V KOPRU IZPRAZNIL BANČNI RAČUN UMRLE BABICE: "O smrti nismo bili obveščeni," pravijo na Intesi Sanpaolo

Koper

To je zgodba Koprčana, ob kateri se bo marsikdo zamislil, morda bo v njej celo našel vzporednosti oziroma podobnosti s svojo izkušnjo. Spomladi leta 2015 je umrla mama našega sogovornika. Vnuk, ki je imel pooblastilo za upravljanje z babičinim bančnim računom, pa je uspel, še preden je banka izvedela za smrt, dvigniti z njega ves denar. Ob tem bo marsikdo logično sklepal, da je vnuk preslepil banko in da mora obstajati varovalka v zakonodaji za takšne primere. A kot je razvidno iz zgodbe našega sogovornika, temu vendarle ni tako.

Ker je Koper majhno lokalno okolje, identitete sogovornika ne razkrivamo, saj bi s tem posredno nehote lahko razkrili identiteto preostalih vpletenih. V vsem skupaj je bistveno to, kar se je zgodilo. In namen Koprčana, da se nam je oglasil, je zgolj ta, da ljudi javno opozori, naj bodo previdni.

Vrnimo se v leto 2015, ko je v zgodnjih jutranjih urah, še preden so banke začele poslovati, v izolski bolnišnici umrla sogovornikova mama. Še istega dne zjutraj naj bi se na banki Intesa Sanpaolo, takrat Banka Koper, pojavil vnuk pokojnice, ki je bančnemu uslužbencu zamolčal dejstvo, da je babica umrla, in dvignil z njenega računa, za katerega je bil pooblaščen, 2.500 evrov gotovine. Naslednjega dne je dvignil še 75.000 evrov gotovine.

"V postopku dedovanja so me na sodišču seznanili, da na podlagi razpoložljive dokumentacije sklepajo, da mi pokojna mama ni zapustila ničesar," opisuje neprijetno izkušnjo naš sogovornik. Ker se mu je to zdelo nekoliko nanavadno, se je obrnil na banko. Moral je izkazati pravni interes in banki plačati stroške izdelave dokumentacije. Šele takrat pa je izvedel, da je na dan smrti njegove mame in še naslednjega dne bil materin bančni račun izpraznjen v skupnem znesku 77.500 evrov.

In tukaj so se zavrteli sodni mlini, pa ne v prid našega sogovornika, ki je menil, da je bilo storjeno kaznivo dejanje, saj je nekdo preslepil banko in ogoljufal oziroma oškodoval tudi njega, kot sina pokojnice. Kot sinu v prvem dednem redu mu po zakonu namreč pripada dediščina po pokojni materi, najmanj v višini nujnega deleža.

Zoper vnuka pokojnice je vložil kazensko ovadbo zaradi goljufije, velike tatvine in iznevarjanja, ki pa jo je koprsko državno tožilstvo zavrnilo z obrazložitvijo, da ne gre za kaznivo dejanje, ki se preganja po uradni dolžnosti. Temveč, da se kaznivo dejanje, ki je bilo storjeno proti krvnemu sorodniku, začne na zasebno tožbo.

Pri banki Intesa Sanpaolo, takrat Banka Koper, so kakršnokoli odgovornost za nastalo situacijo zavrnili s trditvijo, da o smrti imetnice bančnega računa niso bili obveščeni.

Zadevo je prijavil Banki Slovenije, a so tudi oni kakršnokoli odgovornost banke v tem primeru zavrnili z obrazložitvijo, da je banka ravnala zakonito. "Pooblastilo v razmerju do banke je veljavno, dokler banka ni pisno obveščena o prenehanju pooblastila (v primeru smrti komitenta s predložitvijo uradnega dokumenta o smrti). Če je torej prišlo do razpolaganja z denarjem preden je bila banka na opisan način seznanjena o smrti imetnika računa, banki ni moč očitati izvršitve neodobrene transakcije," so odgovorili našemu sogovorniku v Banki Slovenije.

"Na ta način je Banka Slovenije podprla možnost takšnega načina goljufanja bank oziroma njihovih varčevalcev v Sloveniji," je prepričan Koprčan.

Gre za primer, ki se lahko zgodi vsakomur in tako kot naš sogovornik, se v tem trenutku še marsikdo sprašuje, kako varni so pravzaprav v takih primerih prihranki varčevalcev na bankah.

