V četrtek bo na Univerzi na Primorskem zanimivo predavanje in predstavitev "Terapije s pomočjo psov", ki ju organizirata Fakulteta za vede o zdravju in Slovensko društvo za terapijo s pomočjo psov Tačke pomagačke. Sodelovali bodo Branka Hobič z Gustavom, Jean McCollistar z BammBammom, Urška Ferletič z Grinom, Alenka Gorjan s Fjodorjem, Silva Ferletič s Kubo ter Lilijana Slavec, delovna terapevtka v Obalnem domu upokojencev Koper.
Tudi pri nas vse pogosteje srečujemo kužke, ki s svojimi vodniki obiskujejo domove za starejše, varstveno delovne centre, ustanove za zdravljenje in rehabilitacijo, šole, vrtce in druge zavode. S svojimi obiski in usmerjenim posredovanjem lahko v veliki meri vplivajo na počutje in izboljšajo zdravje uporabnikov.
Ali ste vedeli, da je možno s pomočjo psa otroke učiti angleščine, matematike, jih spodbujati k branju? Da so psi odlični spremljevalci in družabniki, ki lastnikom popestrijo dan, že dolgo vemo. Tačke pomagačke s svojim delovanjem dokazujejo, da so kužki sposobni veliko več.
Aktivnosti s pomočjo psov (animal assisted activity) temeljijo na stiku človeka s psom. Enake aktivnosti lahko ponavljamo z različnimi uporabniki oz. skupinami. V tem programu ni točno določenega cilja. Gre za obliko druženja, nudijo se možnosti za motivacijske, izobraževalne in sprostitvene koristi. Na ta način se izboljšuje kakovost življenja uporabnika. Tak obisk traja 30–40 minut, lahko tudi več ali manj, odvisno od razpoloženja uporabnika ali psa.
Pri vsakem srečanju, individualnem ali skupinskem, mora imeti pes možnost premora oziroma počitka. Takrat izvajamo aktivnosti, ki so v povezavi s psom, a ne skupaj z njim.
ŠOLANJE PSOV POMOČNIKOV
Pes pomočnik mora biti prijazen, dobro vzgojen, srednje velike rasti, ki vsakodnevno opravlja poslanstvo pomoči potrebnim ljudem s posebnimi potrebami (gluhim in naglušnim, gibalno oviranim, slepim in slabovidnim …).
»Terapije s pomočjo psov« bo v četrtek, 11. 4. 2013, ob 13. uri v predavalnici št. 4 v 3. nadstropju UP FVZ, Polje 42, Izola.
Poleg splošne vodljivosti (hoja ob invalidskem vozičku z vrvico in brez nje, levi in desni obrati ter obrati za 180 stopinj, daljše čakanje, prostor, sedi …) mora pes pomočnik opravljati tudi naslednje naloge: dvigovanje predmetov s tal, prinašanje različnih predmetov (čevlji, mobilnik, ključi, pošta), odpiranje vrat in predalov, nošnjo posebne nakupovalne torbice ali poslovne torbice, prižiganje in ugašanje luči, z glasom mora opozoriti, da je oseba v težavah (npr. padec z vozička).
Vsakega psa najprej in predvsem oblikuje okolje in šele nato vodnik oz. vaditelj. Vaditelj mora psu prikazati čim več različnih vzorcev, da se pes lahko prilagodi konkretnim situacijam. Ker pa je vsak pes osebek zase, šolanja ne smemo nikoli posploševati. Metode morajo temeljiti na ljubečem in spoštljivem odnosu in psu predstavljajo zabavo in delo.
Šolanje psa pomočnika traja od 6–8 mesecev. Pes mora biti za šolanje psihično zrel, to pa je v starosti okoli enega leta. Pred to dobo je pes premalo vztrajen in preveč igriv. Seveda pa mu vse poti in vse smeri šolanja predstavimo že, ko ga vzgajamo, le da morajo biti prilagojene njegovi starosti (mlad pes, manjše zahteve).
Sorodne vsebine:
Psi razumejo položaje s človeškega vidika