Luka Koper je v prvem polletju dosegla 9,26 milijona ton pretovora, kar je za štiri odstotke več kot v enakem lanskem obdobju. Še posebej se je povečal pretovor kontejnerjev, saj so pretovorili dobrih 333.000 kontejnerskih enot ali 13 odstotkov več kot lani v istem času. Poslovni prihodki so se povečali za devet odstotkov na 76,357 milijona evrov.
Luka Koper: v prvem polletju so presegli devet milijonov ton pretovora
Koper
Poleg kontejnerjev, kjer je Luka dosegla 3,346 milijona ton pretovora ali 16 odstotkov več kot lani, se je pomembno povečal tudi pretovor avtomobilov in tekočih tovorov, kjer so dosegli devetodstotno rast pretovora.
Pri tekočih tovorih so prišli na 1,36 milijona ton, pri avtomobilih pa na dobrih 359.000 ton oz. nekaj več kot 246.000 avtomobilov (pet odstotkov več kot lani), kažejo podatki, ki jih je Luka danes objavila na straneh Ljubljanske borze.
Šestodstotno rast so v Luki dosegli tudi pri generalnih tovorih, in to z nekaj več kot 912.000 tonami pretovora. Za osem odstotkov pa se je zmanjšal pretovor sipkih in razsutih tovorov, ki je dosegel 3,29 milijona tone.
Poslovni prihodki v prvem šestmesečju so znašali 76,357 milijona evrov oz. devet odstotkov več kot v enakem lanskem obdobju. Največji prihodek so predstavljali kontejnerji z dobrimi 24 milijoni evrov (29-odstotna rast), sledijo generalni tovori z 18,3 milijona evrov prihodkov in sedemodstotno rastjo, prihodek od sipkih in razsutih tovorov je bil za dva odstotka višji in je znašal 16,4 milijona evrov.
Pretovor avtomobilov je prinesel 7,9 milijona evrov prihodkov ali dva odstotka več kot lani, tekoči tovori pa 3,64 milijona evrov ali tri odstotke več. Za deset odstotkov so se zmanjšali ostali poslovni prihodki, ki so znašali malenkost več kot šest milijonov evrov. Pri polletnih prihodkih gre sicer za nerevidirane in nedokončne podatke.
Ob tem je predsednik uprave Luke Koper Dragomir Matić ocenil, da so uspeli ne le preseči dosežke lanskega primerljivega obdobja, ampak tudi ambiciozno zastavljene načrte glede pretovora in prihodkov. "Vse kaže, da bomo s takim tempom nadaljevali do konca leta, čeprav se lahko v pristaniški dejavnosti razmere na svetovnih trgih hitro spremenijo," je poudaril.
Prav zato bo strategija družbe tudi za prihodnost ostala večnamenskost, "čeprav je jasno, da vse več tovora po svetovnih morjih potuje v zabojnikih in temu trendu se ne bomo mogli izogniti". Tudi zato, dodaja Matić, je največji del letošnjih naložb osredotočen ravno na kontejnerski terminal.
V zvezi s tem je Matić izpostavil nadaljevanje projekta poglabljanja morskega dna ob kontejnerski obali na 14 metrov, saj z večjimi globinami krepijo svojo konkurenčnost in omogočajo, da bodo kontejnerske ladje lahko ponovno prihajale najprej v Koper, ne da bi morale prej tovor izkrcati v drugih pristaniščih.
Ob tem je prvi mož Luke Koper poudaril pomen izgradnje drugega tira za prihodnji razvoj pristanišča. "Zato od nove vlade pričakujemo hitro odločitev ter jasne in zavezujoče odgovore," je dodal.