Piranska poslanka SD Meira Hot je včeraj vprašala infrastrukturnega ministra Jerneja Vrtovca, ali ministrstvo še vedno vztraja pri izgradnji hitre ceste Jagodje–Lucija. Bo ministrstvo izvedlo zgolj optimizacijo obstoječe ceste? Kako daleč so s projektom hitre ceste Šmarje–Dragonja? In kako bo ministrstvo reševalo problematiko prometnih zamaškov v času poletne sezone na Obali? Do tega trenutka je bilo na trasi Jagodje–Lucija porabljenih že 23 milijonov evrov.
REŠITEV PROMETNIH KOLAPSOV NA OBALI PO NAČRTIH MINISTRSTVA: Trasa Jagodje–Lucija se ne bo začela graditi, dokler se ne začne "ta zgodba" (VIDEO)
Piran
Da promet v slovenski Istri v času praznikov in poletne sezone presega zmogljivosti tamkajšnjega cestnega omrežja, ni novost. Tako je že leta, dejansko pa tudi vsako leto slabše. "Prebivalci se dušijo v pločevini in izpušnih plinih, stojijo v kolonah. Lokalni poslanci in občine so tako aktualnega ministra za infrastrukturo kot njegove predhodnike že večkrat pozvali k reševanju problematike," je včeraj v državnem zboru spomnila Hotova in dodala:
"Kljub temu, da je edina smotrna rešitev hitra cesta Šmarje–Dragonja, se zdi da oblast vztraja pri hitri cesti Jagodje–Lucija zgolj zato, ker so v preteklosti na tej trasi zelo hiteli z državnim lokacijskim načrtom in odkupi zemljišč in dejansko traso pripeljali do gradbenega dovoljenja."
Ob tem je resornega ministra Jerneja Vrtovca spomnila, da tako domačini kot vse tri istrske občine trasi Jagodje–Lucija nasprotujejo in da je prioriteta izgradnja hitre ceste Šmarje–Dragonja:
"Hitra cesta Jagodje–Lucija bi pomenila izjemno devastacijo oziroma razdejanje kraja in neznosne kolone v središču Lucije. Ta povezava ne rešuje ključnega problema, ki je povezava do mejnega prehoda Sečovlje. Celotna kolona bi se tako končala v središču Lucije. Po prometni strategiji naj bi bila ta trasa namenjena zgolj povezavi Kopra, Izole in Pirana, ne pa reševanju problematike tranzita. Temu naj bi bila namenjena hitra cesta Šmarje–Dragonja."
Kot je Hotovi odgovoril Vrtovec, je sam večkrat sestankoval z vsemi tremi župani obalnih občin in Darsom: "Prisotni so bili tudi nekateri obalni poslanci. Lahko rečem, da je bilo na trasi Jagodje–Lucija do tega trenutka porabljenih že 23 milijonov evrov. Odkupljene so bile nepremičnine. In vsi vemo, da lokalne skupnosti tej trasi nasprotujejo."
Tudi sam se strinja, da gre za slovensko obalo, da teče v določenih primer trasa hitre ceste zelo blizu obale, kjer je priložnost za razvoj turizma. "Kar pa ne izključuje potenciala – to smo se pogovarjali s piranskim županom – da bi sočasno gradili oba kraka, da ne bi preobremenili posameznih vasi, zlasti na območju Portoroža in Lucije. Vemo, da bi se trasa Jagodje–Lucija končala s krožiščem v Luciji in bi tam nastal velik prometni zamašek, naprej proti Hrvaški pa ne več in je v bistvu to res brezpredmetno," je dejal Vrtovec.
Zato po njegovih napovedih ne bodo začeli graditi trase Jagodje–Lucija, dokler "se ne začnejo delati zgodbe na trasi Koper–Šmarje–Dragonja". To bo tudi osnovna trasa proti Hrvaški in Dars že vodi postopke umeščanja v prostor, je povedal.
"Veste tudi, da bi ta trasa bila v preteklosti že zbrana, če bi bili župani med seboj enotni. Pa je prihajalo do tega, da je en župan temu nasprotoval in tudi lokalne skupnosti, zato se ta postopek tako dolgo vleče. Koper–Šmarje–Dragonja bo namenjena izključno tranzitnemu prometu za Hrvaško, medtem ko bo Jagodje–Lucija namenjena lokalnemu prebivalstvu," je zaključil Vrtovec.
Komentiraj
Če ze hočejo avtocesto do meje naj od izole do hrvaske naredijo tunel. Da jih niti ne vidimo. Golazen ljubljanska
Ker vsa ta leta o vsem odločajo izključno naši planšarji, do tega ni prišlo.
In tudi ne bo nikoli prišlo, ker naša Istra obstaja samo zato, da lahko planšarji pridejo na dopust na njihovo "Obalo".
Trasa gor ali dol, zid na Črnem Kalu bi bila prava rešitev.