Na vzorec odnosa piranskega vodstva do občanov so danes opozorili v Civilni iniciativi za trajnostno ohranitev, zeleno mobilnost in oživitev mesta Piran (CI TOMOP). Po njihovih navedbah se tamkajšnja občinska oblast spreneveda pri odločanju o pobudah svojih občanov. Župan Đenio Zadković je bil sprva navdušen nad njihovim predlogom in jim obljubljal vso podporo, nato pa je sledil hladen tuš z nesmiselnimi obrazložitvami.
ZADKOVIĆU NASPROTUJE VSE VEČ LJUDI: Zaradi tega v Piranu nova civilna iniciativa
Piran
CI TOMOP opozarja na "eno največjih nadlog", to je prometna ureditev v samem središču Pirana: "Staro mesto, večji del postavljeno v srednjem veku, ni bilo zasnovano za motorni promet, posebej ne za tako množico vozil."
Po njihovih navedbah se dnevno mimo Tartinijevega trga premika tudi preko 6000 avtomobilov. "Večji del mestnih ulic, trgov in nabrežja je namesto prebivalstvu in obiskovalcem namenjen parkiranju avtomobilov," pravijo in dodajajo, da vodstvo občine v več deset letnem prizadevanju ni uspelo najti prijemov, ki bi to nadlogo zadovoljivo odpravili.
"Zadnja, ne preveč ambiciozna prometna strategija, se v glavnem ne uresničuje predvsem zaradi neodločnosti na občini, to je nosilcu lokalne uprave. Potrditev nereševanja prometne nadloge je tudi dejstvo, da je občinska uprava in vodstvo ob podpori Krajevne skupnosti Piran dokončano garažo na Fornačah prodala," so zapisali v pismu medijem v iniciativi, v kateri poudarjajo, da njihov namen ni političen.
Kot pravijo, so z namenom, da bi pospešili dogajanje, pripravili predlog spremembe občinskega odloka o prepovedi parkiranja na obali polotoka: na Punti, ki obsega Trg 1. maja in Prešernovo nabrežje, od Stjenkove ulice okoli svetilnika do konca obalne promenade.
Naj bo parkiranje prepovedano celo leto, ne samo poleti
"Prepoved že velja v poletni polovici leta, po našem predlogu naj bo parkiranje tam prepovedano celo leto. Ni namreč razloga, da ne bi bilo tako tudi pozimi, če je mogoče poleti, saj so prednosti območja brez vozil zlahka opazne. Poleg premika postaje lokalnega avtobusa z roba Tartinijevega trga na ploščad na koncu Stjenkove ulice je to bistvena točka našega predloga. Ta obsega še izboljšave z okolju prijaznimi ukrepi 'zelene mobilnosti', kot so električni mini busi, mini osebna in dostavna vozila, kolesa; klicne telefonske številke za naročilo le-teh in podobno," opisujejo njihov predlog, katerega vsebino so po njihovih navedbah v preteklih mesecih uskladili z občinsko upravo in vodstvom, strokovne službe občine pa so potrdile, da se sprememba in rešitev lahko hitro ter brez večjih težav in investicij tudi izvede.
Zadković je bil predloga zelo vesel
V sredini januarja so se nato dobili na sestanku z vodstvom občine, kjer so še enkrat predstavili njihov dopolnjen in usklajen predlog spremembe. Kot pravijo, so bili prisotni, med njimi tudi piranski župan Đenio Zadković, predloga zelo veseli, predvsem, ker je prišel iz ljudstva. "Strinjali so se z njegovo izvedbo in zagotovili uvrstitev na dnevni red prve sledeče seje občinskega sveta ter pomoč pri zbiranju podpornikov."
Sledil je hladen tuš z nesmiselnimi obrazložitvami
A optimizem se je hitro končal, saj so v začetku marca iz občinske uprave prejeli sporočilo, da njihovega predloga ni mogoče obravnavati v tem času, pravijo v civilni iniciativi. Po njihovih navedbah so obrazložitve nesmiselne in se bistva predloga sploh ne dotaknejo.
"V odgovoru žal tudi niso pojasnili, zakaj so od obljubljenega in usklajenega postopka odstopili. Seveda bi od g. Zadkovića in njegove ekipe o odstopu od dogovorjenega tako obrazložitev pričakovali," so še zapisali v pismu, pod katerega so podpisani Jana Tolja, Stane Černe, Robert Giurgevič, Ubald Trnkoczy, Saša Burian, Franc Čelhar, Borut Širca in opozorili, da s tem njihove aktivnosti niso ustavljene in napovedali njihov naslednji korak, da bodo začeli zbirati podpise za izpeljavo ljudske iniciative.
Komentiraj
Fičur vam ni bil ok..Bossman vam ni bil ok, zdej ta zadnjik vam ni ok.
Ja pa pizda en jebiveter pa mora bit tam.
Dejte se raje vprašat kaj si sploh narod želi? A sploh vejo kaj si zelijo v Piranu? Al je to samo ena stalnica: to mi ni ok. Kar je naredu ni ok. Kar ni naredu ni ok.
Pa pizda kot da gledam vrtec res. In to naj bi bili odrasli ljudje?
... pohvale vredno, da se je zbrala skupina ljudi, ki se zaveda pomembnosti starega mestnega jedra, ki je večji del postavljeno v srednjem veku in ni bilo zasnovano za motorni promet, posebej ne za tako množico vozil ...
... žal se z istim problemom srečujemo v izoli, v samem mestnem jedru, "mandrač" in tudi pri nas ni posluha s strani vodstva občine ...
... upam, da to berejo občinski svetniki in bo kdo podal pobudo, da se slednje uredi po vzorcu, ki ga je predlagala zgoraj omenjena iniciativa ...
... "držim pesti", da vam uspe in če bo potrebno, da se ustanovi tudi v izoli civilna iniciativa ter, če bo potrebno začne zbirati podpise za referendum ...