Jutri bo na vrsti koprska premiera predstave Marka Haddona in Simona Stephensa v režiji Renate Vidič Skrivnostni primer ali Kdo je umoril psa, sicer koprodukcije Gledališča Koper in SNG Nova Gorica. Gledalec spremlja detektivsko zgodbo skozi oči avtističnega mladeniča Christopherja (Žiga Udir), ki svet doživlja precej drugače od ostalih.
V KOPRSKEM GLEDALIŠČU NOVA PREMIERA: Skrivnostni primer osvešča tudi o težavah avtistov
Koper
Igra temelji na uspešnem romanu Marka Haddona, ki ga je za oder priredil Simon Stephens, za slovenski prevod je poskrbel Milan Dekleva. Predstava je novogoriško premiero doživela maja, ta teden pa prihaja še v Koper.
Kot je na včerajšnji novinarski konferenci povedala režiserka Renata Vidič, bi predstavo lahko označili za družinsko dramo, zgodba pa spremlja 15-letnega Christopherja, ki trpi za avtistično motjo oz. Aspergerjevim sindromom. Pri tem spremljamo raziskovanje primera umora sosedovega psa, Christopherjevo odkritje, da njegova mati ni umrla, ampak živi v Londonu, kamor se v strahu za svojim življenjem odpravi tudi sam.
Žiga Udir, ki je upodobil glavnega junaka, je priznal, da iz besedila ni bilo enostavno razumeti lik. Za pripravo na vlogo si je ogledal tudi videoposnetke oseb z avtizmom, poslužili pa so se tudi pripomb staršev avtističnega otroka.
Pomembno vlogo v predstavi odigra tudi glasba, katere avtor je Mirko Vuksanović. Kot je poudarila Vidićeva, osebe z avtizmom namreč drugače doživljajo tudi zvoke in barve, njihov svet pa so tudi na ta način želeli približati gledalcu.
Novinarske konference se je udeležila tudi Patricija Lovišček iz Zavoda Modri december. Kot je ocenila, je bilo v Sloveniji v zadnjih 15 letih na področju avtizma narejenih veliko korakov na bolje, zlasti z vidika osveščanja javnosti. Žal pa je, kot je povedala, samo delo z otroki s to motnjo in njihovimi družinami še vedno v pretežni meri prepuščeno raznim nevladnim organizacijam.
V Gledališču Koper so se odločili, da igro, ki obravnava tudi problematiko oseb z avtizmom, predstavijo tudi devetošolcem. Kot je povedala direktorica gledališča Katja Pegan, so se z mladimi pred predstavo tudi pogovorili, odzivi pa so bili zelo dobri.