Stavkovni odbor v skupini Arriva Slovenija in vodstvo družbe sta se včeraj v Ljubljani sestala na tretjih pogajanjih, a so se tudi ta končala neuspešno. Kot so sporočili iz družbe, so nadaljevanje pogovorov predlagali za petek. Stavka je sicer napovedana za ponedeljek.
VOZNIKI ARRIVE BREZ DOGOVORA: Stavkovni odbor zapustil sestanek
Slovenija
Včeraj so začeli tudi pogovor o stavkovnih zahtevah o dodatnem pokojninskem zavarovanju za voznike in določanju pravic z naslova delovnega časa voznikov, ki vozijo avtobusne linije do 50 kilometrov. Stavkovni odbor je sestanek po navedbah družbe enostransko zapustil.
Iz stavkovnega odbora so sporočili, da so po začetni izmenjavi stališč in konstruktivnem pristopu po skoraj osmih urah pogajanj ta postala nekonstruktivna, "saj je delodajalec že praktično dogovorjeni dve točki stavkovnih zahtev od šestih želel dopolniti z za njih nesprejemljivimi dikcijami". Zaradi tega se pri članih stavkovnega odbora še izraziteje poraja dvom v iskrenost delodajalca za učinkovito delovanje v smislu odprave razlogov za izvedbo stavke.
Stavkovni odbor obžaluje, da predstavniki delodajalca po njihovih navedbah ne razumejo resnosti položaja in odgovornosti, ki jo imajo do lastnih družb, zaposlenih in javnosti, saj s pasivnostjo in zavlačevanjem zmanjšujejo možnosti za dosego dogovora pred nastopom stavke. "Posledično stavkovni odbor zavrača kakršno koli odgovornost za morebitne negativne posledice, ostaja pa v pripravljenosti za nadaljevanje konstruktivnega dialoga," so dodali v stavkovnem odboru.
Vozniki avtobusov v podjetjih Arriva Dolenjska in Primorska, Arriva Štajerska ter Alpetour potovalna agencija, ki jih zastopata Sindikat voznikov avtobusov Slovenije in Sindikat KNSS - Neodvisnost, so 22. avgusta napovedali, da bodo 4. septembra ob 8. uri začeli stavkati.
Pogajanja konec prejšnjega in v začetku tega tedna niso prinesla dogovora. Vodstvo družbe je ocenilo, da so zahteve sindikatov nerazumne in da bi njihova izpolnitev za skupino Arriva po prvi oceni pomenila več kot 65-odstotni dvig stroška dela voznikov.
V skupini se bodo s stavkovnim odborom poskušali dogovoriti o zagotavljanju minimalnega števila prevozov za čim manj moteno izvajanje dejavnosti, so povedali po prvih neuspelih pogovorih. V predlogu stavkovnemu odboru so se osredotočili na mednarodni linijski prevoz, medkrajevni linijski promet in prevoze delavcev, posebno pozornost pa pred začetkom novega šolskega leta namenili šolskim prevozom. Ocenilo je, da predlog glede minimalnega števila prevozov, kot ga je predlagal stavkovni odbor, ni ustrezen.
Stavkovni odbor je napovedal, da bo delo v času stavke ustavljeno, skladno z zakonom bodo izvajali le minimalno število prevozov; stavkovni odbor je predvidel, da bodo avtobusi vozili v času jutranje in popoldanske konice (med 6. in 9. ter med 13. in 16. uro) ter ves čas na tistih linijah, ki vozijo do bolnišnic in drugih zdravstvenih ustanov.
Sindikata med drugim terjata, da se urna postavka voznikov avtobusov zviša na sedem evrov. Prav tako zahtevata, da delodajalci pri določanju pravic iz naslova delovnega časa voznikov na avtobusnih linijah do 50 kilometrov upoštevajo določbe zakona o plačanih odmorih ter času razpoložljivosti, ki se všteva v delovni čas.
Terjata tudi, da delodajalci v skupini Arriva Slovenija prekličejo vse sankcije, ki so jih bili deležni člani sindikata zaradi svojega sindikalnega dela. Do konca leta pa želita tudi sklenitev kolektivne pogodbe, ki bo med drugim urejala področje napredovanja in nagrajevanja voznikov avtobusov.
Sindikata zahtevata še, da delodajalci ponovno začnejo vplačevati premije obveznega dodatnega pokojninskega zavarovanja za vse voznike, ki izpolnjujejo kriterij, da na delovnem mestu preživijo 80 odstotkov svojega delovnega časa. Prav tako pa morajo delodajalci dosledno spoštovati pravilnik, ki določa, da mora biti avtobus na avtobusnem postajališču toliko prej, da je do odhoda po voznem redu mogoče opraviti vsa potrebna opravila v zvezi s prevozom.
Tudi sam sem bil 1x priča v Kopru, ko je voznik pil pivo na avtobusu (mogoče celo isti). Smešno bi bilo si lagat, da takih ni.
Žal so tudi taki ( v večini služb ne le pri voznikih).
Voznik
Kakor je Kaj pa... napisal, tudi sam se ne strinjam s tem, da se vam čakalne dobe ne štejejo med delavnik, slednje je malorečeno bolano, in se strinjam, da niste vsi slabi.
Vas je kar nekaj odgovornih, žal pa vas kader iz zavoda, ker je pač dobil "podarjen" izpit in nima volje do dela omadežuje do mere, da ste pol vsi enaki, kar pa seveda ne drži (nekaj vas poznam, ki ste ok).
Izborite se, da se vas plača pošteno, ampak tudi, da se avtobusi servisirajo redno, ker padcev zaradi olja in s tem povezanih nesreč je preveč...
Ker jaz, ko se približuje arrivin avtobus se vedno vprašam "a bo ustavil ali bom spet blokiral sredi krožnega". Ne veš nikoli, če se bo ustavil ali izsilil in se pri tem smejal. Mogoče bo avtobus spustil olje ali, če mi bo izsilil in ob teobljenju odpru okno in rekel "šta, ništa nije bilo, ceo si, dobro je".
Ja, vse to in še kaj se dogaja konstantno.
Je pa res, da se ne strinjam s tem, da med pavzo oz. čakanjem n naslednjo vožnjo, se jim ne šteje v delovnik.
Konec koncev so v službi in ne doma na kavču.
Recimo konec z izsiljevanjem v križiščih, krožnih ter izhodih iz postajališč.
Konec z nevarnimi manevri, govorjenjem po telefonu med vožnjo, pitjem piva med malico.
Začetek rednega in vestnega vzdrževanja voznega parka, da ne bodo naše ceste polne olja (kakor je v navadi parkrat letno v Piranski občini), konec puščanja zraka, kar lahko pripelje do nevarnih situacij (en avtobus že lep čas "piha" med vožnjo).
Naj najprej to porihtajo, potem pa dalje.
Pa pred dvigom plač tudi uvest slovenski jezik, katerega marsikater voznik ne premore.
Dejmo že enkrat začet govorit o BRUTO plačah, dejte začet brat svoje plačilne liste pa boste razumeli v čem je problem! Problem je požrešnost države! Naj znižajo davke iz prispevke barabe pokvarjene
če začnemo pri plači? kaj ne gre vsak v službo zato, da bi zaslužil? verjetno nihče ne dela zastonj ali 15. v mesecu nakaže svojo plačo v dobrodelno ustanovo ali jo??? pa da vidim junake, ki to dalaste!
v 8 letih se je plača voznika povečala 2x in to za borih nekej centov......ja, prav ste čuli, centov...ne govorimo o evrih, aaaaaa
ko šofer prične z delom, ima plačano po potnem nalogu, ne od takrat, ko dejansko pride v službo in konča, haaaaaa...če ima službo od 5.00 do 15.30, je v službi dejansko 10 ur in 30 minut po nalogu plus in vsaj 10 minut prej in potem
kar vozi je efektiva, ki je plačana drugače kot čakalne ure...pa vas zdaj vprašam? kaj je sodnica tudi plačana po efektivi, ko govori in čakalnih urah, ko molči? presodite sami....:O
potem se postavi vprašanje? kako po zakonu dobiš pri plači nadomestilo za prehrano, časa za malico pa ne?
kako lahko oddelaš mesečno 220 ur in več, plačanih ur na plačilni listi je pa 176 plus 5 doplačilnih ur, ki so se jih eni kar spomnili....... vodstvo pa se spreneveda, da ne gre za krajo ur....pardon izmikanje?
zanimivo je pa to, da če gre voznik na dopust, ima plačaih 8 ur na dan in je njegova neto plača višja, kot če dela....
da o ostalih zahtevah rajši ne govorim...
kar se pa vozil tiče? iiiiii, tisti, ki v tem podjetju opozorijo, da "mašina" ni izpravna, je šikiniran, dobi kazenske linije, razne čudne zagovore na disciplinski, kar se potem vodstvo niti ne opraviči, stimulacija vidno pade (kar še danes ne vem, po katerem ključu se točkuje- v večini imajo visoko domačini in ritolizniki, pošteni pa rajši odidejo in zamenjajo službo)
težav tu je nešteto...tako da....
in sedaj, ko se bliža stavka, vodstvo še naklada o neki NEZAKONITI zadevi in grozi voznikom po mobilnih telefonih z sms o sankcijah, če se bodo zanjo odločili....
"za hlapca rojeni, za hlapca vzgojeni!"
pa SREČNO!...v ponedeljek se nam pridružite.....številka narašča....mi se ne bojimo!