RAZKRIVAMO ZGODBO S POSLUHOM ZA VAŠE ŽELJE: Novi Dacia Sandero

Koper

Novi sandero je najpomembnejši avto znamke Dacia. Po količinski prodaji se je lani nevarno približal Fordu fiesta, VW tiguanu in Pegueotu 208. Po prodaji fizičnim osebam pa je absolutni zmagovalec evropskega trga, celo bolj prodajan kot golf, clio in polo. Vse kaže, da je inženirjem uspelo, kljub tehnološkemu preskoku, Dacio sandero narediti cenovno dostopno tako za proizvodnjo kot za prodajo.

Sandero in njegov robustnejši brat sandero stepway prihajata na tržišče v času, ko se ljudje zaradi nove stvarnosti vse bolj obračajo k temeljnim vrednotam in bolj preprostemu življenju.

Je najnovejša tehnologija smiselna?

DNK Dacia, znamka v Renaultovi lasti, se drži načela "največ vrednosti za vložen denar". Čeprav je bilo pred dvajsetimi leti videti, kot da bo romunska zgodba o proizvodnji vozil propadla, danes osvaja ne le vzhodne evropske trge, temveč zadovolji tudi zelo zahtevne kupce Zahodne Evrope in dobršen del preostalega sveta.

Sandero prvih dveh generacij je bil glavno gonilo in ambasador načela, kako kupcu ponuditi natanko tisto, kar potrebuje in pričakuje – ne premalo in ne preveč.

Kot pravi direktor oblikovanja David Durand, je od sanderovega predhodnika ostal zgolj logotip, vse ostalo je novo.

Avto je dobil električno gnani servoojačevalnik krmiljenja namesto hidravličnega. Kot poudarja programski direktor pri Dacii Michel Bensoussan, so se pri določenih tehnologijah načrtno držali nazaj in čakali, da so stroški električnega krmiljenja postali dovolj dostopni za uporabo.

Zbogom, zloglasni gumb!

Ključna novost sandera je, da je zgrajen na sodobni Renaultovi platformi CMF-B, kot jo uporabljata clio in captur. Ob trdnejši zasnovi omogoča uporabo novih pogonov in sodobnih asistenčnih tehnologij. Da je preskok iz prastare platforme, ki je bila evolucije tiste, na kateri je Renault konec prejšnjega stoletja izdeloval clia druge generacije, pove podatek, da je nova platforma že prilagojena za prihodnjo četrto generacijo, saj so razvojniki že upoštevali bodoče varnostne standarde.

Še en zanimiv detajl je usločen pokrov motorja, ki se na obeh stranicah dvigne in "prelije" naprej v boke. A-stebrička sta potisnjena nekoliko nazaj, s tem pa so pridobili na aerodinamiki. Kabina deluje bolj fluidno, zadnji del zaključujejo svetila v LED tehnologiji.

Izginil je velikanski gumb za odpiranje prtljažnika. Vzvod se po novem, tako kot pri Renaultih, nahaja pod robom zadnjih vrat. 

Velik korak naprej pri varnosti

Pri pasivni varnosti je pomembno, poleg veliko bolj trdne zasnove nove platforme, omeniti šest serijskih zračnih blazin in zadrževalnike sile za vseh pet potniških mest. Pri aktivni varnosti je sandero bogatejši za serijske ADAS sisteme, brez katerih si leta 2020 ni več mogoče predstavljati novega avtomobila: samodejno zaviranje v sili in opozorilo pred trki AEB ter opozorilo na mrtvi kot.

Zaradi novih evropskih standardov je novost e-klic v sili. Prvič ima Dacia lahko tovarniško vgrajene sprednje parkirne senzorje in zadnjo kamero. Med novimi asistenčnimi sistemi sta še avtomatsko prižiganje luči in senzor za dež

Kaj sandero in sandero stepway uvajata kot prvi Dacii?

- Arhitekturo na CMF platformi,
- zaviranje v sili AEB,
- prednji senzorji za parkiranje,
- e-klic v sili,
- nova generacija multimedije,
- LED žarometi za zasenčene luči,
- avtomatski vklop brisalcev,
- električna parkirna zavora,
- strešno okno na električni pogon,
- prilagodljivi strešni nosilci,
- antena na zadnjem delu strehe,
- brezžično povezavo z Android Auto in Car Play.

Vse se vrti okoli trivaljnega bencinskega motorja z litrom delovne prostornine

Vlogo vstopnega so določili atmosferskemu SCe 65 z 48 kW moči. Daleč največ sanderov pri nas bo poganjal TCe 90 s 66 kW moči. Ta je poleg novega šeststopenjskega menjalnika na razpolago tudi z brezstopenjskim menjalnikom CVT, ki nadomešča dosedanji robotizirani menjalnik.

Sanderov ne bo več poganjal varčni dizelski motor, ampak tretja različica omenjenega bencinarja z oznako ECO-G TCe 100. Poganja jo kombinacija bencina in LPG plina. Tovarniško plinu prilagojen motor v tej opciji nudi 66 kW moči in skupni doseg 1.300 kilometrov.

Rezervoar za LPG ostaja na mestu rezervnega kolesa in zato ne vpliva na prostor za prtljago. Plinski rezervoar je večji za 10 litrov in zdaj obsega skupno 40 litrov. Takšen pogon ima v kombiniranem režimu za 11 odstotkov nižje emisije od bencinskega motorja, poudarjajo pri Dacii.

Cena v tem trenutku še ni znana, prve testne vožnje s sanderi v Trgo ABC pa lahko pričakujete v kratkem.