V aprilu se pričenja letošnja sezona Univerzitetnega programerskega maratona – UPM 2021, slovenskega študentskega tekmovanja v programiranju, ki ga organizira ACM Slovenija. Tekmovanje je odprto za vse zainteresirane. Tudi srednješolci in zanesenjaki, ki so že zaključili s šolanjem, so vljudno vabljeni, da se pomerijo v študentski konkurenci!
UNIVERZITETNI PROGRAMERSKI MARATON 2021: Poskusno kolo že v petek, 2. aprila
Koper
Pri programiranju je poudarek na algoritmih ter ne na samih programskih jezikih. UPM sestoji iz poskusnega kola, ki bo že v petek, 2. aprila 2021, treh tekmovalnih kol, ki bodo 15. aprila, 6. maja in 7. oktobra 2021, ter iz finala. Slednji se seli med slovenskimi univerzami.
Letos bo finale Univerzitetnega programerskega maratona UPM 2021 gostila Univerza na Primorskem, potekal pa bo 16. oktobra v Kopru. Na finalu bomo dobili državnega prvaka in prvake posameznih univerz. Najboljše univerzitetne ekipe pa se bodo udeležile srednjeevropskega nivoja tekmovanja – International Collegiate Programming Contest (ICPC CERC).
Na tekmovanju sodelujejo ekipe s po največ tremi tekmovalci, ki rešujejo naloge na enem računalniku. Letos bodo na voljo jeziki C, C++, Pascal, Python 2, Python 3, Java in C#. Naloge zadnjih desetih let UPM tekmovanj so na voljo na tej povezavi. V omejenem času, in sicer 4 do 5 ur – odvisno od nivoja tekmovanja, morajo ekipe rešiti čim več nalog. Pravila tekmovanja so takšna, da štejejo samo v celoti rešene naloge in šele nato hitrost reševanja.
Prijave že potekajo, več informacij, kot tudi prijava, je dostopnih na tej spletni strani.
Lansko leto je tekmovalo 127 tekmovalcev oziroma 46 ekip, kljub temu, da se je tekmovanje začelo tik po razglasitvi pandemije. Kot pravijo organizatorji, bodo veseli vseh prijav. Tudi če se ne potegujete za najvišja mesta, je reševanje problemov v ekipi zabavna in zanimiva izkušnja.
In še opozorilo za udeležence: pandemija koronavirusa vpliva tudi na izvedbo tekmovanja UPM. Dokler okoliščine ne bodo dopuščale izvedbe s fizično prisotnostjo ekip, bodo kola izvedena preko spleta s prilagojenimi pravili. V tem primeru člani ekipe niso omejeni na reševanje nalog z enim računalnikom, temveč jih lahko rešujejo vzporedno vsak na svojem.
Med tekmovanjem je dovoljena komunikacija samo med člani iste ekipe. Glede načina komunikacije znotraj ekipe se morajo tekmovalci organizirati sami. Dovoljena je uporaba poljubnih virov (tudi spletnih), pri tem pa ni dovoljeno uporabljati tuje izvorne kode. Vsa oddana koda mora biti njihova. Ekipe, ki ne bodo spoštovale pravil, bodo diskvalificirane. Sodniška ekipa je dosegljiva preko foruma na tekmovalnem sistemu. Če to odpove, se jih lahko kontaktira tudi na Slacku o tekmovalnem programiranju v kanalu #upm.
Razpis je objavljen na tem spletnem mestu.