Nakup prek spleta: priložnost ali prevara?

Spletno nakupovanje postaja tudi v Sloveniji vse bolj priljubljeno. Potrošniki se zanj odločajo predvsem iz dveh razlogov. Ali prek spleta kupujejo izdelek, ki ga sicer ni moč dobiti v trgovinah po Sloveniji, ali ker je ta zelo poceni. A kaj hitro se lahko akcijska ponudba spremeni v pravo nočno moro za kupca. To je tudi zgodba fanta iz Izole, ki se je na nas obrnil, da bi nam zaupal prevaro, ki jo je doživel. 

 

"Zgodba je povsem enostavna. Prek spleta sem, tako kot že velikokrat, naročil dres, konkretno je šlo za dres nogometne ekipe Bayern München," nam je pojasnil ogoljufanec, ki sicer ni želel biti imenovan. Iskal je dobro priložnost, saj je na spletni strani www.sparta7.com že večkrat za ugodno ceno kupil različne drese, ki jih zbira. "Tudi tokrat je bilo vse enako. Naročil sem dres, plačal pa sem ga preko preverjenega sistema Paypal."

Poslali so ponaredek

Nato pa so se pričeli zapleti. Ko je dres prispel v Slovenijo, je dobil obvestilo carinske uprave, da sumijo, da gre za ponaredek, zato bodo blago zadržali. V tem času so kontaktirali družbo ITEM, ki skrbi za intelektualno lastnino, patente in blagovne znamke svetovnega proizvajalca športne opreme (Adidas) v Sloveniji. Omenjeno podjetje je ugotovilo, da je dres dejansko ponaredek (čeprav ga kupec nikdar ni videl in lahko dvomi v verodostojnost odločitve). "Tu pa sem bil dejansko šokiran. Sprijaznil sem se s tem, da sem bil ogoljufan, da sem naročil ponaredek (in ga že plačal), ter da bom tako izgubil tako dres kot denar. A to še ni bilo vse. Le nekaj dni po tem sem dobil pošiljko s strani omenjenega podjetja, ki pa je bila že napol grozilna."

V pošiljki je bila priložena izjava, ki jo mora oškodovanec podpisati, s tem pa se zaveže, da bo v osmih dneh poravnal stroške, ki jih je imelo omenjeno podjetje z njegovim primerom (60 evrov), ter da bo poravnal tudi stroške skladiščenja in uničenja dresa (cena ni bila navedena). V kolikor omenjene izjave ne bi podpisal, bi sledila tožba.

Tako se naš oškodovanec sprašuje: "Naročil sem blago pri znanem dobavitelju, podatke slednjega sem posredoval omenjenemu podjetju. Blago sem plačal, nikdar ga nisem videl, sedaj pa želijo še, da plačam uničenje. Zakaj se spravljajo name, ki sem bil ogoljufan, ne pa ni tistega, ki je avtor goljufije?"

Odštel bo krepko čez 150 evrov za nič

Zadevo smo preverili tudi na Ministrstvu za gospodarstvo, kamor se je priključil resor, ki je bil nekoč poznan kot Urad za varstvo potrošnikov. V svojem sporočilu so nam zapisali, da je podjetje sicer postopalo skladno z zakonodajo, je pa dejansko ta zelo ohlapna, predvsem izven EU.

"Potrošnik lahko v opisanem primeru od prodajalca zahteva vračilo kupnine in povračilo stroškov, ki jih je utrpel. Pri tem je treba poudariti, da potrošnika v razmerju do prodajalca ne ščitijo določila slovenske zakonodaje, ker gre za podjetje s sedežem izven Evropske unije," so zapisali.

Dejansko bi tako lahko prišel nazaj do svojega denarja, a birokratski in morda celo pravni postopki bi bili zelo dolgi in zapleteni. Tako ga bo nakup dresa, ki ga nikdar ni videl, stal krepko preko 150 evrov. To pa naj bo opozorilo vsem, ki ste navdušeni nad tovrstnim načinom kupovanja, ki je sicer lahko zelo ugodno, vendar bodite pri tem zelo pazljivi. Če imate kakšno podobno zgodbo in menite, da ste bili oškodovani, nam jo lahko pošljete na urednistvo@regional.si.

Več iz rubrike Pod lupo:

V dolini Dragonje je "oral" župnik

2. vseslovenska vstaja: protest tudi v Kopru

"Slovaške pogodbe v Žitu" z druge plati

Deli novico: