NA NAŠE TIRE PRIHAJA 52 NOVIH POTNIŠKIH VLAKOV: Prve bodo začeli preizkušati konec leta

Slovenija

Slovenske železnice (SŽ) so s podjetjem Stadler včeraj podpisale pogodbo za nakup dodatnih 26 novih potniških vlakov. Skupna vrednost naročenih vlakov je 151 milijonov evrov brez DDV. Vključno z lanskim naročilom na železniške tire prihaja 52 novih sodobnih potniških vlakov. Prve bodo v slovenskem omrežju začeli preizkušati konec leta.

Podjetje Stadler sta ob podpisu pogodbe zastopala direktor prodaje in marketinga Peter Jenelten ter direktor prodaje za osrednjo in vzhodno Evropo Željko Davidović. S strani SŽ je pogodbo podpisala direktorica SŽ-Potniškega prometa Darja Kocjan, so sporočili iz SŽ.

Generalni direktor SŽ Dušan Mes je ob tem poudaril, da sta prenova potniških vlakov in prenova železniškega omrežja izjemno pomembni za zagotavljanje sodobnega železniškega javnega prevoza v Sloveniji. "Skupna vrednost lanskega in tokratnega nakupa novih vlakov je 320 milijonov evrov. Z njimi bomo lahko zagotovili storitve, primerljive s tistimi v najbolj razvitih državah," je dejal Mes. Ob tem se je zahvalil vladi, ministrstvu za infrastrukturo, ministrstvu za Finance ter Slovenskemu državnemu holdingu, "ki s takšnimi projekti dejavno sodelujejo pri modernizaciji Slovenskih železnic".

Pogodbo za prvih 26 novih potniških vlakov so SŽ podpisale lani aprila. Skupaj bo tako na slovenske tire zapeljalo 52 sodobnih potniških vlakov. Prve nove vlake bodo na slovenskem železniškem omrežju začeli preizkušati konec letošnjega leta.

Zaradi posebnosti voženj vlakov po slovenskem železniškem omrežju so SŽ naročile več vrst vlakov, poleg enonadstropnih električnih garnitur tudi dvonadstropne in dizelske. Mes je v intervjuju za Dnevnikovo prilogo Objektiv v začetku meseca napovedal, da bosta v povprečju dobavljeni po dve garnituri na mesec. Vsi vlaki naj bi bili tako v Sloveniji leta 2021. Prvi dobavljeni vlaki bodo dizelski, zato jih bodo po njegovih besedah verjetno razvrstili na kočevsko progo, ki bo po napovedih takrat odprta tudi za potniški promet. Elektrovlaki, ki bodo dobavljeni pozneje, pa verjetno ne bodo vozili samo na eni progi, temveč jih bodo prestavljali glede na potrebe, je še dejal v intervjuju.

V SŽ so včeraj znova poudarili, da je nakup novih vlakov le prvi del posodobitve slovenskega železniškega prometa, saj bodo potnikom zagotovili tudi številne druge novosti. Po novem je med drugim mogoče vozovnice kupiti prek spleta, načrtujejo tudi postavitev avtomatov za nakup vozovnic po vsej Sloveniji.

S prepletom novih storitev ter prenovljenimi in novimi vlaki bodo lahko po lastnih navedbah učinkovito odpravili težave na najbolj obremenjenih progah, enako raven kakovosti potovanja pa ponudili tudi potnikom na lokalnih progah, ki še niso elektrificirane.

Kot so še dodali, želijo ponujati konkurenčni javni prevoz potnikov po železnici z zagotavljanjem celovite storitve potovanja potnika od doma do končnega cilja z varnim, zanesljivim in udobnim železniškim prevozom. "Za doseganje strateških ciljev pa so nujni celovita prenova voznih sredstev železniškega potniškega prometa, digitalizacija poslovanja in prenova postaj in postajališč," so še zapisali.

