Legendarna slovenska jadrnica Veliki Viharnik bo konec tedna nastopila na Barcolani. Po dolgem mirovanju na privezu v izolski marini jo je letos spomladi kupilo izolsko podjetje CleanSport. Nekdanjega ponosa slovenskega jadranja z 19,40 metra visokim jamborom se z nostalgijo spominja tudi njen dolgoletni krmar Dušan Puh, ki pravi: "Jadranje se ni spremenilo, spremenile so se barke."
VELIKI VIHARNIK GRE NA BARCOLANO: Z novim imenom in avstrijsko-slovensko posadko (FOTO)
Izola
V Tržaškem zalivu je že skoraj vse nared za veliko regato, ki vsako leto oktobra pripelje pred Trst več sto jadrnic. Letos naj bi jih bilo okoli 2000. Barcolana je zgodovinska dirka, ki jo predvsem Primorci dobro poznajo. Zaradi Barcolane so se v zgodovino zapisale številne vrhunske jadrnice in predvsem vrhunske jadralske posadke. Veliki Viharnik je kot ponos slovenskega jadranja unovčil marsikatero zmago, dvakrat prečkal Atlantik in enkrat obkrožil svet. Nazadnje je obtičal na privezu v izolski marini, dokler ga letos spomladi ni kupilo izolsko podjetje CleanSport.
Jure Orel
"Zelo smo ponosni, da smo postali lastniki legendarne slovenske jadrnice. Po nakupu smo jo dali iz morja, vanjo vložili kar nekaj denarja, med drugim smo zamenjali motor, tako da je zdaj pripravljena za Barcolano," pravi Jure Orel, vodja jadralnih programov v podjetju CleanSport, ki zneska, koliko so plačali za Velikega Viharnika, ni želel razkriti. Konec tedna bo tako že nastopil na največji regati v Tržaškem zalivu pod novim imenom CleanSport Too. Orla ne bo na krovu, saj je jadrnico za to priložnost oddal v najem skupini avstrijskih jadralcev.
Ima pa v prihodnosti Orel z jadrnico kar nekaj načrtov. Med drugim se bo priključila Green Academy – Zeleni akademiji za zmanjševanje vplivov onesnaževanja morja, namenjena bo programom za 'team building', s katerimi se ukvarja Orlovo podjetje.
Dušan Puh
Dušan Puh: "Imeli smo lepo barko in dobrega sponzorja"
"Lepi časi so bili, čeprav mi tudi zdaj nič ne manjka, je bilo to obdobje s super ekipo," se Velikega Viharnika spominja njegov enako legendarni krmar Dušan Puh in dodaja: "Imeli smo lepo barko in dobrega sponzorja, zato smo si lahko privoščili več regat na jugu Dalmacije."
Puh je še vedno aktiven, a kot pravi, se jadranje ni spremenilo, spremenile so se barke. "Viharnik je bil med večjimi, čeprav ne največji. Zdaj je pa že kar majhen. Že v Trstu imamo stočeveljske jadrnice," še pravi Puh, ki bi 'prijateljsko' še stopil za krmilo barke, s katero je v 15 letih odpeljal okoli 300 regat in tudi slavil na skoraj vseh tradicionalnih regatah na Jadranskem morju.
Takšen je videti Veliki Viharnik danes, pod novim imenom CleanSport Too.
Letošnje Barcolane se bo udeležil z Adriatic Europa – Dušan Puh sailing teamom, s katerim nadaljuje svoje delo. "Vmes sem imel celo leto ali dve pavze. Enkrat sem za Barcolano gostoval na eni maksi jadrnici, enkrat pa sem jo gledal po televiziji. Drugače sem stalno v akciji. Upam, da bo Viharnik služil svojemu namenu in da bo naredil še več regat. Mislim, da je Jure Orel kar uspešen v svojem poslu," še dodaja Puh.
Najbolj znana slovenska jadrnica ima tudi neslavno zgodovino
Spomnimo, Velikega Viharnika je pod krstnim imenom Brooksfield (krstili so ga v Benetkah) leta 2000 kupil Mobitel za 450 tisoč nekdanjih nemških mark. Telekom ga je nato prodajal za 117 tisočakov, a kupcev ni bilo. Leta 2015 ga je po dveh letih 'na suhem' v portoroški marini prodal Dejanu Kovačiču oziroma podjetju Titan Metal, neuradno za 42.000 evrov. 'Velike' načrte je z Viharnikom takrat imel Gašpar Gašpar Mišič, ki je želel iz njega izpeljati širšo zgodbo za promocijo Kopra in Obale.
CleanSport Too bo konec tedna nastopil na Barcolani.
Kovačič se je leta 2016 znašel v priporu zaradi tatvin. Med drugim so ga koprski policisti preiskovali zaradi kraje tovorne prikolice s parkirišča nad bencinskim servisom v Izoli. Ker pa je bil Kovačič leta 2009 zaradi utaje dveh milijonov davkov obsojen na zaporno kazen, so se v javnosti pojavila vprašanja, ali ni morda državni Telekom veliko slovensko jadrnico tako rekoč prodal za državni denar.
Viharnik je 19,2 metra dolg regatnik iz nekdanjega oceanskega razreda WOR 60, izdelan iz kevljarja, ki naj bi mu zagotavljal dolgo življenjsko dobo.