'UČENJE JEZIKOV Z DRAMO': ACIIS projekt povezuje ustvarjalnost in vključenost v šolstvo (FOTO)

Koper

V sklopu Erasmus+ projekta ACIIS (Academy for creative, innovative and inclusive schools), ki združuje univerze, šole in nevladne organizacije iz Slovenije, Poljske, Avstrije, Hrvaške in Italije, udeleženci pod mentorstvom priznanih strokovnjakov razvijajo inovativne pristope, ki tako učiteljem kot učencem olajšajo pridobivanje kompleksnih znanj, pri čemer v ospredje postavljajo metode gledališke pedagogike.

V tednu med 30. septembrom in 4. oktobrom, je UP Pedagoška fakulteta gostila 25 udeležencev iz omenjenih držav, ki so se udeležili intenzivnega usposabljanja 'Učenje jezikov z dramo' (Drama for Language Learning). Dogodek so organizirale visokošolske predavateljice z UP PEF, dr. Irina Lešnik Jeras, izr. prof. Jelena Sitar Cvetko, izr. prof. dr. Barbara Zorman in doc. dr. Anita Sila.

Udeleženci so skozi različne delavnice preizkušali gledališke tehnike za učenje jezikov:

- Prvi dan je bil posvečen spoznavanju, interaktivnim igram in raziskovanju vlog, ki jih ljudje prevzemamo v različnih situacijah. Dan so udeleženci zaključili z ogledom Kopra.
- Udeleženci so odkrivali, kako lahko gledališke metode vključijo v poučevanje jezikov in literature z uporabo tradicionalne japonske umetniške tehnike kamišibaj.
- Tretji dan so se udeležili izobraževalne drame 'Paul in Gall', ki je zasnovana kot interaktivna zgodba, in se poglabljali v različne gledališke tehnike.
- Na četrti dan so v okviru delavnice 'Bridges and Rivers' raziskovali, kako lahko drama in vizualna umetnost prispevata k vključujočemu učenju jezikov, obiskali pa so tudi Lutkarnico, mednarodni center za lutkovne umetnosti.
- Zadnji dan so udeleženci v okviru delavnice 'Community Building' gradili občutek pripadnosti in sodelovanja, nato pa so predstavili svoja dela in izmenjali povratne informacije.

Projekt ACIIS predstavlja odličen primer, kako lahko gledališka pedagogika prinese sveže in učinkovite pristope za bolj vključujoče in ustvarjalno izobraževanje, kjer se učenec čuti opolnomočenega, učitelj pa ima v rokah inovativna orodja za posredovanje kompleksnih vsebin.