Komentiraj

Za komentiranje je potrebna  Prijava  oz.  Registracija
 |  28 .05. 2019 ob  23: 27
Evropski denar, ki ga vodstvo naših železnic in odgovorni državni organi niso znali pridobiti, so pač pridobili in investirali Poljaki (in Čehi, Romuni, Madžari, Hrvati).
 |  28 .05. 2019 ob  23: 18
Proga Koper - Maribor poteka tam, kjer so jo sprojektirali in zgradili. Zdaj, kako so to delali vedo tisti, ki so to delali. Saj imajo tudi drugje hribe in težek teren, pa so sposobni speljati tam hitro železnico. Na vodstvu železnic, kaj dosti ne delajo, ker ne pridobivajo evropskih sredstev, za razliko od Poljakov, ki znajo pridobivat evropska sredstva in nas krepko prehitevajo, kot tudi na mnogih drugih področjih. Govorimo o Poljski, ki leta 1989 ni imela ene privatne oštarije ali druge firme, za razliko od nas, kjer je bilo marsikaj že privatno. So bili pri nas obrtniki, ki so imeli že prave male tovarnice. Trdim, da so naše železnice z nakupom vlakov za potniški promet zadele popolnoma v prazno. Pričakovati, da bo dvomilijonski narod polnil potniške vlake je rahlo mimo. Pričakovati, da se bodo potniki vozili na relaciji Ljubljana - Koper dve uri in trideset minut je tudi mimo. In pričakovati, da bo potnik izbral vlak in ne prevozi.org s katerimi prideš ceneje in bistveno prej na cilj je utopično. Slovenske železnice, naj se ukvarjajo predvsem s prevozom tovora in tam naj vlagajo naš denar, ker na tem področju se da tudi dobro zaslužiti. In tudi zato, da se čimprej spravi tovornjake iz avtoceste. Ne želim pametovati, ampak ni mi vseeno kam gre denar od davkov, ki jih plačam. S Poljsko se verjetno lahko primerjamo ali kako? Kaj se bomo z Bosno in Hercegovino, ki je bila toliko let v vojni? Poljaki so praktično včeraj začeli posodabljati železnice in stvari delujejo in še kako delujejo.

Poland introduced high-speed train traffic in December 2014. It linked Warsaw with Gdynia, Gdańsk on the north of the country and Katowice, Krakow, Wrocław on the south. During the next two years, the service was extended to Kołobrzeg, Gliwice, Jelenia Góra, Bielsko-Biała and Rzeszów.

The high-speed routes are served by Pendolino trains supplied by Alstom. They can speed up to 250 kilometres per hour.
Xy |  28 .05. 2019 ob  19: 21
-1
@istriano... Si kdaj pomislil kje poteka železniška proga od Kopra do Maribora? Lahko je gledati dolžino avtoceste med temi kraji, dolžina same proge je bistveno daljša, ker poteka ob stari cesti, pa polna ovinkov je. Vsaj Borovnica-Postojna, če si še sploh kdaj peljal so ovinek za ovinkom...
Sploh pa niso tiri starinski, ker so remonti že bili.. Trenutno se izvajajo remont iz Ljubljane proti Celju... Potem bo to še iz Ljubljane proti Kopru..
Pa že ki si toliko pameten, ne vem kaj primerjaš države, ki že dalj časa vlagajo v železnico, pa to po več milijonov pa tudi milijard eur... Slovenija je konkretno začela vlagati v železnico šele okoli leta 2013... Čudno da ne primerjaš starih SFRJ republik, ki imajo tire v slabšem stanju od nas...razen Srbija trenutno gradi hitro progo Beograd-Budimpešta..
Istriano |  28 .05. 2019 ob  12: 47
Nove vlake na starinske tire, to je pa res mega ideja. Mogoče si kdo domišlja, da bo to šlo celo več sto kilometrov na uro. Joj, joj. Do šest ur in deset minut potrebuje vlak iz Kopra do Maribora, to je za borih 233 kilometrov. V Italiji od Bologne do Milana (razdalja 200 kilometrov) potrebuje vlak dobrih 60 minut. Da ne govorimo o japonskem vlaku Maglev Lo, ki drvi z do 610 kilometri na uro. Gospodje dragi problemi so v železniškem omrežju, ne v vlakih.