Apple iGo. Ameriški inženir strojništva je izdelal študijo mobilnosti prihodnosti prirejeno za znamko Apple. Gre za sistem deljenja avtomobilov (t.i. carsharing), kjer bi ljudje za krajši čas najemali različna vozila, glede na njihove potrebe in število potnikov.
Študija mobilnosti kot si jo je zamislil Apple
Tehnologija
Shane Baxley vidi naslednji korak znamke Apple prav v selitvi med proizvajalce osebnih vozil ali še natančneje, v sistem avtonomne mobilnosti. Baxley je projekt imenoval iG0, sestavljajo pa ga tri avtonomna električna vozila, ki se razlikujejo glede na število potnikov.
Osnovno vozilo, namenjeno prevozu ene odrasle osebe, se imenuje iMe, posebnost katerega je povsem avtonomno upravljanje prek mreže sorodnih vozil, ki bi jih upravljal sistem, podoben aktualnemu iCloud sistemu. To pomeni, da bi sistem po potrebi in na željo stranke vozilo doda na željeno lokacijo in potnika potem dostavi na končno destinacijo. Sistem po mreži poišče najbližje primerno vozilo in o tem obvesti najemnika ter mu pove, kdaj bo vozilo prispelo na naslov, kamor ga je ta naročil. Podobno kot delujejo taksi službe, le da je vozilo povsem avtonomno (kar pomeni brez voznika).
Druga vrsta vozila deluje podobno kot prva, najbolj pomembna razlika je le dejstvo, da so mere le-tega večje, zmožno pa je prepeljati celotno družino. Nekje vmes pa je vozilo iUs, ki je po merah sorodno iWe vozilu, zmožno pa je prepeljati največ dve odrasli osebi.
Sistem ima še kar nekaj drugih posebnosti. Ena od teh je način polnjenja, ki bi potekal brezžično, medtem ko se vozilo giblje v prometu. Vozilo iWe je povsem identično, če ga gledamo s prednjega ali zadnjega konca, svetila pa lahko s pomočjo LED tehnike svetijo kot prednje ali zadnje luči, kar omogoča, da se lahko vozilo giblje v obe smeri. Mrežo vozil bi nadzoroval sistem, podoben sistemu iCloud, ki bi nadzoroval 75 odstotkov vseh vozil v prometu, kar bi pomenilo mnogo krajše razdalje med vozili, večjo varnost in krajše potovalne čase vozil, saj v prometu ne bi bilo zastojev.
Električni pogon delo Teslinih inženirjev
Vsako vozilo je prilagojeno tudi glede na njegov namen. iMe je prilagojen premagovanju razdalj v urbanem okolju in zato njegov doseg znaša okoli 50 kilometrov, medtem ko ima družinsko naravnani iWe okoli 450 kilometrski doseg, za potrebe izvenmestnega prometa, ko gre družina kam na izlet ali obisk k družini. iUs pa kot bolj športna dvoseda različica modela iWe zmore okoli 300-kilometrski doseg. Oba večja modela uporabljata Tesline litij-ionske baterije, ki ponujajo zmerno velikost in maso, nizko težišče in s tem večji doseg in boljše vozne zmogljivosti. Električni motor omogoča pospešek od 0−100 km/h v manj kot petih sekundah.
Študija je za zdaj še vedno le v eksperimentalni fazi, Baxley pa naj bi se o možnosti implementacije te ideje v prakso že pogovarjal z vodilnimi pri tem računalniškem gigantu, ki ga širitev v to sfero delovanja vsekakor zanima, je pa še vedno daleč od realnosti.
Več iz rubrike Tehnologija:
Facebook testira posredovanje sporočil za en dolar