Slovenska mornarica se lahko kosa z ostalimi

Na potniškem terminalu Luke Koper je danes potekala predstavitev sicer pet- dnevne mednarodne pomorske vaje ADRION LIVEX 2012, ki so jo v teh dneh v teritorialnih vodah Republike Slovenije in mednarodnih vodah izvedle države, vključene v Jadransko-Jonsko pobudo. Prisoten je bil tudi minister za obrambo Aleš Hojs, ki je ocenil, da je bila vaja izredno dobro pripravljena, pri čemer naj bi Slovenija dokazala, da je sposobna uresničevati skupne obveze iz omenjene pobude.

V koprsko pristanišče so tako vplule vojaške ladje Albanije, Črne gore, Hrvaške, Grčije in Italije. Na krovu italijanske ladje, ki je pomagala tudi pri nesreči ladje Costa Concordia, je bil tudi helikopter Bell 212. Slovenska vojska je sodelovala s 430. mornariškim divizionom. Aktivno sta sodelovali vojaški ladji Ankaran 21 in večnamenska ladja Triglav 11 ter vojaški čolni. Vajo je podpiral Združeni operativni center ter zračne sile Slovenske vojske z letalom Pilatus PC-9 in helikopterjem Bell 206.

"Udeleženci tokratne vaje so pokazali, da z morjem živijo in želijo z nami v sklopu teh pobud na Jadranu tudi sodelovati." Stroški vaje so po ministrovih besedah znašali približno 100 tisoč evrov, vso ladijsko oskrbo pa so mornarji pripeljali s seboj. V letošnjem letu je za celotno delovanje slovenske vojske v proračunu predvidenih nekaj manj kot 300 milijonov evrov. Zaradi varčevanja bo program nekoliko okrnjen predvsem glede infrastrukturnih projektov. Povedal je še, da so bili zjutraj obveščeni o nesreči hrvaškega jamarja v bližini Zadra, Hrvaška je zaprosila za pomoč, minister pa je vladi že predlagal pomoč v obliki 16 slovenskih jamarskih reševalcev.

Na vaji so najprej prikazali prihod ladij in trening v pristanišču, v sredo in včeraj pa so potekale: vaja na morju, izplovitev kot eden najbolj občutljivih trenutkov, vaje plovbe v skupini, vaje iskanja in reševanja na morju, v primeru, da se zruši letalo, sledila je vaja prestrezanja sovražnega plovila, natovorjenega z eksplozivnimi sredstvi, vaje na sidrišču, pregled pomola, podvodnega dela in nevarnosti na obali.

Direktor 5-dnevne vaje, kapetan fregate Ivan Žnidar je povedal, da se oprema mornaric med državami zelo razlikuje: "Glede same usposobljenosti posadk in poznavanja postopkov se lahko kosamo z vsemi, mi smo bili celo tisti, ki smo vajo načrtovali.“ Sicer pa Žnidar pravi, da so največje težave naše mornarice predvsem v sistemih za nadzor obale. Po njegovem mnenju bi bil dobrodošel še kakšen radar, optoelektronska postaja za opazovanje morja, kar bi moralo biti vključeno v mornariški center. "Tu so še pomanjkljivosti, v povezavi s tem pa tudi vprašanje kadra, postopkov in integracije v slovensko vojsko," je še povedal.

V sklopu predstavitve vaj so za predstavnike medijev danes na koprskem potniškem terminalu prikazali tri delovne točke. Pripadniki 17. bataljona vojaške policije so najprej prikazali postopke na kontrolni točki pri vhodu v pomorsko vojaško bazo, v nadaljevanju so protidiverzantski potapljači 430. mornariškega diviziona Slovenske vojske in potapljači italijanske vojne mornarice prikazali postopke pri nevtralizaciji improviziranih eksplozivnih sredstev, na tretji delovni točki pa so pripadniki 430. mornariškega diviziona prikazali postopke pri odkrivanju podvodnih vsiljivcev s sonarjem in odzivu nanje.