PISMO KOPRSKEGA POLICISTA: Draga vlada in ostali, dovolj vas imam!

Koper

Avgustovska tragedija v izolski bolnišnici je še svež spomin. Smrt zdravnika in kolega policista je spodbudila Amadea Žigona, ki že več kot 30 let dela v Policijski upravi Koper, da je izlil svoj žolč. Tako nad slabim vodenjem države, njenih institucij kot nad splošnim stanjem v Sloveniji. Zapis, ki se hitro širi po socialnem omrežju Facebook, je nastal nekaj dni po strelskem pohodu v Izoli. Objavljamo ga v celoti.

Mah, ne vem ... mogoče bom napisal nekaj neumnega ... me ne briga ... Spil sem dva pira (preveč) za ublažitev stresa in dobil pisateljski navdih. Se je nabiralo ... sicer že dolgo, ampak od ponedeljka je pa zgodba zase.

Ta teden bi moral biti še na dopustu, če sem si ga zaslužil ali ne, naj sodi tisti, ki mi ga odobri ... V ponedeljek popoldne, ko je o izolski tragediji že itak vsak vedel vse in preveč, me je direktor PU prosil, če se lahko predčasno vrnem v službo. Razumljivo ... glede na okoliščine bi se vrnil, tudi če me ne bi prosil... ampak k vragu vse skupaj ..., take bedake, kot je izolski morilec, smo nekoč imeli pod kontrolo z dvemi kepami po buči in ne s petimi parlamentarnimi komisijami, varuhom človekovih pravic, informacijsko pooblaščenko, 15-imi evropskimi komisijami in še za bataljon družbenih parazitov brez jajc in zdravega razuma zraven. Vsi pa s petkratnikom naših plač. Za vaganje megle, da se razume.

Ker je bil izolski morilec rezervist milice do leta 81, je zdaj v očeh nekih kvazi desničarjev oz. ultra demokratov udbovski likvidator, ki je imel orožje še od takrat. Ma vi ste res ene mone. Če bi udba res tako delala in imela take kadre, Slovenija danes ne bi bila samostojna, Samo toliko da veste, tako preprosto je to. Vaški posebnež in pijanček je zagotovo primeren kader za tajno službo. Nihče se pa ne vpraša, ali ga 81-tega niso morebiti izbrisali iz rezerve, ker so ocenili da pa le ni najbolj primeren. In za osvežitev: kolikor se spomnim, je bil v bivši jugi vsakdo v neki rezervi, večina v vojski, nekaj malega pa v milici. To je bila takrat zakonska obveza in ne pogodben dogovor, kot je danes.

Dobesedno mi rata slabo, ko berem ene komentarje ... pustimo to, edina dobra stvar komentiranja novic na raznih portalih je ta, da z malo spremljanja ugotoviš, koliko bedakov se dejansko skriva pod anonimnostjo interneta. In ko ta procent spraviš v število prebivalstva Slovenije ugotoviš, da je med nami toliko kretenov, da bi morali izumreti še pred dinozavri. Res no...

Ampak, po drugi strani ... to godljo, ki jo skrivamo pod imenom demokracija, ste nam na glavo v največji meri spravili ravno neki kvazi demokrati, ki se sicer večinoma skrivate pod desno ali levo opcijo, čeprav ste v bistvu in resnici pa vsi skupaj samo priložnostni oportunisti. V vsakem primeru pa večinoma najbolj navadni paraziti ... ok, malo sem zašel, pa naj bo.

Policisti so umirali že prej, tako ali drugače ... Razne trapaste primerjave, ki se vsake toliko pojavijo tu in tam, so brez smisla. Pek, mesar, uradnik, karkoli... niso dolžni izpostavljat svojega življenja. V nevarnosti se lahko umaknejo. Policist se ne more. Ivo se v ponedeljek popoldne ni mogel pridružiti množici pacientov in drugih v bolnici in iskati zavetja. Njegova dolžnost je bila ustaviti morilca. Za ceno svojega življenja. Nič manj in nič več. Od nikogar drugega tega niso pričakovali. Od Ivota so. In on je se je tega zavedal. Nobenemu ne bi nihče zameril, če bi bežal in se skril. Razumljivo. Ivo ni smel bežati in se skriti. Nihče od nas tega ne bi naredil. Ker od nas pričakujete, da bomo stopili vmes. Zato smo tu.

Poklic bolj podvržen tveganju, tega smo se vedno vsi zavedali. ampak v vsej moji karieri skupaj (34 let) ni umrlo toliko policistov samo zaradi uniforme, kot v zadnjih dveh letih. Je to naša želja biti podobni "najbolj demokratični" deželi sveta? Kako nam uspe uvažat samo drek in nobene dobre rešitve? In moram poudariti, zame velja popolnoma, pa za vsaj 99% drugih policistov tudi, za ta poklic smo se odločili zato, ker smo hoteli pomagati nedolžnim, potrebnim pomoči itd in preganjati tiste, ki delajo slabo. Ki škodijo drugim. Nobene politike ni tu, nobene znanosti. Noben noče biti državni inkasant na radarju....Samo najbolj preprosta in logična družbena pravila. Kaj je prav in kaj ni. In kdo bo tisti, ki bo poštene ščitil pred barabami. Tako preprosto je v bistvu to. Nikoli se nismo pritoževali zaradi slabih plač in delovnih pogojev, dokler zadeve niso šle čez rob sprejemljivega.

Jaz sicer levih ali desnih delitev nikoli nisem maral. Za mene je objektivna delitev edino pošten ali baraba. In zato, spoštovani politiki in ostali, ki odločate o naših usodah, vas imam dovolj. Ker ne znate drugega, kot metati v eter prazne obljube in si polniti žepe, ko pa vam kdo stopi na rep, cvilite kot mačke med gonjenjem o demokraciji, pravicah in podobno. Ali pa o svoji statusih. Za nameček ste si vmes izmislili še enih par dobrih služb, ki so same sebi namen, kjer kasirajo ultra plače ko zmešani in mešajo meglo.

Ne, ni tu zdrave logike, treba je opravičit svoj obstoj in se striktno držat brezveznih predpisov, ki so si jih izmslili, ne vem niti katerega faksa študenti. Ker to je pravna država. Ja, pravna država bedakov. Pravičnost in logična uporaba prava sta, kot zgleda, tema za 10. stopnjo na faksu, nam jih torej manjka še enih 5 ali 6 trenutno. Bo treba imet ene tri ali štiri dr. pred imenom. Potem bo mogoče tudi kakšen zakon bolj kratek, razumljiv in jedrnat. Predvsem pa učinkovit in uporaben. Ker to, kar imamo danes, je bolj podobno peskovniku, kjer namesto lopatic in grabljic uporabljamo zakonske dikcije, člene, paragrafe in cele knjige znanosti, kjer sta razumljiva samo izdajatelj, tiskarna in datum izdaje.

Kjer imamo na primer v ZKP-ju določbo, da se ne more opraviti hišna preiskava pri morilcu, če je umrl in ne bo postopka. Koga briga, če je v tej hiši še nekaj kosov orožja, par kil eksploziva in mogoče kakšno truplo zakopano na vrtu. Res, vsaka čast pravniki. Saj niti ne zamerim sodniku, ki je ravnal po črki zakona in odločil tako, kot je. Zamerim pa vsem tistim vehementnim pravnim strokovnjakom, ki so tak predpis pripravili in sprejeli. In ne mi zdaj prodajat rožic o "pravni državi", če ste pol predavanj presedeli, glej ga zlomka, v "Rožci", Ja, vem, kje je bila, ne vem, če je še tam ... Osnove, dragi moji, ste pozabili in/ali spregledali.

Preveč takih vas poznam, žal, in če sem malo zloben, kjer bi morali še profesorju, ki vam je diplomo podpisal, vzeti pravice do predavanj, habilitacijo in mogoče tudi opravilno sposobnost. Samo zato, ker je takega "strokovnjaka" spustil skozi.

Point mojega ogorčenega pisanja, v katerem sem izlil nekaj žolča, ki se mi nabira največ od ponedeljka popoldne, večinoma pa že nekaj let (imam velik rezervorar, jbg) je ta, draga naša vlada, parlament in ostali, da vas imam dovolj. Če bi leta 91 vedel, kaj me čaka, bi takratnega načelnika UNZ nekam poslal, šel domov, spakiral kufer in šel, ne vem, mogoče v Novo Zelandijo ali Avstralijo. Magari na Borneo ali Antarkitiko. Kamorkoli. Pa nisem. Sem bil pač, tako kot večina ostalih, naiven.

Danes sem 25 let starejši in nisem več toliko naiven. Smejem se, sicer bolj grenko, ko poslušam razna modrovanja "vrhunskih strokovnjakov", vseh možnih strok, ki si ne znajo niti jajca zjutraj sami ocreti. In na primer meni solijo pamet o tem, kako se vodi policijska intervencija. Hvala, res. Po 34 letih uspešnih intervencij rabim ravno par strokovnjakov, ki so policijski avto, pištolo in pendrek videli samo na slikah, da mi povejo, kako se to dela. Res, Slovenija, idealno priložnost za uspeh ste uspeli zafurat do nezavesti. V samo 25-ih letih. Rekord nedvomno. Po moje niti kakšna Somalija ni tako blizu. Ne se sekirat, pogoji za penzijo so skoraj tu, še malo me boste morali prenašat (in jaz vas), potem pa adijo. In vse najboljše tistim, ki ostanejo. Bojim se, da jim bo mnogo težje, kot meni in moji generaciji.

