Italijansko podjetje Rete Ferroviaria Italiana želi v sklopu posodobitve železniške proge med Trstom in Benetkami na občutljivem kraškem področju graditi številne predore. Zaradi ogrožanja vodnih poti in virov pitne vode bi moral biti projekt podvržen čezmejni presoji vplivov na okolje, so prepričani v nevladni organizaciji Alpe Adria Green (AAG).
OKOLJEVARSTVENIKI ZAHTEVAJO ČEZMEJNO OKOLJSKO PRESOJO: "Posodobitev železnice Trst–Benetke bi ogrozila vodne vire"
Trst
Simboličen prikaz gradnje proge super hitrega vlaka
"V Alpe Adria Green smo prepričani, da bo gradnja železniške proge Benetke–Trst (velika hitrost vlakov/velika zmogljivost) povzročila posege, ki bodo imeli velike vplive na okolje v podzemlju tržaškega krasa blizu meje s Slovenijo," so zapisali v sporočilu za javnost. Zato zahtevajo čezmejno presojo vplivov na okolje, v kateri bi sodelovala Slovenija.
"Različica Ronchi–Aurisina vključuje gradnjo 23-kilometrskega železniškega predora, ki bi šel skozi občutljivo kraško podzemno okolje, ogrožal vodne vire in podzemne vodne poti, kot je reka Timavo, ki izvira v Sloveniji. Ogrožanje vodnih poti in virov pitne vode bi lahko povzročilo škodo tako z okoljskega kot varnostnega vidika, tako v Italiji kot tudi v Sloveniji," so poudarili.
Simboličen prikaz gradnje proge super hitrega vlaka
Čezmejno oceno vplivov na okolje je, kot so izpostavili, treba izvesti v sodelovanju ministrstev za okolje in prostor obeh sosednjih držav pri preučevanju vplivov na okolje, kot se je že zgodilo v primeru projekta plinskega terminala v Žavljah.
Projekt sicer podrobno spremljata AAG in nevladna organizacija Greenaction Transnational iz Trsta. Ko bo znova sproščeno prehajanje meje med Slovenijo in Italijo, se bodo sestali in dogovorili za skupno strategijo ukrepanja na ravni Evropske komisije s pomočjo mednarodne organizacije Alpe Adria Green International, so še napovedali.