Za trgovino leto 2013 najslabše leto doslej

Slovenska trgovina je letos po pojasnilih Trgovinske zbornice Slovenije zabeležila najslabše leto doslej. Prihodki v trgovini na drobno so se v 10 mesecih namreč ob padcu kupne moči kot posledice krize znova znižali. Tudi pričakovanja za prihodnje leto so pesimistična, zbornica namreč pričakuje, da bo leto za trgovce še težje kot letošnje.

Kot so zapisali v zbornici, so se prihodki v trgovini na drobno brez motornih goriv v 10 mesecih na letni ravni znižali za štiri odstotke, kar po pojasnilih predsednice zbornice Mariče Lah pomeni, da so "negativni vplivi finančno-gospodarske krize vidni tudi v trgovini".

"Na vedno slabše razmere, s katerimi so se primorani soočati slovenski trgovci ne glede na njihovo velikost, kaže tudi primerjava podatkov o prihodkih v trgovini v letu 2013, 2012 in 2008," so poudarili na zbornici. Realni prihodek od prodaje v trgovini na drobno je bil namreč oktobra za 2,1 odstotka nižji kot oktobra 2012, v trgovini na drobno brez motornih goriv pa celo za pet odstotkov.

Še večji padec prodaje je opazen v primerjavi z letom 2008

Prihodki v trgovini na drobno brez motornih goriv so se od januarja do septembra letos glede na enako obdobje 2008 znižali za 15,6 odstotka, pri čemer so padci po navedbah zbornice v nekaterih dejavnostih še večji in znašajo preko 40 odstotkov.

"Na podobno sliko o nadaljevanju padca prihodkov v novembru in decembru v primerjavi s preteklimi obdobji kažejo tudi zadnje razpoložljive ocene trgovcev, zato smo na zbornici pri napovedih izjemno previdni," so izpostavili.

Negativni vplivi finančno-gospodarske krize so od leta 2008 močno spremenili nakupovalne navade slovenskih potrošnikov, ki svoje nakupe vedno bolj omejujejo.

Tako so bili nakupi v letošnjem letu bolj preudarni, potrošniki kupujejo manj in pogosteje. Bili so tudi bolj pozorni in odzivni na cenovno ugodne ponudbe in akcije, večji pomen je povprečni slovenski kupec dajal trgovskim blagovnim znamkam in uveljavljenim blagovnim znamkam znanih proizvajalcev.

Spremenjene nakupovalne navade se odražajo v padcu kupne moči

Potem ko je kupna moč v Sloveniji leta 2008 dosegala 91 odstotkov povprečja EU, je lani upadla na 84 odstotkov povprečja sedemindvajseterice.

Zbornica je za prihodnje leto pesimistična, pričakuje nadaljnjo stagnacijo prihodkov v trgovini in upadanje kupne moči. "V ospredju bodo zagotovo nakupi cenejših izdelkov, kar je posledica trenutnih razmer na slovenskem trgu," so poudarili.

K izboljšanju razmer v gospodarstvu, katerega pomemben del je tudi trgovina, bi po oceni zbornice prispevala vzpostavitev delovanja bančnega sistema, odprava številnih administrativnih bremen za podjetja, tudi na okoljsko-prostorskem področju, in deregulacija pogojev za opravljanje dejavnosti.

Hkrati bi k izboljšanju razmer pripomogla preglednejša zakonodaja in s tem stabilizacija poslovnega okolja, ukrepi za spodbujanje novih investicij, tudi preko bolj uspešnega črpanja EU sredstev za energetsko obnovo stavb, nakup energetsko varčnih vozil in drugega tehničnega blaga, ter uveljavitev varne prožnosti, ki mora prinesti nova delovna mesta tudi za mlade, so še navedli v zbornici.

Deli novico: