Avtomobilski dobavitelji pred izzivom strogih ekoloških zahtev

V organizaciji Slovenskega avtomobilskega grozda danes v Ljubljani poteka konferenca partnerjev proizvajalcev avtomobilov in avtomobilskih komponent. Panoga je v prelomnem trenutku, je menil direktor združenja Dušan Bušen, kot glavni izziv pa izpostavil proizvodnjo vozil, ki bodo tehnološko dovršena, ponujala več zabave in bila ekološko čista.

"Slovenska avtomobilska industrija je sposobna ponuditi te rešitve, ima visoko tehnološko proizvodnjo, kakovost in cenovno učinkovitost," se je strinjala predsednica vlade Alenka Bratušek. Gospodarsko interesno združenje Slovenski avtomobilski grozd je izpostavila kot enega najbolj uspešnih grozdov v Sloveniji.

Slovenski avtomobilski grozd združuje 64 podjetij in inštitucij znanja s 3,3 milijarde evrov letnimi prihodki, od tega 80 odstotkov v izvozu. "Uvrščamo se v sam vrh dobaviteljev avtomobilskih komponent," se je pohvalil Bušen in letošnje prvo polletje označil za uspešno. Podobne rezultate pričakuje tudi v preostanku leta, tako da bo letošnja prodaja za dva do tri odstotke večja kot lani.

"Trajnostna mobilnost ni mobilnost brez avtomobila," je dejal Bušen, ki pričakuje, da se bodo zahteve glede zniževanja emisij v prihodnje še zaostrovale, slovenski dobavitelji pa jih lahko brez dvoma izpolnijo.

Tudi Bratuškova je izpostavila ekološki vidik: "Avtomobilski sektor se sooča z bistvenimi spremembami v pogledih na mobilnost - medtem ko se je pred desetletji ukvarjal predvsem s pojmi, kot so hitrost in moč, zdaj išče odgovore na vprašanja o trajnosti in ekološki naravnanosti."

Predsednica vlade se ni mogla izogniti niti trenutno aktualni temi obdavčenja nepremičnin. Ta davek bo poslovne subjekte obremenil podobno kot zdaj, je zagotovila in menila, da bo obdavčitev tudi bolj pravična, saj se zdajšnje nadomestilo za uporabo stavbnega zemljišča izračunava glede na velikost, davek na nepremičnine pa se bo odmerjal od vrednosti nepremičnine.

Edini davek, ki ga je doslej zvišala ta vlada, je davek na dodano vrednost, je spomnila Bratuškova. "Pri tem smo imeli v mislih predvsem izvoznike, ki jih dvig tega davka zaradi sistema poračunavanja ni prizadel," je dejala. Kot je še zagotovila, vlada zdaj kar nekaj let ne bo več dvigovala davkov.

Konferenca Slovenskega avtomobilskega grozda se nadaljuje z obravnavo aktualnih tem za to panogo, kot so denimo vitka proizvodnja, inovacije poslovnih modelov ali elektromobilnost. Končala se bo z okroglo mizo, na kateri bodo udeleženci iskali odgovore na vprašanja o konkurenčnosti slovenske avtomobilske industrije in njenem prispevku k reševanju izziva trajnostne mobilnosti.