ZNAMKA, KI DIŠI PO MEDU: Tartinijev trg je bil v znamenju meda

Piran

Pošta Slovenije je na pobudo Čebelarske zveze Slovenije izdala novo priložnostno znamko z vonjem po medu. Vsekakor gre v svetu filatelije za enkratno in tehnološko zanimivo znamko, ob čemer velja spomniti, da smo pred dvema letoma dobili tudi štiri podobno inovativno pogumne znamke z morskimi ribami, na katere je bila nanesena piranska sol. Znamko so prvič predstavili včeraj v Piranu, na pot v svet pa jo je na Tartinijevem trgu pospremilo pestro dogajanje v znamenju čebel, meda in tradicionalnega slovenskega zajtrka oziroma zdrave prehrane.

 

Znamko je oblikoval naš mojster oblikovanja znamk Matjaž Učakar, po posebni tehnologiji pa so jo v 70.000 izvodih natisnili v Pragi. Gre za kemijski postopek, s katerim se vnese vonj po medu v poseben nanos, ki se ga nato stabilizira na znamki.

Z znamko je Pošta Slovenije na pobudo Čebelarske zveze Slovenije podprla vseslovenski projekt Tradicionalni slovenski zajtrk. Na njej so namreč upodobljeni jabolko, kozarec mleka in kos kruha z maslom, pa tudi napis Tradicionalni slovenski zajtrk. Projekt tega zajtrka namreč spodbuja zavedanje o pomenu in prednostih lokalne samooskrbe, dejavnostih domače pridelave in predelave hrane, čebelarstva, zajtrka in sploh zdravega načina prehranjevanja. Na dan slovenske hrane, ki je vsako leto tretji petek v novembru, ga izvajajo v osnovnih šolah in vrtcih.

Če znamko povohaš, sprva morda ne zaznaš dosti vonja po medu, ko pa jo malo podrgneš, ga zagotovo zavohaš.

Na Tartinijevem trgu so ves dan potekale številne ustvarjalne delavnice, na katerih so otroci izdelovali medene kruhke, lectova srca, glinene in papirnate igrače ter še kaj iz sveta čebel. Obiskovalci so lahko na stojnicah od čebelarjev, izdelovalcev živil iz meda in drugih izdelkov povezanih s čebelami ter medom izvedeli marsikaj zanimivega ter seveda tudi kaj kupili. Tam so bile stojnice z izobraževalnimi vsebinami o zdravem prehranjevanju in projektu Tradicionalnega slovenskega zajtrka.

Nominalna vrednost znamke je 77 centov, kar na primer pomeni, da se bo znašla na priporočenih pismih v notranjem prometu s težo do 20 g.

Dogajanja se je udeležil minister za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano mag. Dejan Židan, ki je poudaril pomen projekta njegovega ministrstva Tradicionalni slovenski zajtrk. Ta se je začel leta 2006 kot medeni zajtrk, katerega pionir in nosilec ideje je Čebelarska zveza Slovenije. Z leti se je nadgradili v Tradicionalni slovenski zajtrk, ki ga ministrstvo izvaja vsako leto. Na ta dan, ki ga je Vlada RS razglasila tudi kot dan slovenske hrane, otroci v vrtcih in šolah zajtrkujejo slovenski med, mleko, jabolka, dan pa je tudi prežet z aktivnostmi predstavitev in delavnic za otroke na temo zdravega zajtrka kot pomembnega obroka. V lanskem letu je zajtrk potekal na 429 šolah (154.484 otrok) in v 275 vrtcih.

Minister mag. Dejan Židan je poudaril skupna prizadevanja Vlade RS in Čebelarske zveze Slovenije okoli pobude, da se 20. maj pri OZN razglasi za Svetovni dan čebel. Na ta dan se je namreč leta 1734 rodil naš najbolj znani čebelar, entomolog, zoolog in slikar Anton Janša. Namen dneva je, da se svetovno javnost opozarja na pomembnost ohranjanja čebel in opomni človeštvo na to, kako smo odvisni od čebel in ostalih opraševalcev.

Na tiskovni konferenci ob izidu znamke je predsednik Čebelarske zveze Slovenije Boštjan Noč poudaril, da je vesel in ponosen, da je Pošta Slovenije prepoznala pomen čebel in bil obenem kritičen do Banke Slovenije, za katero upa, da bo sedaj, ko se uresničuje pobuda Slovenije za Svetovni dan čebel, le dala kranjsko sivko na evrski kovanec.

Tam je bil tudi priznani slovenski etnolog dr. Janez Bogataj, ki je spomnil, da smo bili že v preteklosti pomembni oblikovalci svetovne čebelarske kulture, in na Antona Janšo (1734 -1773), ki je avtor svetovno priznanih čebelarskih strokovnih knjig in je bil celo učitelj čebelarstva v čebelarski šoli na dunajskem dvoru. Tudi Bogataja je znamka navdušila. Kot je dejal, je ne nazadnje sredstvo komuniciranja, ki nagovarja najširši krog ljudi. "Upam, da se bo slišalo, da se je zgodba o tradicionalnem slovenskem zajtrku začela pri nas. Mnoge stvari nam namreč zaradi naše šlamparije uidejo in jih drugi pripisujejo sebi," je poudaril in spomnil na kranjsko klobaso.

Na stojnici se je predstavilo tudi Obalno čebelarsko društvo Koper. Predsednik društva Klavdijo Babič je povedal, da so s 126 člani in okoli 3.000 čebeljimi družinami eno močnejših društev v Sloveniji. Če je dobra letina, pridelajo do 25kg medu na panj, v glavnem akacije. 

Tudi predsednik Filatelistične zveze Slovenije Peter Suhadolc ob znamki ni skrival ponosa in je dejal, da gre v čast Pošte Slovenije. Ob tem je predlagal: "Lepo bilo, če bi po šolah razdelili nekaj znamk, da bi iz nje mladi spoznali, kako je znamka lahko znanilec naših državnih značilnosti in ne nazadnje bi se kdo od njih lahko navdušil in postal filatelist."

Tega, da so za predstavitev znamke izbrali Piran, pa je bila vesela tudi piranska podžupanja Meira Hot. "Piran ni le fotogenično mesto, ampak je tudi mesto, ki se trudi na področju lokalne samooskrbe, zelenih produktov in zelenih tehnologij. Pozdravljamo pobudo Tradicionalnega slovenskega zajtrka, ki ga imamo tudi v naših šolah in nad katerim so naši otroci navdušeni," je povedala.

Deli novico:

gvat |  23 .09. 2015 ob  22: 40
- ja, res je : Dokič, ta pravi potuhnjenec !! ...
Vse |  23 .09. 2015 ob  19: 25
več ali manj bolj skromno,tako kot se za OP spodobi.Pa dobro Hotica in ostali iz piranske "svite"ali sploh znate kaj organizirati,izvesti nekaj kar bo privleklo maso ljudi in radovednežov!?
Tistega vašega Židana si pa kar domov odpeljite!lp
panjske končnice: |  23 .09. 2015 ob  14: 33
tudi dokič se dela "sladkega kot med" ... v resnici pa je zahrbten, izprijen in lopov.