaj mejnih primerov, ki jih trenutno rešujemo," je dejal in spomnil na družine z več otroki in invalide.
Pri tem je opozoril na nekatere omejitve, ki izhajajo iz zakonodaje EU. "Pomembno je, da se vsi zavedamo, da če bi omogočili cenejšo vinjeto za ta dva razreda, bi to pomenilo diskriminatoren odnos do vseh ostalih v EU," je dejal.
Tako bi lahko npr. tudi romunska in nemška družina od slovenske strani zahtevali, da jim proda vinjeto po prejšnji ali znižani ceni, "kakršnakoli že ta bo", je pojasnil Omerzel in dodal, da za to že iščejo rešitev. "Našli bomo pot, kako zagotoviti olajšave invalidom in družinam z več otroki," je povedal.