PRIMER OBSEVANJA NAPAČNE BOLNICE: Razgaljene vse slabosti komunikacije v zdravstvu

Slovenija

Na Onkološkem inštitutu (OI) v Ljubljani so zaradi zamenjave dveh pacientk, ki sta se zdravili v UKC Maribor, obsevali napačno bolnico, o čemer smo poročali včeraj. Potem ko je Večer razkril, da so z OI na terapijo z obsevanjem povabili bolnico, ki sploh ni imela raka, ne pa njene isto stare soimenjakinje, sedaj ustanovi krivdo valita druga na drugo.

Na OI pravijo, da so napačne podatke dobili iz UKC Maribor, in sicer naj bi jih nekdo posredoval prek telefona. Priznavajo pa dejstvo, da je pri postopku obsevanja prišlo do zamenjave pacientk, ki sta imeli enako ime in priimek, letnico rojstva, obe pa sta bili vodeni v evidenci pacientov mariborskega UKC.

V Mariboru vztrajajo, da so dali prave podatke prave pacientke, pri čemer pa naj bi dokaze o tem še zbirali. Po informacijah časnika naj bi proučevali možnost, da je zdravnica z OI sama poiskala podatke v podatkovnem sistemu UKC Maribor in v sistemu izbrala napačno pacientko. Ustanovi sicer pri zdravljenju rakavih bolnikov sodelujeta, tudi z obiski onkologov v Mariboru. Če bi torej zdravnica sama iskala podatke, naj bi bilo njeno iskanje pacientke v sistemu zabeleženo.

A kot je za časnik opozoril vodja centra za odnose z javnostmi v UKC Maribor Janez Lencl, bi morali na OI podatke pacientke preveriti in ne začeti obsevanja brez medicinske dokumentacije. Del odgovornosti pa je pripisal tudi osebni zdravnici, ki je napotnico izdala zgolj na podlagi vabila OI. Bolnica diagnoze raka sploh ni imela.

Po mnenju zastopnice pacientovih pravic Vlaste Cafnik, ki jo je s primerom seznanila ogorčena družina obsevane bolnice, si krivdo delijo vsi trije zavodi. UKC Maribor bi moral podatke sporočiti pisno, osebna zdravnica bi morala pred izdajo napotnice preveriti dokumentacijo pacientke, še drugič pa bi lahko napako popravili na OI, kjer bi se morali seznaniti z njeno dokumentacijo in ji dati v podpis, da pristaja na poseg. "Če govorimo o krivdi, so torej krivi vsi - če je prvi naredil napako, bi vsak naslednji lahko preprečil ta dogodek," je za časnik poudarila Cafnikova.

V Zdravstvenem domu Maribor pa so izpostavili še en vidik, elektronsko kartoteko. Ta je del projekta e-zdravja, ki ga na pristojnem ministrstvu pripravljajo že od leta 2006. "Možnost e-kartoteke je že, ni pa še enotnega sistema, v katerem bi drug zdravnik videl, kaj je njegov kolega že naredil. Vsak zdravnik bi tako lahko videl, za katero pacientko gre. In njeno dokumentacijo, tudi če je bolnica ne bi imela s sabo," je Večeru povedal dr. Dejan Kupnik, predstojnik organizacijske enote zdravstvenega varstva v mariborskem ZD. Kot je dodal, se nemalokrat zgodi, da izvidi iz bolnišnic pridejo k osebnim zdravnikom z nekajmesečnim zamikom.

Na OI medtem obljubljajo, da bodo odslej dvakrat preverili identiteto vsakega bolnika ter da bodo z izjemo urgentnih primerov zdravljenje začeli le na podlagi pisne dokumentacije. Prizadeti bolnici in njeni družini naj bi se že opravičili, prihodnji teden pa naj bi se tudi srečali z vsemi vpletenimi.

Deli novico: