CPK OPTIMISTIČNO V NOVO ZIMSKO SEZONO: Ob dobri pripravljenosti pa na nekatere stvari vseeno nimajo vpliva

Koper

S 15. novembrom se je pričelo uradno delovanje zimske službe, priprave na sezono pa so bile v teku že prej. "Gre za pomembno delo, s katerim se zagotavlja varnost in pretočnost cest," je na konferenci o zimski službi Iz izkušenj se učimo izpostavila direktorica direkcije za infrastrukturo Ljiljana Herga. V zvezi z novo sezono smo nekaj novinarskih vprašanj naslovili tudi na Cestno podjetje Koper (CPK).

V CPK so priprave na zimsko sezono pričeli že s 1. oktobrom. "To pomeni, da smo pregledali ceste, na katerih opravljamo zimsko službo in jih opremili s koli za lažje pluženje cest, očistili kanale. Preverili smo stanje naših vozil in strojev, tako da smo povsem pripravljeni na novo zimsko sezono," so povedali in dodali, da ocenjujejo, da so na novo sezono dobro pripravljeni, saj poznajo ceste, za katere so zadolženi in imajo dovolj posipnega materiala zanje.

Ob sneženju jim največ preglavic povzročajo ceste, kjer je povečan tovorni promet, večji klanci in seveda predeli, kjer burja povzroča nanose snega na vozišče in zmanjšuje vidljivost, pravijo pri CPK. "Rešitev za navedeni problematiki v bistvu ni, saj na vreme (burjo), ne moremo vplivati, tovorni promet pa se že v skladu z zakonom izloča iz prometa ob zimskih razmerah. Verjamemo, da bomo delo dobro opravili, saj imamo večletne izkušnje na tem področju. Opravljeno bo v skladu s potrjenim Izvedbenim programom zimske službe 2021/2022," odgovarjajo na vprašanje, če imajo za ceste, ki jim povzročajo težave, predvidene kakšne nove rešitve.

Zimska služba CPK sicer obsega vse državne in regionalne ceste od Babnega polja do Pirana, avtocesto na tej lokaciji vzdržuje Dars, pravijo pri CPK. Na zimsko službo se tako pripravljajo tudi na Darsu, kjer so v okviru izvedbenega programa predvideli aktivnosti na področju celotnega avtocestnega križa. "Lahko povem, da smo pripravljeni na zimsko službo tako s trenutnimi zalogami posipnih materialov kot s stanjem tehnike ter tudi s strani naših posameznikov in posameznic," je ob robu konference zagotovil direktor področja vzdrževanje v družbi Dars Damijan Jaklin.

Nasveti za vožnjo v zimskih razmerah 

CPK primorskim voznikom ob prvem zapadlem snegu svetuje predvsem previdnost na cesti, pravočasne odhode od doma ter upoštevanje zakonskih določil, kot so ustrezna zimska oprema, prilagoditev hitrosti razmeram na cesti in zadostna varnostna razdalja. Kot je na konferenci dejal Ivan Kapun z generalne policijske uprave, se v zimski sezoni povprečno zabeleži okoli 500 kaznovanj voznikov, ker nimajo ustrezne zimske opreme. Vozniki morajo, preden se odpravijo na cesto, poskrbeti, da so vozila tehnično brezhibna, da so nameščene ustrezne zimske gume in da med samo vožnjo vozijo počasi in razmeram primerno. Več udeležencev okrogle mize je izpostavilo, da so vozniki iz leta v leto bolje pripravljeni na zimsko sezono. "Načeloma je 95 odstotkov ljudi takih, ki se ustrezno pripravijo, medtem ko pet odstotkov ljudi računa, da se jim ne bo nič zgodilo," je pojasnil Jaklin.

Eden najpogostejših razlogov za prometne nesreče v zimskih mesecih je namreč ravno neprilagojena hitrost razmeram na cesti. Vreme je v tem času nepredvidljivo, na cestah pa hitro nastopi poledica, je ob robu konference poudaril Kapun. Prav tako morajo biti zimskim razmeram primerno opremljeni drugi udeleženci v prometu, kot so kolesarji in pešci, je še izpostavil.

Lahko več bolniških odsotnosti 'ohromi' zimsko službo? 

Pri opravljanju zimske službe bi morebitno zagato lahko povzročilo tudi več bolniških odsotnosti (npr. zaradi koronavirusa), a v CPK odgovarjajo, da so skrbi glede tega odveč. "Zaposlenih v zimski službi je dovolj, v primeru bolniških odsotnosti bomo prerazporedili zaposlene ter upoštevali prioritete po Izvedbenem programu zimske službe," odgovarjajo.

Deli novico:

Komentiraj

Za komentiranje je potrebna  Prijava  oz.  Registracija
vseved |  23 .11. 2021 ob  10: 04
@edno tistih 5% strokovnjakov zjebe vse ostale!