Z včerajšnjim dnem se je iztekla 30-dnevna javna razprava o Celostni prometni strategiji Občine Piran, v okviru katere so vse občanke in občani dobili priložnost, da s svojimi predlogi sooblikujejo prihodnjo ureditev prometa v njihovem kraju.
ODZIVI PIRANČANOV: Nekdo si je zaželel gondole, drugi tunel s tekočim trakom
Piran
Na poseben e-poštni predal predlagam@piran.si, ki ga je Občina Piran odprla izključno za zbiranje predlogov občank in občanov, so izdelovalci prometne strategije prejeli več kot sto e-sporočil z zelo različnimi predlogi. Nekaterimi že znanimi, drugimi bolj domiselnimi. Tako si je eden izmed predlagateljev zaželel gondole, drugi tunel s tekočim trakom, tretji električne rolke … Prepričljiva večina predlagateljev pa se je zavzela za postopno zapiranje starega piranskega mestnega jedra za avtomobile, pod pogojem, da občina zagotovi dodatna parkirna mesta za prebivalke in prebivalce in učinkovito povezavo med parkirišči in njihovimi domovi.
Z njimi ni soglašalo več Pirančank in Pirančanov, ki so se 11. oktobra zbrali v piranski Apollonijevi palači na prvi javni obravnavi Celostne prometne strategije Občine Piran. Številne razpravljavke in razpravljavci so ocenili, da bi popolna zapora starega mestnega jedra še otežila življenja mladih, ki avtomobile potrebujejo bolj, jih prisilila v selitev in tako povzročila še hitrejše staranje prebivalstva v mestu. So se pa v razpravi oglasili tudi tisti, ki menijo, da je edina dolgoročna rešitev prometa v piranskem mestnem jedru popolna prepoved vožnje z avtomobili po njem, a si pred tem želijo izgradnje novih dodatnih parkirnih mest izključno za Pirančanke in Pirančane.
Občanke in občani so odločno podprli ukrepe za spodbujanje trajnostne mobilnosti in uvedbo električnih vozil, ki staro mestno jedro že povezujejo z velikim parkiriščem na Fornačah. Zato so predlagali čimprejšnji nakup novih Maestrov, primernih tudi za vožnjo v slabšem vremenu. Od občine pa zahtevajo, da čim prej bolje uredi dostavo, saj ta v obstoječi prometni ureditvi povzroča občutno preveč zapletov.
Na drugi javni obravnavi, ki je v prostorih Krajevne skupnosti Lucija potekala včeraj, 12. oktobra, pa so razpravljavke in razpravljavci največjo pozornost namenili predvideni trasi hitre ceste med Jagodjem in Lucijo. Po njihovem mnenju je za dolgoročno ureditev prometa v občini Piran ključno, da se prepreči izgradnja takšne ceste, ne glede na to, da gre v tem primeru za načrt države, ne občine. Ocenili so, da bi tako zasnovana cesta razkosala Lucijo, vanjo usmerila ves tranzitni promet in s tem povzročila številne zastoje, hrup in oblake izpušnih plinov. Izrazili so tudi željo po bolje urejenih kolesarskih stezah, varnejših cestah s pločniki, še zlasti na podeželju, in sprehajalnih poteh, ki so neposredno ob morju.
http://www.delo.si/mnenja/kolumne/brodet-s-skarpeno-atomska-bomba-se-lahko-skrije.html
In dokumentarec se je zgodil.