OECD: Drugi tir za zdaj preveč tvegan zaradi negotove prihodnosti Luke Koper

Slovenija

Izgradnja drugega tira Koper-Divača je po ugotovitvah OECD v luči negotove prihodnje rasti prometa v Luki Koper trenutno preveč tvegana. Ker nobena izvedljiva možnost javno-zasebnega partnerstva pri projektu tega tveganja ne odpravlja, je treba najti alternativno rešitev z nižjimi stroški. OECD tako predlaga izgradnjo zalednega terminala.

Mednarodni prometni forum pri Organizaciji za ekonomsko sodelovanje in razvoj (OECD) je v analizi možnih modelov javno-zasebnega partnerstva za izgradnjo nove železniške povezave med Koprom in Divačo ugotovil, da je Luka Koper v preteklosti zaostajala za rastjo drugih pristanišč. Povpraševanje bo sicer v prihodnje naraščalo, a vprašanje je, ali bo Luka Koper lahko sledila povpraševanju.

Možna začasna rešitev zaledni terminal

Drugi tir po ocenah OECD ustvari veliko, a drago povečanje zmogljivosti in mnogo let bo potrebnih, da se bodo te zapolnile. Državo tako izpostavlja precejšnjemu tveganju, da se investicija ne bo povrnila. Dokler dolgoročno povpraševanje ne bo bolj gotovo, je treba najti alternativno rešitev. OECD tako predlaga izgradnjo zalednega terminala, s katerim se odloži potreba po drugem tiru in predstavlja najboljšo možnost glede tveganja prihodnjega povpraševanja.

Da bi z gradnjo zalednega terminala ustvarili pogoje za boljšo ekonomiko kasnejše gradnje, je danes na predstavitvi analize OECD poudaril tudi minister za infrastrukturo Peter Gašperšič in dodal, da bo vlada analizo natančno preučila. "Pred nami je še kar nekaj nalog, preden bo možna dokončna odločitev," je poudaril minister.

Deli novico:

Luški |  11 .09. 2015 ob  15: 13
OECD ne zanima razvoj Luke Koper in nas na Obali, OECD skrbi za druge interesne skupine, drugače si tega ne morem razlagati....


http://damijan.org/2015/09/10/analitiki-oecd-pravijo-da-2-tir-ni-ekonomsko-smiseln-a-so-resni/
škavace |  11 .09. 2015 ob  10: 18
Nemčija vodi celo evropo in naši politiki so poslušni služabniki. To dovoljujemo mi narod ker se ne upremo. Vso odgovornost predpisujem slovenski politiki oni so odgovorni za vse!!!. Še škavace so bolj produktivne. lp
istra |  11 .09. 2015 ob  07: 50
ma kaj čakamo mejo na Črni Kal....čim prej....
TRST JE NAŠ |  11 .09. 2015 ob  07: 35
Takoj povezat progo s Trstom! Nič čakat.
pa temu sledi da |  11 .09. 2015 ob  00: 18
jr treba po OECD luko prodati . Skoda je da bi bila luka slovenska dejmo jo prodat najboljšemu
ponudniku.... V nasprotnem primeru bo to krava muzara za politiko
Pilot |  10 .09. 2015 ob  21: 32
Vrnite za krmilo gospoda Gašparja Mišiča in se bo drugi tir hitro naredil. Najboljši manager v srednji Evropi bo to z lahkoto zmogel!
hmmm |  10 .09. 2015 ob  20: 36
Študijo je pripravil strokovnjak, ki ima zelo tesne povezave z luko Hamburg. https://www.linkedin.com/pub/dr-jürgen-sorgenfrei/27/619/246
Kakšno naključje ...
Gaspersic delaj v korist Slovenije  |  10 .09. 2015 ob  20: 19
Ce se gres projekta izgradnje drugega tira vztrajaj pri projektu ne pa da poslusas OECD ki dela v korist nasim sosednjim državam in strelja neumnosti z izgradnjo zalednega terminala v Divaci. Izberi drugo pot za izgradnjo drugega Tira. Namesto da tir gre celotno pot do Divace skozi predore izberite drugo pot katera ne bo imela stevilnih predorov. Kdo ti bo placeval dodatna prekladanja? Vse stranke želijo tovor prepeljati iz vsake luke do naslednjega terminala s cimnizjimi stroski brez dodatnih prekladanj.
@hotelir |  10 .09. 2015 ob  19: 41
znana zgodba, posledica pohlepa, korupcije, kraje in prevar s strani mendežerjev, politikov in preštudiranih politik, ki se jih gredo dobro organizirani posamezniki že najmanj 25 let v tej državi.
njaslabša investicija |  10 .09. 2015 ob  19: 33
so naši skorumpirani in prodani politiki od leta 1991 dalje!!!!!
Hotelir |  10 .09. 2015 ob  19: 28
To, kar se dogaja sedaj s hoteli na Obali, se je že zgodilo s predelovalno indrustrijo in se bo zgodilo še s transportom...Tuji lastniki, odpuščanja, zapiranje, selitve....Kaj nam še ostane od dobrih časov zaslužka in številnih delovnih mest ?? Ljubljana cveti, periferija pa hira....Zelo hitro in očitno....
muffa |  10 .09. 2015 ob  18: 42
to je načrtno uničevanje Luke Koper in to z blagoslovm države!!! Najbrž nekdo že ve, kakšno korist bo od tega imel!!! Oecd in zunanji svetovalci vejo bolje od nas, kaj je za nas dobro?? Ta formula se je že mnogokrat izkazala za škodljivo. Minister Gašperšič in vlada, ki ji pripada, si zagotovo ne želijo drugega tira, ker nas želijo postaviti na stranski tir!!!! Gašperšič naj takoj odstopi !!!!!
1