ZNANO, KAJ JE POVZROČILO IZTIRJENJE VLAKA PRI HRASTOVLJAH: Nevarnost onesnaženja pitne vode še ni izključena!

Slovenija

Do lanske železniške nesreče tovornega vlaka pri Hrastovljah, ki je povzročila razlitje kerozina, je prišlo zaradi vožnje po zlomljeni ostrici kretnice, je razvidno iz končnega poročila preiskovalcev z ministrstva za infrastrukturo. Nevarnost onesnaženja zajetja pitne vode za področje obalne regije medtem še ni izključena.

25. junija lani je pri Hrastovljah prišlo do iztirjenja mednarodnega tovornega vlaka, ki je vozil iz smeri Kopra proti Divači.

Preiskovalni organ za preiskavo železniških nesreč in incidentov pri infrastrukturnem ministrstvu v končnem poročilu o nesreči ugotavlja, da je bil vzrok iztirjenja vožnja po zlomljeni ostrici kretnice, ta pa se je zlomila zaradi premajhne togosti podpor ostrice, ki je omogočala posedanje in dokončen zlom ostrice.

Kot je navedeno v poročilu, ki so ga danes posredovali z ministrstva, na kretnici ni bila zagotovljena stabilnost, zato se je v posameznih točkah posedala, kar je povzročalo mikrorazpoke, ki so vodile do preloma zloma.

V nesreči, ki se je zgodila ob pročelju predora, je iztirilo šest vagonov oziroma cistern, na eni pa se je zaradi drsenja po obodu predora prebil plašč rezervoarja. V predor je posledično izteklo 7611 litrov vnetljive tekočine oziroma kerozina. Iztekla tekočina je predstavljala veliko nevarnost za okolje, saj se področje nesreče nahaja na območju zajetja pitne vode za področje obalne regije.

Kot so navedli na ministrstvu, se v izogib podobnim nesrečam v prihodnje upravljavcu javne železniške infrastrukture SŽ-Infrastruktura priporoča, da izdela listo kretnic po izpostavljenosti tveganju in temu primerno prilagoditi cikel monitoringa in vzdrževanja. Starejša kot je kretnica in bolj kot je obremenjena, pogostejši morajo biti pregledi in vzdrževalni cikli.

Pogosteje naj bi se moralo izvajati tudi regulacijo in menjavo izrabljenih delov, denimo pragov, drsnih plošč in pritrdilnega materiala, obod predora pa naj bi se obdelalo tako, da bo površina gladka, brez ostrih robov in izstopajočega skalovja.

Nevarnost onesnaženja zajetja pitne vode medtem še ni izključena. Do zaključka preiskave ni bilo ugotovljeno, v kakšno globino je iztekli kerozin poniknil.

"Obstaja verjetnost, da se je zadržal v kakšnem podzemnem žepu iz katerega se bo kdaj v prihodnosti stekel v vodotok zajetja. Upamo, da je poniknil dovolj globoko in se mu ne o uspelo dvigniti na raven vodotokov, ki napajajo Rižanski vodovod," so še zapisali na ministrstvu.

Deli novico:

Komentiraj

Za komentiranje je potrebna  Prijava  oz.  Registracija
Tine |  22 .04. 2020 ob  18: 15
-3
Občanom pa je rižanski vodovod zvišal položnice za vodo zaradi nesposobnosti Bržančka, da zahteva odškodnino od slovenskih železnic. Njegov nesposoben prijatelj pahor pa je nastavljen za prvega nadzornika rižanskega vodovoda. Letos se nam obeta tudi podražitev smeti zaradi nesposobnega vodstva marjetice in nesposobnega Bržana