VOZNIKI ARRIVE BREZ DOGOVORA: Stavkovni odbor zapustil sestanek

Slovenija

Stavkovni odbor v skupini Arriva Slovenija in vodstvo družbe sta se včeraj v Ljubljani sestala na tretjih pogajanjih, a so se tudi ta končala neuspešno. Kot so sporočili iz družbe, so nadaljevanje pogovorov predlagali za petek. Stavka je sicer napovedana za ponedeljek.

Včeraj so začeli tudi pogovor o stavkovnih zahtevah o dodatnem pokojninskem zavarovanju za voznike in določanju pravic z naslova delovnega časa voznikov, ki vozijo avtobusne linije do 50 kilometrov. Stavkovni odbor je sestanek po navedbah družbe enostransko zapustil.

Iz stavkovnega odbora so sporočili, da so po začetni izmenjavi stališč in konstruktivnem pristopu po skoraj osmih urah pogajanj ta postala nekonstruktivna, "saj je delodajalec že praktično dogovorjeni dve točki stavkovnih zahtev od šestih želel dopolniti z za njih nesprejemljivimi dikcijami". Zaradi tega se pri članih stavkovnega odbora še izraziteje poraja dvom v iskrenost delodajalca za učinkovito delovanje v smislu odprave razlogov za izvedbo stavke.

Stavkovni odbor obžaluje, da predstavniki delodajalca po njihovih navedbah ne razumejo resnosti položaja in odgovornosti, ki jo imajo do lastnih družb, zaposlenih in javnosti, saj s pasivnostjo in zavlačevanjem zmanjšujejo možnosti za dosego dogovora pred nastopom stavke. "Posledično stavkovni odbor zavrača kakršno koli odgovornost za morebitne negativne posledice, ostaja pa v pripravljenosti za nadaljevanje konstruktivnega dialoga," so dodali v stavkovnem odboru.

Vozniki avtobusov v podjetjih Arriva Dolenjska in Primorska, Arriva Štajerska ter Alpetour potovalna agencija, ki jih zastopata Sindikat voznikov avtobusov Slovenije in Sindikat KNSS - Neodvisnost, so 22. avgusta napovedali, da bodo 4. septembra ob 8. uri začeli stavkati.

Pogajanja konec prejšnjega in v začetku tega tedna niso prinesla dogovora. Vodstvo družbe je ocenilo, da so zahteve sindikatov nerazumne in da bi njihova izpolnitev za skupino Arriva po prvi oceni pomenila več kot 65-odstotni dvig stroška dela voznikov.

V skupini se bodo s stavkovnim odborom poskušali dogovoriti o zagotavljanju minimalnega števila prevozov za čim manj moteno izvajanje dejavnosti, so povedali po prvih neuspelih pogovorih. V predlogu stavkovnemu odboru so se osredotočili na mednarodni linijski prevoz, medkrajevni linijski promet in prevoze delavcev, posebno pozornost pa pred začetkom novega šolskega leta namenili šolskim prevozom. Ocenilo je, da predlog glede minimalnega števila prevozov, kot ga je predlagal stavkovni odbor, ni ustrezen.

Stavkovni odbor je napovedal, da bo delo v času stavke ustavljeno, skladno z zakonom bodo izvajali le minimalno število prevozov; stavkovni odbor je predvidel, da bodo avtobusi vozili v času jutranje in popoldanske konice (med 6. in 9. ter med 13. in 16. uro) ter ves čas na tistih linijah, ki vozijo do bolnišnic in drugih zdravstvenih ustanov.

Sindikata med drugim terjata, da se urna postavka voznikov avtobusov zviša na sedem evrov. Prav tako zahtevata, da delodajalci pri določanju pravic iz naslova delovnega časa voznikov na avtobusnih linijah do 50 kilometrov upoštevajo določbe zakona o plačanih odmorih ter času razpoložljivosti, ki se všteva v delovni čas.

Terjata tudi, da delodajalci v skupini Arriva Slovenija prekličejo vse sankcije, ki so jih bili deležni člani sindikata zaradi svojega sindikalnega dela. Do konca leta pa želita tudi sklenitev kolektivne pogodbe, ki bo med drugim urejala področje napredovanja in nagrajevanja voznikov avtobusov.

Sindikata zahtevata še, da delodajalci ponovno začnejo vplačevati premije obveznega dodatnega pokojninskega zavarovanja za vse voznike, ki izpolnjujejo kriterij, da na delovnem mestu preživijo 80 odstotkov svojega delovnega časa. Prav tako pa morajo delodajalci dosledno spoštovati pravilnik, ki določa, da mora biti avtobus na avtobusnem postajališču toliko prej, da je do odhoda po voznem redu mogoče opraviti vsa potrebna opravila v zvezi s prevozom.

