Francoski avtomobilski proizvajalec Renault, ki s tovarno Revoz igra pomembno vlogo v slovenskem gospodarstvu, po 29 letih končuje zgodbo z modelom Twingo. Renaultovega malčka izdelujejo tudi v Revozu, v matičnem podjetju pa so ta teden za francoske medije potrdili, da bo njegova tretja generacija, ki ima od lani tudi električno različico, zadnja.
TWINGO KMALU LE ŠE NOSTALGIJA: Po 29 letih končujejo zgodbo s tem Renaultovim malčkom
Slovenija
Renault je dal prvo različico Twinga na trg leta 1992 in je z vozilom na začetku doživel velik uspeh na matičnem trgu in tudi drugod po Evropi ter v Latinski Ameriki. Po skoraj treh desetletjih je francoski avtomobilski velikan ta teden oznanil, da bo tretja generacija twingov tudi njihov zadnji model na t. i. segmentu A, torej malih mestnih avtomobilov.
Prvo je to neuradno informacijo objavila revija Challenges, sredi tedna pa jo je, kot poroča časnik Le Monde, potrdil tudi prvi mož Renaulta Luca de Meo. "Vse težje je ohranjati dobičkonosnost modela z dolžino 3,6 metra," je povedal.
Kot spominja Le Monde, je Renault prodal 2,6 milijona twingov prve generacije, pri drugi pa so prodajne številke upadle na okoli 900.000 vozil. Twingo tretje generacije medtem še zdaleč ni bil tako priljubljen, tako da so jih v Franciji npr. na leto prodali le še 50.000. Je pa Twingo decembra lani dobil tudi električno različico, za katero so v prvem mesecu dobili okoli 2000 naročil.
"Škoda je opustiti ta razred vozil, a mala vozila z motorjem na notranje izgorevanje bodo zaradi spremenjenih pravil igre na trgu izginila," je dejal de Meo in s tem po pisanju le Monda mislil na vse strožje okoljske standarde za motorje v EU (standard Euro 7 bo začel veljati sredi desetletja). Renault se na to že pripravlja, njegova posodobljena strategija pa predvideva, da bosta dve tretjini vseh njihovih novih modelov od 2025 naprej električnih in hibridnih.
Twinge, tudi v električni različici, poleg Cliov izdelujejo tudi v Revozu, ob tem pa v skupnem projektu z nemškim Daimlerjem in na skupni platformi s Twingom še Smart Forfour. Do zdaj v Renaultu uradno o usodi partnerstva z Daimlerjem v okviru projekta Edison niso želeli povedati ničesar, po pisanju Le Monda pa je tudi tega sodelovanja konec. "Sami pa nismo sposobni izdelovati takšnega modela," je dejal de Meo.
Bosta pa v okviru skupine po pisanju francoskega časnika štafeto od električnega Twinga prevzela model Spring, prvi električni model romunske Dacie, ter prihajajoča nova različica legendarne Renaultove petke, ki so jo dolga leta izdelovali v Revozu.