Že dolgo je v Slovenijo govora o drugem tiru, ki ga koprsko pristanišče iz leto v leto bolj potrebuje. Čeprav tega ni na obzorju in si tudi največji optimisti ne upajo špekulirati o tem, kdaj bo ta zgrajen, če sploh, smo ravno včeraj obeležili 47. obletnico odprtja prvega tira Koper - Prešnica.
Pred 47 leti slavnostno odprli "prvi tir"
Koper
Na včerajšnji dan, pred 47 leti, je v Kopru potekala slavnostna otvoritev novega, 32 kilometrov dolgega enotirnega železniškega odseka od Prešnice do Kopra. Težo dogodku je tedaj dodal še predsednik Tito, ki se je udeležil uradne otvoritve. S tem je bil storjen prvi velik korak k širitvi koprskega pristanišča, ki je tako dobilo nujno logistično povezavo z zaledjem.
Skupnost železniških podjetji je odsek do Prešnice pričela graditi leta 1964. Dela so do leta 1966 potekala neredno zaradi pomanjkanja sredstev, gradnjo proge pa so ovirali tudi plazovi. Konec leta 1966 so bila v glavnem zaključena dela na spodnjem ustroju, januarja 1967 pa so začeli polagati prve tire, ki so jih v celoti povezali do 5. oktobra. Prvi vlak se je po progi zapeljal 16. novembra 1967.
"Navezava Kopra na evropsko železniško omrežje je bila takrat za Luko Koper pomembna razvojna prelomnica. V naslednjih letih je z raznimi dograditvami in posodobitvami enotirna železniška proga sledila razvoju pristanišča, vendar pa danes predstavlja že omejitev in postavlja pod vprašaj naše bodoče razvojne projekte," so zapisali v Luki Koper.
Mi nismo več sposobni kot ena skupnost ugotoviti kaj potrebujemo in potem to s skupnimi močmi tudi udejanjimo. Mi enostavno mislimo, da bodo uredili vse potrebno pač naši izvoljeni voditelji. Kar pa seveda ne more bit!
Saj vsak od teh posameznikov ima svojo vizijo in ne skupnostno! Zato se udejanjajo reči, ki nam vsem niso všeč.