Deli novico:

hlapec jernej in njegova pravica |  02 .09. 2017 ob  17: 46
eh, kaj naj vam rečem?
če začnemo pri plači? kaj ne gre vsak v službo zato, da bi zaslužil? verjetno nihče ne dela zastonj ali 15. v mesecu nakaže svojo plačo v dobrodelno ustanovo ali jo??? pa da vidim junake, ki to dalaste!
v 8 letih se je plača voznika povečala 2x in to za borih nekej centov......ja, prav ste čuli, centov...ne govorimo o evrih, aaaaaa
ko šofer prične z delom, ima plačano po potnem nalogu, ne od takrat, ko dejansko pride v službo in konča, haaaaaa...če ima službo od 5.00 do 15.30, je v službi dejansko 10 ur in 30 minut po nalogu plus in vsaj 10 minut prej in potem
kar vozi je efektiva, ki je plačana drugače kot čakalne ure...pa vas zdaj vprašam? kaj je sodnica tudi plačana po efektivi, ko govori in čakalnih urah, ko molči? presodite sami....:O
potem se postavi vprašanje? kako po zakonu dobiš pri plači nadomestilo za prehrano, časa za malico pa ne?
kako lahko oddelaš mesečno 220 ur in več, plačanih ur na plačilni listi je pa 176 plus 5 doplačilnih ur, ki so se jih eni kar spomnili....... vodstvo pa se spreneveda, da ne gre za krajo ur....pardon izmikanje?
zanimivo je pa to, da če gre voznik na dopust, ima plačaih 8 ur na dan in je njegova neto plača višja, kot če dela....
da o ostalih zahtevah rajši ne govorim...

kar se pa vozil tiče? iiiiii, tisti, ki v tem podjetju opozorijo, da "mašina" ni izpravna, je šikiniran, dobi kazenske linije, razne čudne zagovore na disciplinski, kar se potem vodstvo niti ne opraviči, stimulacija vidno pade (kar še danes ne vem, po katerem ključu se točkuje- v večini imajo visoko domačini in ritolizniki, pošteni pa rajši odidejo in zamenjajo službo)

težav tu je nešteto...tako da....
in sedaj, ko se bliža stavka, vodstvo še naklada o neki NEZAKONITI zadevi in grozi voznikom po mobilnih telefonih z sms o sankcijah, če se bodo zanjo odločili....
"za hlapca rojeni, za hlapca vzgojeni!"

pa SREČNO!...v ponedeljek se nam pridružite.....številka narašča....mi se ne bojimo!
@Taxi in @Voznik |  02 .09. 2017 ob  15: 14
-1
Taxi
Tudi sam sem bil 1x priča v Kopru, ko je voznik pil pivo na avtobusu (mogoče celo isti). Smešno bi bilo si lagat, da takih ni.
Žal so tudi taki ( v večini služb ne le pri voznikih).

Voznik
Kakor je Kaj pa... napisal, tudi sam se ne strinjam s tem, da se vam čakalne dobe ne štejejo med delavnik, slednje je malorečeno bolano, in se strinjam, da niste vsi slabi.
Vas je kar nekaj odgovornih, žal pa vas kader iz zavoda, ker je pač dobil "podarjen" izpit in nima volje do dela omadežuje do mere, da ste pol vsi enaki, kar pa seveda ne drži (nekaj vas poznam, ki ste ok).