Na izolsko bolnišnico smo zato naslovili vprašanje, v kako kratkem času so dolžni posredovati podatek o smrti pacienta in komu. Na Upravno enoto Koper, kjer so zadolženi za izdajo mrliških listov, pa smo vprašali – v kako kratkem času morajo mrliški list izdati in koga vse morajo o smrti obvestiti. Za več pojasnil v takih primerih smo se obrnili tudi na banko Intesa Sanpaolo in Banko Slovenije. Odgovore bomo objavili takoj, ko jih prejmemo.

Deli novico:

Komentiraj

Za komentiranje je potrebna  Prijava  oz.  Registracija
zoran13 |  09 .06. 2024 ob  01: 08
Ob tem imajo banke pred potrošnikiin varčevalci enormno prednost, saj le-ti ne morejo ničesar spremeniti ob podpisu bančnih pogodb, ampak morajo podpisati vse tisto kar jim banka v pogodbi ponudi. To priča, da je banka močnejši partner v medsebojnem razmerju in je v takšnih primerih zelo težko dokazovati manipulacijo, zavajanje, namerno in manjvrednostno razmerje, kar se kaže v problematičnih pogodbah s krediti v Frankih, kot tudi v zgodbi o bančnih delnicah ter obveznicah ob bančni sanaciji v sloveniji, ko so z dovoljenjem države odvzeli bančne delnice ter obveznice komitentom, ki so jih pošteno kupili. Vse to pa se je še bolj pokazalo, ko se je začela digitalizacija, ko brez pametnega telefona, praktično ne moremo do svojih sredstev, ki jih imamo na svojem bančnem računu. Banke bi nam morale, tudi po vprašanjih ter razlagi ali dobrih poslovnih običajih, na ZPS dati tudi drugo možnost, da lahko dostopamo do svojih sredstev. Vse to se je zaostrilo, ko je EU ugotovila varnostno tveganje in je bilo potrebno dvojno preverjanje identitete komitentov in varčevalcev. Seveda so vse banke takoj poostrile svoje poslovanje, prav tako, pa tudi nove pogodbe ter seveda na komitenta prenesla del tveganja izgube pametnega telefona, premajhno sistemsko varnost pri potrošnikih oziroma varčevalcih. Da ob tem ne govorimo o hekerskih prijemih ter močno problematični uporabi pametnih telefonov in bančnih aplikacij pri starejših varčevalcih.
Ob gornjem primeru naj bi se vedelo, da dežurni zdravnik v primeru smrti svojca, smrtovnico izroči družinskim članom in jo potem odnesejo na Upravno enoto, ki kasneje izda Mrliški list. Pred leti je svojec preminul janusrja, mrliški list pa je prišel po pošti meseca junija, toliko o časovnici, pa ni bilo štrajkov, kot so moderni v sedanjem času. Vse to namreč priča, da smo kot potrošniki odločno premalo zaščiteni in da bo preteklo še precej časa, da se bomo zavedali, da so kršene naše pravice v raznih pogodbenih razmerjih, kjer se pojavljamo, kot šibkejša stran in ko moremo sprejeti brez pripomb, vse tisto, kar nam bančnozavarovalniška institucija zapiše ali predpiše. Vse to pripelje do takšne faze v prenormiranih in zbirokratiziranih postopkih, do te stopnje, da moramo recimo na tehničnih pregledih spreminjati veljavnost zavarovalniške police, samo in zgolj zaradi tega, ker je zapisana ura začetka veljavnosti, kjer piše, danes ob 24.00 ali jutri ob 00:00.

BOB DNEVA

"Strašljivo je, da lahko finančna industrija obvladuje vlado, poslance, medije ... in je prepričana, da lahko počne karkoli."
Matjaž Sušnik, predsednik Združenja Frank
Ponedeljek, 28.10.2019
jast |  07 .06. 2024 ob  08: 39
19
Včasih je tudi pametno takoj dvigniti in si razdeliti MED UPRAVIČENCE, saj tako po zapuščinski obravnavi ni potrebno plačati davka
vseved |  07 .06. 2024 ob  08: 12
44
Zanimivo , da je imel vnuk pooblastilo za upravljanje z babičinim računom , ne pa sin.Očitno ni bil tako dober do matere, da bi mu dala pooblastilo.