Ljubljanski župan Zoran Janković je pred začetkom del na Dunajski cesti v Ljubljani udeležence v prometu pozval k spoštovanju delovnih zapor. Predvsem pešci in kolesarji naj ne poskušajo prečkati delovišča, je poudaril. Življenje okoli železniške postaje bo po županovih besedah v prihodnjih dveh letih in pol izjemno težko.
PREDEN SE ODPRAVITE V PRESTOLNICO, GLOBOKO VDIHNITE: Počasni vlaki, zastoji na avtocesti in zdaj še v središču mesta
Slovenija
Od četrtka do nedelje bo del Dunajske popolnoma zaprt, nato bosta od 8. januarja do 21. februarja popolnoma zaprta oba hodnika za pešce in en pas vozišča. Od 22. februarja do 30. marca bo veljala popolna zapora obeh hodnikov za pešce, odprli pa bodo vozne pasove. Kot je na današnji novinarski konferenci izpostavil Janković, bo sprememba izjemno velika za pešce, ki gredo z juga proti severu.
"Tisti, ki bodo prišli s strani Trga Osvobodilne fronte, bodo imeli dve možnosti - ali gredo kolesarji in pešci v podhod, ki jih pripelje na Vilharjevo cesto, ali pa gredo obvezno čez križišče čez pešprehod proti Tivolski cesti. Tam bo eden od pasov na cestišču širok tri in pol metre, ograjen z betonskimi ograjami in razdeljen na dva dela, kjer bodo lahko hodili pešci in vozili kolesarji," je pojasnil.
Pešce in kolesarje je župan pozval, naj ne poskušajo prečkati gradbišča. "Naredite tistih 50 korakov več in poskrbite za varnost," je dejal.
Od 1. aprila do 26. junija bo ostala samo še delna zapora hodnikov za pešce, od 27. junija naprej pa bodo vse skupaj ponovili zaradi del na severni strani nadvoza čez Dunajsko.
Vabimo vas, da spremljate prenos novinarske konference župana Zorana Jankovića, ki bo danes, 3. januarja 2024, ob 12....
Objavil/a Mestna občina Ljubljana dne Sreda, 03. januar 2024
"Življenje okrog železniške postaje bo izjemno težko"
Kot je dejal Janković, bo življenje okrog železniške postaje v prihodnjih dveh letih in pol izjemno težko in pestro. "Ocenjujem, da bo na tem delu prometna konica praktično cel svetli del dneva. Bomo videli, mogoče pa nas čaka presenečenje in bomo spoštovali navodila ter se poskušali izogibati temu delu mesta," je dejal.
Dunajska cesta je sicer v Ljubljani po Celovški druga najbolj obremenjena. Na Celovški dnevno beležijo 35.000 vozil, na Dunajski pa 25.000.
Podiranje južnega dela nadvoza nad Dunajsko cesto v Ljubljani je ena najkompleksnejših faz v sklopu gradnje novega Potniškega centra Ljubljana. Promet po Dunajski bo v naslednjih mesecih prilagojen delom, pristojni pa voznike pozivajo k razumevanju in prilagajanju načrtovanih poti. Policija bo v času del poleg rednih patrulj v času prometnih konic v različna križišča napotila dodatne policiste, ki bodo pomagali zagotavljati boljšo pretočnost.
Policisti voznikom svetujejo, naj v času del v največji meri za prihod v mesto Ljubljana uporabljajo javna prevozna sredstva. "Če to ni mogoče, naj se pravočasno odpravijo na pot, saj lahko pričakujejo, da bodo od januarja dalje za pot v mesto potrebovali več časa kot do sedaj," so zapisali.
Policisti bodo dodatno urejali promet
Kot je v današnji izjavi za javnost izpostavil vodja oddelka za cestni promet v sektorju uniformirane policije PU Ljubljana Primož Kadunc, vozniki, ki se bodo vozili skozi Ljubljano, ne smejo pričakovati, da zaradi policista v križiščih tam zastojev ne bo.
"Policisti bodo v križiščih zgolj nudili asistenco, kar pomeni, da bodo ustavljali tiste voznike, za katere bodo ocenili, da bi ostali v križišču, tudi če bi prevozili semafor pri zeleni luči in s tem zaprli pot ostalim smerem," je pojasnil. To so tudi najpogostejše napake, ki so jih po Kandučevih besedah ugotovili decembra. PU Ljubljana bo pri zagotavljanju pretočnosti prometa sodelovala z različnimi službami Mestne občine Ljubljana.
"Smo v stalnih kontaktih in prilagajamo naše delovanje glede na ugotovljeno stanje na terenu. Ni nujno, da bodo policisti vsak dan v istem križišču. Če bomo ugotovili, da se je zaradi del promet preusmerili na druge ceste, bomo se temu tudi mi prilagodili in policiste prestavili v tista križišča, kjer bomo ocenili, da lahko dosežemo največji učinek," je napovedal Kadunc.
Tudi policisti udeležence v prometu pozivajo k izbiri drugih poti. "Če je le možno, naj opravljajo delo od doma ali se poslužujejo javnega mestnega prometa," je dejal.
"Dejstvo je, da v kolikor bomo več posvetili pozornosti urejanju v prometu, nas bo drugje manj. Mi imamo neko količino policistov, s katero razpolagamo. Najprej bomo delali intervencijsko delo, kar bomo imeli še na razpolago, pa bomo dali tudi v križišča. Pri tem si bomo skušali pomagati nekaj tudi z rezervno policijo. Bomo videli, je pa dejstvo, da eno leto najbrž ne bomo mogli skozi vzdrževati isti tempo," je še pojasnil Kadunc.
Znaki, ki jih dajejo policisti udeležencem v cestnem prometu, niso nekaj novega in se niso bistveno spreminjali že dlje časa, je pa res, da se predvsem pri fizičnem urejanju v križiščih uporabljajo manj pogosto, pravijo na policiji, kjer ugotavljajo, da imajo največ težav udeleženci v prometu pri znakih, ki jih dajejo policisti s telesom ali s piščalko.
"Opažamo, da se vozniki pogosto zmedejo, ko promet ureja policist in to kljub temu, da mora znake policista poznati vsak voznik. Zato vsem priporočamo, da se poučijo o znakih in jih tudi upoštevajo," so sklenili.