NOVI REKORDI IN IZZIVI: To so naloge, v katere bodo morali zagristi turistični delavci pri nas

Slovenija

Slovenskemu turizmu se obeta še eno rekordno leto, čeprav se stopnje rasti tako globalno kot pri nas umirjajo. Medtem ko so cilji turistične strategije pri številu prihodov in prenočitev že doseženi, pa turistične delavce na drugih točkah, denimo prilivih in prestrukturiranju državnih turističnih podjetij, čaka še veliko dela.

"Namen Dnevov slovenskega turizma je krepiti partnerstvo, da bomo močnejši, vidnejši in odmevnejši, da bo turizem dobil mesto, ki si ga na podlagi rezultatov v slovenskem gospodarstvu zasluži," je na novinarski konferenci ob tem dogodku, ki ga letos gosti ljubljanski hotel Union, poudaril gospodarski minister Zdravko Počivalšek.

Kot je spomnil, smo sredi obdobja veljavnosti aktualne strategije trajnostne rasti slovenskega turizma do 2021. Prihodi in prenočitve tujih turistov tudi letos rastejo, prvi za 7,1 odstotka, druge za 3,5 odstotka, umirja pa se trend na slovenskem trgu, saj je število nočitev domačih turistov do avgusta nekoliko upadlo. Prihodki od izvoza potovanj so se medtem do konca avgusta povečali za tri odstotke na 1,9 milijarde evrov.

To pomeni, da je slovenski turizem lani že dosegel dva zastavljena cilja strategije - pri prihodih turistov in številu prenočitev. "Osnovni cilj strategije pa je 3,7 do štiri milijarde evrov prilivov iz izvoza potovanj; za to pa bo treba do konca tega obdobja še pošteno delati," je izpostavil Počivalšek.

Od izhodiščnega leta 2016 do lani je bila rast prilivov 24-odstotna, nabralo se jih je za 2,7 milijarde evrov. Od lani na letos je rast le triodstotna. "Torej bomo morali naše aktivnosti v naslednjem obdobju intenzivirati, vsak deležnik bo moral na tem področju narediti še kak korak naprej," je poudaril minister.

Ministrstvo ima na področju turizma več prioritet. Med njimi ostaja zakonodaja, predvsem posodobitev zakona o gostinstvu s podzakonskimi akti. Glavna želja so poenostavitve. "Gostinci potrebujejo nov, sodoben zakonodajni okvir, ki bo omogočal razvoj gastronomije in je ne bo vkalupljal," je dejal Počivalšek.

Prioriteta so tudi javni razpisi. V letih 2017 in 2018 je država s 17,3 milijona evropskih evrov podprla 121 projektov, ki naj bi prinesli 185 novih oz. nadgrajenih turističnih produktov ter 190 delovnih mest. Z njimi je država podprla tudi razvoj in digitalizacijo vodilnih destinacij.

Na poti so novi razpisi; vodilne destinacije imajo v prihodnjih dveh letih na voljo 5,5 milijona evrov, za nove integralne turistične produkte bodo na voljo trije milijoni, za energetsko sanacijo turističnih zmogljivosti in gostiln bo ponujenih 21 milijonov evrov, za energetsko sanacijo planinskih koč pa pet milijonov evrov.

Še naprej se gospodarsko ministrstvo ukvarja s problematiko prestrukturiranja turističnih podjetij v državni lasti. "Treba bo preiti od besed k dejanjem. Seveda je tukaj veliko različnih interesov, a korak za korakom gremo k zastavljenemu cilju," je zatrdil Počivalšek. Pripravljene so vse aktivnosti za pripravo prenosa upravljanja in lastništva podjetij v državni lasti na državni sklad, ni pa mogoče napovedati, kdaj se bo to zgodilo, je dejal.

Pomen gostinstva za doseganje ciljev slovenskega turizma je podčrtal predsednik sekcije za gostinstvo in turizem pri Obrtno-podjetniški zbornici Slovenije Blaž Cvar. "Še naprej bomo vztrajni, da skupaj z ostalimi deležniki in pristojnimi ministrstvi odpravimo nepotrebne administrativne in druge ovire iz preteklosti ter pripravimo teren za novo, sodobno, časom primerno gostinstvo. Želimo si sodelovanja, povezovanja in upoštevanja predlogov," je izpostavil.

Predsednik Turistične zveze Slovenije (TZS) Pavle Hevka je poudaril, da je turizem za Slovenijo najpomembnejša gospodarska panoga, ki omogoča kakovostno rast in razvoj tako prestolnici in večjim slovenskim mestom kot tudi manjšim krajem, vasem in bolj odmaknjenim območjem države. TZS bo v okviru Dnevov slovenskega turizma tudi letos na prireditvi Moja dežela - lepa in gostoljubna podelila priznanja najbolj urejenim in gostoljubnim krajem in ponudnikom.

Direktorica Slovenske turistične organizacije (STO) Maja Pak je izpostavila osrednjo temo Dnevov slovenskega turizma; to so spremembe in preoblikovanje turizma. Rast turizma se na globalni, evropski in posledično nacionalni ravni upočasnjuje. Vseeno pa se lahko Slovenija veseli novega rekordnega turističnega leta - tako pri prihodih in prenočitvah kot prilivih od izvoza potovanj.

Na STO bodo še naprej poudarjali digitalno oglaševanje. Nadaljevali bodo sodelovanje z novinarji in vplivneži, še naprej bodo prisotni na globalnih turističnih in drugih dogodkih po vsem svetu. V naslednjih dveh letih bodo med pomembnejšimi Expo v Dubaju, olimpijske igre v Tokiu, predsedovanje Slovenije EU in številni športni dogodki.

V ospredju promocijskih aktivnosti pa bo v prihodnjem dvoletnem obdobju gastronomija. Slovenija bo leta 2021 Evropska gastronomska regija, v četrtek bo dobila drugo, prenovljeno in razširjeno izdajo vodnika Gault&Millau, marca prihodnje leto pa prvič prihaja tudi slavni Michelin.

Dnevi slovenskega turizma so vsakoletni osrednji strokovni dogodek te panoge. Tudi letos se pod skupnim naslovom Re-design turizma: Turizem prihodnosti odvijajo številne prireditve in dogodki. Prireditev pripravljajo vse pomembnejše partnerske ustanove s področja turizma v Sloveniji pod okriljem STO.

Komentiraj

Za komentiranje je potrebna  Prijava  oz.  Registracija