V LUKI KOPER DELO TEČE NORMALNO: Pričakujejo padec, a v določenem segmentu celo beležijo rast pretovora

Koper

Na brniškem letališču so marca zabeležili okoli 20-odstotni padec tovornega prometa. Pozna se predvsem izpad tovora, ki je bil prepeljan s potniškimi letali, pravijo v Fraportu Slovenija. V Luki Koper medtem delo teče normalno, a padec pričakujejo. S pridom pa izkoriščajo večnamenskost pristanišča, saj v določenem segmentu beležijo rast pretovora.

Kot so pojasnili v družbi Fraport, ki upravlja z brniškim letališčem, je bil obseg prometa s tovornimi letali od izbruha epidemije koronavirusa primerljiv, a se lahko zgodi, da bo nekoliko manjši v prihodnjih dneh. "Povpraševanja je sicer veliko, so pa generalno motnje v logistiki povsod," so zapisali.

Z razliko od letalskega prometa pa večjih posledic epidemije še niso zabeležili v Luki Koper. "Pristanišče deluje normalno, tako na ladijskem kot na kopnem delu, tako v kamionskem kot železniškem prometu," so zapisali. Glede na razmere v globalni logistiki sicer v Luki Koper pričakujejo, da bo pretovora v naslednjih tednih pri nekaterih blagovnih skupinah manj, ne pa pri vseh.

Večina pristanišč se danes po pojasnilih podjetja ukvarja predvsem z vprašanjem morebitnega kopičenja blaga v pristanišču zaradi zaprtih proizvodnih obratov in motenj v dobavi. Sami so, kot so zapisali, na izziv odgovorili že v začetni fazi krize in omogočili pretovarjanje kamionov na kontejnerskem terminalu tudi ponoči, kar je siceršnja praksa tudi na železniškem delu.

Poleg tega je država za tovornjake odpravila omejitve ob koncih tedna, tako da prihajajo v pristanišče tudi takrat, so pojasnili v Luki Koper. Domače in tuje poslovne partnerje dnevno obveščajo o razmerah v pristanišču in delovanju terminalov, vsi ukrepi pa so usmerjeni v maksimalno pretočnost blaga, so dodali.

"Naša prioriteta bo definitivno zagotavljanje nemotene operativnosti vseh terminalov. Budno spremljamo tudi razmere na trgu avtomobilov, saj se nekateri proizvodni obrati v Evropi pripravljajo na odprtje, medtem ko je prodaja avtomobilov še vedno omejena," so izpostavili. Razmere so po njihovi oceni "zelo kompleksne", a opažajo, da je večnamenskost pristanišča, podobno kot v krizi leta 2008, prednost Luke Koper.

V pristanišču pri nekaterih blagovnih skupinah beležijo celo rast, a podrobnih podatkov o pretovoru pred objavo četrtletnega poslovnega poročila še ne razkrivajo.

Komentiraj

Za komentiranje je potrebna  Prijava  oz.  Registracija