VINAKOPER S POL MILIJONA ČISTEGA DOBIČKA, A RAZMERE NA TRGIH SO NEGOTOVE: Odpuščanj ne načrtujejo, poslovanje bo treba racionalizirati

Koper

V Vinakopru so lansko leto zaključili uspešno. Ob dobrih prodajnih rezultatih na domačem trgu so dosegli 9,04 milijona evrov prihodkov od prodaje, kar je 15 odstotkov več kot v letu 2020. Dobiček pred amortizacijo in davki (EBITDA) je znašal 1,55 milijona evrov, poslovni izid iz poslovanja 527.000 evrov, čisti dobiček pa 449.000 evrov.

Na sejmu Vinitaly

Lansko leto je bilo leto izrednih izzivov, so ocenili v koprskem vinarju. Zaradi nestabilnosti in omejenih možnosti prodaje kot posledice epidemije covida-19 so morali oblikovati nove prodajne poti in prijeme pospeševanja prodaje. Pri tem so uspeli izzive spremeniti v priložnosti ter na trg vstopiti s kreativnimi novostmi in osvežitvami.

Zaradi naravnih razmer so lani sicer pridelali le 3429 ton lastnega grozdja, kar je za 11 odstotkov manj kot leto prej, vendar so bili zadovoljni z njegovo kakovostjo.

Restavracija Kogo

Investicije Vinakopra so se v lanskem letu nanašale predvsem na posodobitev kapacitet in opreme, uvajanje tehnoloških rešitev, širitev primarne proizvodnje in obnovo vinogradov. Lani so prenovili tudi degustacijske prostore v kleti v Kopru in tako celostno zaokrožili Hišo refoška, ki združuje prenovljeni vinski butik, prenovljeno restavracijo Kogo in nove degustacijske prostore.

Ključne investicije v letošnjem letu pa se nanašajo na obnovo vinogradov in nabavo kmetijske in predelovalne opreme. Februarja so posodobili polnilno linijo, med drugim pa načrtujejo izgradnjo sončne elektrarne na strehi kleti ter postavitev petih polnilnic za električna vozila pred vinskim butikom v Kopru.

Načrtujejo tudi nakup nove linije za mikrovinifikacijo, ki je namenjena dvigu kvalitete vina v najvišjih kakovostnih razredih vina. Na izvoznem področju Vinakoper aktivno deluje na več tujih trgih. Marca so tako vino izvozili tudi v afriško Gano, ponovno pa se odpirajo prodajne poti na Kitajsko ter ZDA. Lepe rasti prodaje dosegajo na bližnjih trgih Srbije, Hrvaške in Avstrije.

V prvih štirih mesecih letošnjega leta so v Vinakopru zabeležili visoko rast prihodkov v primerjavi z enakim obdobjem lani, saj so se vrnili na raven pred epidemijo. Po drugi strani izjemno velik izziv predstavlja rast stroškov praktično vseh kategorij.

Prva pošiljka za Gano v začetku marca letos.

Negativni vpliv epidemije na stroškovni strani se je začel odražati v drugi polovici leta 2021. Prisotna je bila rast cen ključnih materialov in storitev. Rast je bila najbolj izrazita pri cenah elektrike, gnojil, stekla in kartona. Kriza v Ukrajini pa je negotovost, vezano na cene in možnost dobav, močno povečala. Trenutno se tako soočajo z izjemno rastjo cen, predvsem električne energije, pogonskih goriv in gnojil.

Prav zaradi neznank glede gospodarskih razmer na domačem in glavnih tujih trgih ključne aktivnosti usmerjajo v stabilizacijo prodaje nosilnih prodajnih artiklov na domačem trgu, v krepitev izvoza in racionalizacijo poslovanja.

V prihodnost stopajo s strategijo ohranjanja tržnega deleža na domačem trgu in zagotavljanja rasti prihodkov na tujih trgih ter zavezani inovativnim pristopom uvajanja novih trajnostnih standardov poslovanja.

Vinakoper odpuščanj ne načrtuje, pač pa intenzivno iščejo sodelavce za delo v kleti in kmetijski proizvodnji.

Deli novico:

Komentiraj

Za komentiranje je potrebna  Prijava  oz.  Registracija