Zaradi slabega vremena in pogostejših zapor zračnega prometa bo portoroško letališče letos verjetno zabeležilo nekoliko manj potnikov kot v rekordnem letu 2013, ocenjuje direktor Aerodroma Portorož Robert Krajnc. Ob tem ponovno opozarja na nujnost infrastrukturnih izboljšav, od podaljšanja vzletno-pristajalne steze do izgradnje hangarjev.
Aerodrom Portorož: Podaljšanje pristajalne steze je nujno
Piran
Lansko leto je bilo za portoroško letališče rekordno, saj so zabeležili okoli 26.000 potnikov, je v pogovoru za STA spomnil Krajnc. Letos bo po njegovih predvidevanjih potnikov nekoliko manj, kar gre pripisati tako slabemu vremenu med poletjem, ko je vrhunec sezone, ter precej večjemu številu zračnih zapor nad območjem Postojne.
Po vremensko solidnem začetku jeseni pa v oktobru kaže na boljše, tako da bi morali nekoliko popraviti številke in se približati lanskoletnim rezultatom, je dodal prvi mož aerodroma.
Podaljšanje vzleto-pristajalne steze ključno za razvoj letališča
Z vidika infrastrukture ostaja ključnega pomena podaljšanje vzletno-pristajalne steze, pri čemer Krajnc opozarja na dolgotrajnost postopkov okoli državnega prostorskega načrta (DPN) za letališče. "Enkrat se je treba odločiti, ali nam bodo usodo krojili komarji na tem območju, ali pa se bomo šli neko resno dejavnost," je kritičen prvi mož letališča.
Robert Krajnc
Pridobitev daljše steze je namreč ključnega pomena pri pridobivanju novih letalskih povezav, saj krajša steza ne omogoča prihoda večjih letal, s tem pa je pod vprašajem tudi ekonomičnost samih linij. Pri pogovorih z letalskimi prevozniki in turističnimi agencijami za pridobitev novih linij so hendikepirani, saj so trenutno omejeni na potniška letala z do 50 oz. 55 potniki. Kljub temu naj bi zdaj le našli rešitev, ki bi jo lahko izpeljali tudi brez DPN, je dodal.
Pričakujejo podporo vseh vpletenih
Krajnc pri prizadevanjih za prilagoditev infrastrukture pričakuje podporo vseh, ki imajo koristi od razvoja aerodroma, torej od celotne turistične destinacije. Nenazadnje bi širitev oz. razvoj letališča prinesla s sabo tudi nova delovna mesta, razmišlja direktor aerodroma.
Ob tem je Krajnc opozoril tudi na zastarelo infrastrukturo, ki kliče po prenovi. Za letališče bi bilo zelo pomembna tudi pridobitev nujno potrebnih hangarjev, je dodal.
Dokazali, da znajo delati
Po njegovem so z doseženim številom potnikov dokazali, da znajo delati, zdaj pa so prišli do faze, ko sami ne morejo naprej brez ustreznih sogovornikov, ki bodo zagotovili razvoj aerodroma.
Glede čarterske povezave z južno Italijo, ki bi morala zaživeti že spomladi, Krajnc ni mogel navesti podrobnosti, je pa poudaril, da zadeva ni zamrla in da pogovori še potekajo, z njihove strani pa ostaja tudi pripravljenost za sodelovanje.