USPEŠNI ŠTUDENTI FAMNIT NA NASINEM IZZIVU: "Želeli smo ustvariti nekaj unikatnega, kar bi bilo uporabljeno v izobraževalne namene"

Koper

Od 18. do 20. oktobra je na Inkubatorju Sežana potekal tehnološki hekaton NASA Space Apps Challenge. To je mednarodni dogodek, kjer udeleženci po vsem svetu 48 ur sodelujejo pri reševanju problemov s ciljem ustvarjanja odprtokodnih rešitev za globalne izzive, ki pestijo svet. Na več kot 230 izvedbah v 80 državah je sodelovalo več kot 29.000 udeležencev.

Na tehnološkem hekatonu v Sežani se je v 1. krogu pomerilo 31 udeležencev v 6 ekipah. Med njimi je bila tudi ekipa, ki so jo sestavljali trije študenti s Fakultete za matematiko, naravoslovje in informacijske tehnologije Univerze na Primorskem (UP FAMNIT): Maheshya Weerasinghe, Nina Klobas in Cuauhtlli Campos ter dva študenta s Fakultete za management Univerze na Primorskem (UP FM): Nikola Nakov in Łukasz Popowicz. S skupnimi močmi so na podlagi izziva ustvarili igrico in se uvrstili v 2. krog. Poleg njih je napredovala še ena ekipa.

"Odločitev za sodelovanje je bila zelo spontana," pravi Nina Klobas, študentka magistrskega študijskega programa Matematične znanosti, ki dodaja:

"Prijatelj Lukasz mi je razlagal o tekmovanju, ki se ga je udeležil lansko leto, in pomislila sem, da je vredno poskusiti. Ekipo pa smo sestavili povsem naključno. Maheysha in Campos sta vedno odprta za novosti in zato ju ni bilo težko prepričati, Lukasz in Nikola pa sta ponovno udeležbo načrtovala že po lanski izkušnji. Člani prihajamo z dveh fakultet in s treh področij: z managementa, matematike in računalništva, kar se je na koncu izkazalo za izjemno prednost."

"Radi sodelujemo pri tovrstnih aktivnostih, kjer lahko v praksi pokažemo, kar smo se naučili med predavanji. Poleg tega je bila to dobra priložnost, da smo sodelovali s študenti z drugih področij," je še dodal Cuauhtlli Campos, študent doktorskega študijskega programa Računalništvo in informatika.

Tako je bila ustvarjena ekipa Wind of change, ki se je domislila zanimive ideje, podprte z znanjem, kako jo realizirati, in sposobnostmi, kako jo predstaviti. Nina še dodaja: "Naš cilj je bil zabavati se in videti, kako dobro delujemo kot ekipa. Seveda pa smo si želeli ustvariti nekaj novega in unikatnega, kar bi bilo lahko uporabljeno tudi v izobraževalne namene."

Tema letošnjega hekatona Nasa Space Apps 2019 je bila raziskovanje bližine in daljave. Med 6 razpisanimi kategorijami Življenje na Zemlji, Do zvezd, Planeti blizu in daleč, Naša Luna, Zemljini oceani in 'ustvari svoj izziv', ki so imele še podkategorije, so izbrali prvo, in sicer izziv 1UP for NASA Earth. "Na nov in zanimiv način smo morali narediti igrico, ki uporablja Nasine podatke. V petek in soboto smo idejo razvijali v Kopru, v nedeljo zjutraj pa smo v Sežani poskrbeli še za zadnje popravke pred oddajo predstavitve ob 12. uri. Sledila so vprašanja s strani sodnikov," je potek dela opisala Nina.

"Verjamemo, da ima predlagana rešitev velik potencial, a je še v razvojni fazi in lahko jo še izboljšamo,« še pojasni Campos.

Podrobnosti o ustvarjeni igrici 'Ure planet' s sloganom 'Explore it. Save it.' lahko najdete tukaj.

Zdaj jih čaka 2. krog, za katerega morajo posneti tudi kratek video.

Deli novico: