Kraš je kupce na Hraškem minuli teden presenetil z novo vizualno podobo priljubljenih piškotov Domaćica, s tem pa izzval ogorčenje velikega dela javnosti. V Krašu menijo, da so s kampanjo družbeno odgovorni, v hrvaški spletni skupnosti Seksizem naš vsakdanji pa so jo denimo označili za "absolutno zgrešeno kampanjo".
ZA NEKATERE SEKSIZEM, ZA DRUGE DRUŽBENO ODGOVORNA AKCIJA: S tako kampanjo oglašujejo priljubljene piškote
Svet
Po prenovi vizualne podobe, za katero stoji večkrat nagrajeni oblikovalski in oglaševalski Studio Sonda iz Istre, so se napisu Domaćica na embalaži pridružile besede, ki označujejo različne poklice. Na škatlah s piškoti so tako zdaj napisi, kot so Domaćica i umjetnica (Gospodinja in umetnica), Domaćica i programerka (Gospodinja in programerka), Domaćica i menadžerica (Gospodinja in menedžerka), Domaćica i pravnica (Gospodinja in pravnica) in Domaćica i prodavačica (Gospodinja in prodajalka).
Beseda domaćica v hrvaškem jeziku pomeni gospodinjo, vendar je javnost to besedo v primeru piškota dojemala zgolj kot piškot. Zdaj je Kraš, potem ko je k napisu Domaćica dodal še različne poklice v ženskem spolu, opozoril, da beseda pomeni tudi gospodinjo.
Kupci Domaćice podjednako su žene (50,8 %) i muškarci (49,2 %). Ne bi li bilo sjajno da se slična ravnopravnost očituje...
Objavil/a Kraš dne Četrtek, 05. maj 2022
"Absolutno zgrešena kampanja. Ženske še naprej opravljajo veliko večino hišnih opravil, s takšnim sporočilom pa se to še slavi in spodbuja. Delaj v službi, delaj doma, lahko si, kar hočeš, gospodinja pa ostajaš za vedno," so na primer zapisali v spletni skupnosti na Facebooku Seksizam naš svagdašnji (Seksizem naš vsakdanji).
Čeprav marsikdo hvali kampanjo, so kritiki glasnejši, tako med moškimi kot ženskami. "V imenu vseh moških prosim Kraš, da nas neha diskriminirati. Tudi moški želijo biti gospodinje," je eden od zabavnejših komentarjev moških uporabnikov Facebooka, ženskam pa se tema zdi manj smešna. Nekatere so na primer izpostavile, da obstajajo tudi drugačni, primernejši načini emancipacije, druge pa poudarile, da domaćica doslej nikoli ni spominjala na gospodinjo, ampak izključno na piškot. Vse se je spremenilo prav s Kraševo kampanjo.
Pri Krašu trdijo, da gre za družbeno odgovorno kampanjo, ki bo imela več faz. "Cilj naše nove kampanje Domaćica je dvigniti zavest javnosti o pomembnosti in kompleksnosti obveznosti, ki jih v gospodinjstvu najpogosteje prevzemajo ženske," so pojasnili za hrvaški informativni spletni portal N1.
Prvi del kampanje je bil, da so na škatle poleg napisa Domaćica dodali nekaj pogostih poklicev, da bi spomnili na to, da so vse ženske ob delu, ki ga opravljajo v službi, najpogosteje tiste, ki skrbijo tudi za gospodinjstvo. V naslednji fazi bodo na družbenih omrežjih skozi izzive spodbudili delitev hišnih opravil.
Del kampanje bo tudi izobraževanje mladih o njihovi odgovornosti do hišnih opravil in o pomembnosti pravične porazdelitve hišnih opravil med vse člane gospodinjstva. V dogovoru z inštitutom za hrvaški jezik in jezikoslovje pa so v Krašu sprožili tudi pobudo za spremembo dela definicije besede domaćica v nekaterih primerih in posodobitev tega pojma.
Avtorja vizualne podobe nove domaćice Sean Poropat in Jelena Fiškuš iz Studia Sonda verjameta, da bo podpora kampanji samo rasla, za hrvaški časnik Jutarnji list pa sta poudarila, da gre za omejeno izdajo pakiranja, ki opozarja na določena dejstva in statistike.
"Domaćica ostaja blagovna znamka, to ime s ponosom nosi tudi na embalaži," sta pojasnila in dodala, da gre za družbeno odgovorno kampanjo, ki so jo zasnovali tako, da dolgoročno in s konkretnimi akcijami spodbuja enakopravno sodelovanje pri hišnih opravilih. "Ne gre samo za štos," sta zaključila.