Medtem ko poslušamo s strani državnih institucij nenavadne nasvete o tem, kako naj starši, da svojih otrok ne bi "pozabili" v pregretih avtih, polagajo na zadnje sedeže avtomobilov razne predmete, kot so telefoni, torbe s telovadno opremo ipd., pa obstajajo veliko bolj zanesljive rešitve. Tako kot je država pred leti predpisala obvezne varnostne pasove, bi lahko kot obvezni del varnostne opreme določila tudi senzorski nadzor notranjosti avtomobilov.
KAKO BI DRŽAVA PREPREČILA TRAGEDIJE? Senzorski nadzor notranjosti bi lahko bil del obvezne varnostne opreme (ANKETA)
Slovenija
Na AMZS smo preverili, ali obstaja možnost vgradnje senzorja in alarmne naprave, ki bi opozarjala na prisotnost osebe (ali živali) na zadnjih sedežih avtomobila in bi torej lahko opozorila voznika, da avtomobila ne bi zapustil samodejno. Na AMZS pojasnjujejo, da tovrstne tehnične rešitve že obstajajo. "Sodobni avtomobili, ki znajo med drugim nadzirati tudi stopnjo zbranosti oziroma utrujenosti voznika glede na njegove reakcije za volanom, so opremljeni tudi s kamero v kabini in senzorji za nadzor gibanja, ki jih uporablja tudi vgrajena alarmna naprava," pojasnjujejo v AMZS.
Kako tovrstni senzorji delujejo? Takoj ko voznik ugasne motor, dobi komunikacijski zaslon sistemsko sporočilo, naj ne pozabi preveriti potnikov na zadnji klopi. Če spregleda to sporočilo, se nekaj sekund po zaklepanju avtomobila sproži senzorski in pri nekaterih avtomobilih tudi videonadzor notranjosti kabine. Takoj ko kamera ali senzor gibanja zazna minimalni premik (že dihanje je dovolj), se sproži alarm – zvočni in svetlobni.
Če ima lastnik v avtomobilu tudi svoj aktivni profil, povezan z aplikacijo vozila, bo na telefon dobil sporočilo, da se v avtu nekaj dogaja. Lastnik avtomobila lahko nato kar prek svojega telefona takoj odklene avto, sproži klimatsko napravo, odpre okna in z utripanjem žarometov ter hupanjem opozori mimoidoče, da se z avtomobilom nekaj dogaja. Nekateri digitalno najbolj napredni avtomobili pa imajo celo tako imenovani "parking" ali "camping mode", s katerim se tudi v parkiranem vozilu lahko nastavlja prezračevanje in termični nadzor.
Po podatkih AMZS se pri nas prodaja že kar nekaj avtomobilov, ki voznika aktivno opozarjajo, naj preveri stanje na zadnjih sedežih pred odhodom iz vozila. Sistem, namenjen nadzoru kabine oziroma sistem proti pozabljanju otrok ali hišnih ljubljenčkov v avtomobilu, so pri AMZS Motoreviji na nekaterih modelih že testirali. Tako so testirali novejše avtomobile znamke Hyundai, vgrajeni pa so tudi v nekatere druge avtomobilske znamke in v cenovno dostopne modele s ceno pod 30.000 evri.
Na vprašanje, ali bi morala biti tovrstna oprema avtomobilov del standardne opreme, kot je varnostni pas ali kot je varnostni sedež za otroka, ki je zakonsko obvezen, na AMZS odgovarjajo: "Tovrstni sistemi bi bili vsekakor dobrodošli v paketu predpisane aktivne varnostne opreme, kot so denimo sistemi ABS in ESP, sistem proti naletu in samodejni klic v sili."
Komentiraj
Se zgodi recimo al pa namenoma kar je obcutljiva debata in malo izkrivljena za razmisljat zdej o tem.