V ANKARANU PRIPRAVLJAJO CELOSTNO PROMETNO STRATEGIJO: Izkoristiti nameravajo potenciale javnega prometa in zmanjšati uporabo osebnih vozil

Ankaran

Občina Ankaran pospešeno pripravlja celostno prometno strategijo, s katero želi doseči večjo kakovost bivanja in spodbujati trajnostne rešitve. Pri tem namerava izkoristiti potenciale javnega prometa in zmanjšati uporabo osebnih vozil. Na občini pričakujejo, da bi strategijo lahko sprejeli že letos jeseni.

Celostna prometna strategija je strateški dokument, namenjen doseganju ciljev občine na področju urejanja prometa s poudarkom na kakovosti bivanja, zagotavljanju kakovostnih pogojev za vse udeležence v prometu in spodbujanju uporabe trajnostnih oblik prometa, je povedala vodja kabineta župana Anita Cek.

Priprava prometne strategije temelji tudi na drugih strateških dokumentih občine, njegov ključni cilj pa je vzpostavitev celostnega in dolgoročnega prometnega načrtovanja, s katerimi bo mogoče denimo izkoristiti potenciale hoje in kolesarjenja. Prav tako bo treba izboljšati javni promet in ga narediti bolj privlačnega, na drugi strani pa doseči zmanjšanje uporabe osebnih vozil in spremembo potovalnih navad, je naštela Cekova. Prav sprememba navad ljudi bo po njenem najtežji premik.

Temu je pritrdil tudi župan Gregor Strmčnik, ki je spomnil, da so Ankaran načrtovali za en avto na gospodinjstvo. Tako bo treba vzpostaviti dodatna parkirišča, istočasno pa zmanjšati število avtomobilov, kar je mogoče doseči šele, ko imaš alternativo, denimo v obliki kakovostnega in dovolj frekventnega javnega prevoza.

Tudi po besedah Cekove bi konkretni ukrepi iz strategije lahko bili uporabnikom bolj prijazen javni prevoz, garažne hiše in nove kolesarske povezave, vse to pa bo treba uskladiti s siceršnjim prostorskim načrtovanjem.

Prvi korak k spremembi miselnosti bi, tako Cekova, lahko bila že vzpostavitev plačljivosti vseh javnih parkirišč na območju Ankarana z letošnjim julijem (za domačine so predvideni abonmaji), kar sicer ni del strategije. Prav brezplačna parkirišča so namreč Ankaran pripeljala "v situacijo, da smo preobremenjeni z avtomobili, da se ljudje ne morejo premikati po svojem kraju".

Na občini so že opravili anketo po gospodinjstvih o potovalnih navadah in težavah. V začetku junija so pripravili delavnico širše delovne skupine, v katero so vključili predstavnike institucij, gospodarskih družb in nevladnih organizacij, ki so tako ali drugače vezane na promet v občini, in na njej identificirali probleme, s katerimi se deležniki srečujejo. Sledili so tudi individualni intervjuji s predstavniki delovne skupine.

Prejšnji teden so sklenili tudi prvo javno predstavitev celostne prometne strategije, ki so jo v luči covida-19 sicer izpeljali virtualno. V kratkem bodo gospodinjstvom razposlali zloženke o sami strategiji. Strategijo, ki jo občina pripravlja v sodelovanju z družbo PNZ svetovanje in projektiranje ter predstavlja tudi podlago za dostop do sredstev EU, bodo v Ankaranu predvidoma pripravili do oktobra letos.

Deli novico:

Komentiraj

Za komentiranje je potrebna  Prijava  oz.  Registracija
ribič pepe |  03 .07. 2020 ob  12: 05
plaža pod bolnico in plaža med adrio in bolnico so zasute z človeškimi iztrebki,ki pridejo od tam na črno privezanih jadrnic!!!
Istriano |  03 .07. 2020 ob  08: 41
Na občini Ankaran samo plače vlečejo, niso sposobni za nič.
vseved |  03 .07. 2020 ob  08: 30
Ne vem kakšno strategijo rabiš, da začneš pobirat parkirnino . !?
daaa.... |  03 .07. 2020 ob  08: 06
Občina Ankaran ni sposobna že 8 let narediti enega pločnika in kolesarske poti na jadranski cesti proti Škofijam in Kopru, razširit mosta na stari cesti proti kopru, uredit plaže na debelem rtiču (pokosit travo, uredit en lokal ter naredit sanitarije).....pa bo uredila promet, kje bodo ljudje hodili/kolesarili? Po glavni in zelo prometni (nevarni) cesti? Občina Ankaran je napaka, da ni večje...predlagam da se jo ukine in da se Ankaran priključi nazaj občini Koper!