Izborite se, da se vas plača pošteno, ampak tudi, da se avtobusi servisirajo redno, ker padcev zaradi olja in s tem povezanih nesreč je preveč...
@Feručo |  02 .09. 2017 ob  12: 23
Torej moja placilna lista laze. Za 65% se zvisa strosek delodajalca v kolikor ta sprejme VSE zahteve sindikata. Torej 2eur na uro povisice (40% dvig plus dodatek drzavi). Pa zahteva po dodatnem pokojninskem zavarovanju. Zahteva, da se nekatere linije do 50km placa efektivno, vsako minuto, ko je voznik v sluzbi... itd.. verjamem da vsota vsega presega 65%. Je pa res to. Ce mora podjetje ozemat delavce zato, da posluje z dobickom, je za vse boljse, da zaprejo barako. Ce Arriva ne bo zagotovila boljsih delovnih pogojev, bomo vsi zbezali drugam.
Feručo |  02 .09. 2017 ob  06: 50
Neto na Koperski Arrivi za redne ure nemoreš dobit 800 lažeš. Če je Aljaš Vuk na tv povedal da dvig urne postavke za 1 eur bruto zviša stršek dela za 65% pa ti vidi.
Voznik |  01 .09. 2017 ob  21: 32
Nevoscljivost na visku. Nase place niti niso tako slabe, ce gledamo Slo standard. Problem je v tem, da smo za to placo prisotni v sluzbi tudi po 60ur tedensko, imamo budilke ob 3h, 4ih zjutraj, zvecer koncamo ob takih urah, ko vi in vasi (in moji) otroci ze sladko spite. Vozimo potnike in pri tem pazimo na VSE udelezence v prometu, saj tudi ce se kaj zgodi zaradi njihovega prekrska, odgovarjamo mi. Tudi kazensko. Sekunda slabe koncentracije nas lahko stane par let zivljenja. Je pa res, da dandanes odgovornost ni nic cenjena. Vsekakor je potrebna vsaj ena sprememba. Ali boljsi pogoji dela za isto placo, ali visjo placo in delamo po tem kopitu naprej. Dokler pac ne omagamo. Nekateri pravite, da imamo voznike od k****. Imate prav! S(m)o pa tudi izjeme. Vprasajte se zakaj imamo take voznike in zakaj podjetje ne dobi kvalitetnega kadra, oz sploh ne dobi kadra. Malo nas je takih, kateri smo pripravljeni odstet 3.000€ od nasih prihrankov zato, da opravimo izpit za avtobus in gremo delat za 800€ neto povracila stroskov.
Taxi |  01 .09. 2017 ob  20: 49
Mi se zdi da tuki komerntiraju smo lažljivci in nesramneži. Ko kje je za malicu pijo pivo stani pred ogledalo in se poglej. Hodite v Trst pa parkirajte kje piše BUS. A pa zpljte na peron. Iščete parkirišča po enu uru. Sramota kaj če boju imeli veče plače nebo za metadon. Ne se bat ni iz iste blagajne.
@@Kaj pa... |  01 .09. 2017 ob  18: 17
Si eden izmed voznikov? Se počutiš užaljenega?
Ker jaz, ko se približuje arrivin avtobus se vedno vprašam "a bo ustavil ali bom spet blokiral sredi krožnega". Ne veš nikoli, če se bo ustavil ali izsilil in se pri tem smejal. Mogoče bo avtobus spustil olje ali, če mi bo izsilil in ob teobljenju odpru okno in rekel "šta, ništa nije bilo, ceo si, dobro je".

Ja, vse to in še kaj se dogaja konstantno.

Je pa res, da se ne strinjam s tem, da med pavzo oz. čakanjem n naslednjo vožnjo, se jim ne šteje v delovnik.
Konec koncev so v službi in ne doma na kavču.
Justino |  01 .09. 2017 ob  17: 13
-2
menin da imajo dovolj visoke plače glede na to da afne guncajo in opravljajo svoje delo na zelo nizki ravni. Upam da jim nebo uspelo saj so že smešni ko tako javno igrajo žrtev. zavihat rokave šoferčki in po predpisih delat ne pa jamrat.
@paperino |  01 .09. 2017 ob  16: 20
Zakaj vztrajat pri 1. tocki, ko je vse crno na belem objasnjeno, zakaj je bil doticni voznik sankcioniran? Ce meni, da se mu je zgodila krivica naj se bori, kot posameznik, na sodiscu. Izkoriscanje sindikata in predvsem voznikov za lastne namene je neprimerno.
Kaj pa dogovor o varni vožnji in brezhibnih avtobusih? |  01 .09. 2017 ob  15: 43
Tega se ne bo noben lotil?
Recimo konec z izsiljevanjem v križiščih, krožnih ter izhodih iz postajališč.
Konec z nevarnimi manevri, govorjenjem po telefonu med vožnjo, pitjem piva med malico.

Začetek rednega in vestnega vzdrževanja voznega parka, da ne bodo naše ceste polne olja (kakor je v navadi parkrat letno v Piranski občini), konec puščanja zraka, kar lahko pripelje do nevarnih situacij (en avtobus že lep čas "piha" med vožnjo).

Naj najprej to porihtajo, potem pa dalje.
Pa pred dvigom plač tudi uvest slovenski jezik, katerega marsikater voznik ne premore.
xxl |  01 .09. 2017 ob  15: 10
Največji problem v dvigu plače, je ta, da največ od tega ima država!!!! Stopnja obdavčenja delodajlaca se tako poveča, da je to za delodajalca nevzdržno, država pa dobi več kot zaposleni.
Dejmo že enkrat začet govorit o BRUTO plačah, dejte začet brat svoje plačilne liste pa boste razumeli v čem je problem! Problem je požrešnost države! Naj znižajo davke iz prispevke barabe pokvarjene
Ne  |  01 .09. 2017 ob  11: 11
NE SE DATI VSTRAJAJTE V SLOGI JE MOC
1