Bralka nas je prejšnji teden opozorila, da se cena prehranskega dopolnila za hujšanje v spletni trgovini Sensilab prikazuje različno na napravah Samsung in Iphone, ki ju imajo v domačem gospodinjstvu. Na Iphonu je bila cena omenjenega izdelka znižana 'samo' za 30 odstotkov, izdelek je stal 17,40 evra, medtem ko je bil na Samsungu znižan za 64 odstotkov in stal 'pičlih' 8,90 evra. Ali se uporabnikom naprav višjega cenovnega ranga, za katere bi bilo moč sklepati, da imajo višjo kupno moč, namensko prikazuje višja cena izdelka? To smo preverili pri trgovcu, ki nam je postregel s presenetljivim podatkom.
KUPUJETE NA SPLETU? V Sensilabovi spletni trgovini različni ceni istega izdelka na Samsungu in Iphonu, tako pa odgovarja trgovec!
Slovenija
Tudi v našem uredništvu smo preverili prikazovanje popusta na naših napravah Samsung in iPhone, vendar se je na obeh prikazala enaka višina popusta, in sicer 30 odstotkov. Na telefonu Samsung, ki nam ga je tudi osebno pokazala bralka, pa je jasno vidna razlika v ceni, kar je razvidno tudi s spodnjih fotografij obeh naprav, ki sta položeni ena zraven druge (Samsung na levi, iPhone na desni).
Bralka nam je poslala tudi posnetek zaslona z njenega namiznega računalnika znamke Toshiba (slika spodaj), s katerega je razvidna cena 17,40 evra. Tudi pri pregledu cene na računalnikih, ki jih uporabljamo v uredništvu, nam je prikazalo enako ceno. Kako je možno, da se samo na eni napravi prikazuje precej znižana cena izdelka?
Odgovor trgovca: enaki izdelki se prek različnih kanalov prodajajo po različnih cenah
Z vprašanjem, zakaj je prišlo do odstopanja v ceni na omenjeni napravi Samsung, smo se obrnili na podjetje Sensilab. Odgovorili so nam, da so za prikazovanje različnih cen 'krivi' piškotki oziroma 'cookieji'.
"Do naših spletnih ponudb lahko dostopate preko različnih medijev (Facebook, Instagram, reklamna sporočila, poslana na vaš mobilni telefon ali na vaš e-mail). Vedno, ko odprete takšno reklamno sporočilo in soglašate z nalaganjem 'cookiejev', se vaš obisk zabeleži, ker se vam cookieji naložijo v vaš spletni brskalnik. Ko ponudbo enkrat obiščete, si brskalnik to zapomni, zato boste na tej isti napravi, v istem brskalniku, vedno dobili to (večinoma cenejšo) ponudbo. Če pa kot 'navaden obiskovalec' vpišete naš URL-naslov in s tem obiščete našo spletno stran, boste videli osnovno ceno brez posebne ponudbe. Kot lahko vidite, višina ponudbe ni povezana z znamko naprave, ki jo uporabljate, temveč je odvisna od tega, iz katerega spletnega kanala nanjo pridete," so odgovorili s Sensilaba.
Dodali so, da njihova strategija temelji na tem, da "strankam ponudimo več različnih kanalov in s tem tudi več različnih ugodnosti, da se jim splača slediti našim ponudbam na več mestih. Navsezadnje je tudi strošek oglaševanja na kanalih različen, zato je strategija postavljanja cen za vsak kanal nekoliko drugačna."
Tržni inšpektorat: "Podjetje s cenami ali cenovnimi ugodnostmi ne sme zavajati potrošnikov"
Obenem smo se obrnili na Tržni inšpektorat in Zvezo potrošnikov, in sicer z vprašanjema, kako komentirajo prodajno prakso, pri kateri trgovec postavi različne cene na različnih napravah in, ali kaj takega že kdaj zasledili (na vprašanje so nam odgovorili, še preden smo prejeli pojasnilo Sensilaba, op. a.). Na Tržnem inpektoratu se z omenjeno situacijo še niso srečali, medtem ko na odgovor Zveze potrošnikov še čakamo.
"Podjetje lahko potrošnikom nudi cenovne ugodnosti, pri čemer mora upoštevati določbe Zakona o varstvu potrošnikov pred nepoštenimi poslovnimi praksami in s cenami ali cenovnimi ugodnostmi ne smejo zavajati potrošnikov. Konkreten odgovor glede izpostavljene problematike pa lahko Tržni inšpektorat RS poda zgolj na podlagi vseh ugotovljenega dejanskega stanja v okviru inšpekcijskega postopka," so odgovorili z inšpektorata.
Kot so pojasnili iz Sensilaba, variacije v cenah niso odvisne od naprave, ampak od spletnega mesta oziroma kanala, s katerega je uporabnik dostopal do izdelka, ki je naprodaj v spletni trgovini. Vsi torej kupujemo mleko v enaki trgovini, a eni zanj plačamo več, drugi manj. Zakaj? Posenostavljeno rečeno: cena mleka je odvisna od tega, kje smo videli reklamo zanj. Presojo o (ne)poštenosti takšne poslovne prakse pa prepuščamo vam.