Moram omeniti še dve stvari, ki sta mi bili največje razočaranje v življenju. Prva je bila, ko sem šel v policijo in ugotovil, da policija ni to, kar sem si predstavljal. Ampak s tem sem se nekako sprijaznil.

Druga je bila, ko sem spoznal, da policija danes ni več niti to, kar je bila takrat.

Jutri popoldne grem na pogreb. Kolega Ivo s prometne, saj veste. Poznal sem ga samo bežno, na videz. Ampak dovolj, da mi je bil simpatičen in da sem vedel, da je pravi policist. Tak z jajci, dušo in občutkom, kaj je prav in kaj ni. Policist, kakor si ga predstavljamo v idealiziranih podobah. Poštenjak, človek v pravem pomenu besede. Ki zna ločit barabo od ostalih. Kar je za policiste edino pomembno. Tak, kot vidim sebe....Na žalost v ponedeljek popoldne ni ločil dovolj hitro....

Vse najboljše Ljubotu, ki se je kmalu zatem znašel v isti situaciji.....

Vsi dobri in pošteni ljudje, ki boste to prebrali, vzemite to tako, kot je napisano. Kdor me osebno pozna itak ve, kaj in kako mislim. Brez dlake na jeziku in brez anonimnosti na internetu.

Amadeo Žigon

Deli novico:

maddox |  22 .09. 2016 ob  19: 05
Odlično napisano, ampak, ko smo bli pred parlamentom par let nazaj, ko smo protestirali, ste pa policaji tam stali in metali solzivec v narod! Namesto, da bi šli domov in pustili da se zgodi anarhija....da zrušimo ta bedast sistem!!!
curlo |  22 .09. 2016 ob  15: 40
@ de iure ! Imaš popolnoma prav in strinjam se s tabo, ko govoriš o tem kaj naj bi delala vojska in policija, ...kam katera sodi in kakšne so njune naloge in pristojnosti. Ja, vse lepo in prav, samo, da so to dostikrat samo mokre sanje in povem ti, da premnoge politike v tudi tako hudih demokracijah izkoriščajo ta dva instituta samo in za nič drugega kakor za svoje koristi in lasten obstoj. Na žalost se to dogaja in se verjetno še bo....pa poglej stanje v ZDA, a je to normalno, da pokliče guverner na pomoč narodno gardo, ker se dogajajo pizdarije in " kokajo" une čokoladarje ( sorry ) kot bi bili glavni dobitki na kakšnih "giostrah"(v prispodobah imam Andrejev semenj v Stari Gorici, ker sem z Goriške ).
Veš, imam že kar nekaj dekad za seboj in sem videl pizdarij iz prve roke po svetu še, pa še, tako ,da znam ločiti zrnje od plevela, zato pravim , da se strinjam s tabo , a smo ljudje še zmeraj tako daleč od poštenosti in pravičnosti, da se mi zdi, da je prav zavest ( to , kar nas loči od ostalih primatov ) tisto zlo, ki nas dela nehumane....pravzaprav je pomen te besede v nasprotju z vsem kar človeštvo počenja ( Human....mil, človeški, prijazen, človeka vreden). Vse to so v resnici neke floskule, ker smo pravzaprav svetlobna leta daleč od tega in močno bolj hipokritski, kot si sami priznamo.
Pa brez zamer...fajn bodi, grem malo s mojim kužetom hodit, ker mi to da več notranje energije kot vsa ta jajca po razno raznih medijih.....hasta luego amigo!
SoVraG |  22 .09. 2016 ob  12: 24

momo kapor | danes ob 11:23
Ta clen ustave SFRJ se zdi znanstvena fantastika, kot nekaj kar je prislo iz prihodnosti, ne preteklosti. Kdaj bomo spet postavili cloveka na prvo mesto?

Veste policaji in ljudje tukaj kaj je fiskalno pravilo vneseno v ustavo? Kaksne posledice ima za nas v realnem svetu?
SoVraG |  22 .09. 2016 ob  12: 21
de iure | včeraj ob 22:51 : Ko so zakoni narejeni proti interesu ljudi, ko povzrocajo revscino, depresijo, bolezen in smrt:
Je protest najvisja oblika demokracije, katero policaji ki so v isti barki kot mi , ne upostevajo in posledicno branijo gospodarje in njihove anti cloveske zakone.

Ne govorim tukaj o metanju kock ampah o miroljubnih protestih na katerih sem bil: po protestih so se mi priblizali policaji in me ustrahovali. Zakaj? Protestirali smo za pravice vseh nas, tudi njihove.
momo kapor |  22 .09. 2016 ob  11: 23
Opravičujem se vsem vpletenim. Nikomur nisem hotel nič očitat, sem samo podal dejstva...opažam pa, da me nekateri, kot kaže, niso dobro razumeli. Tudi mi, kot navadni državljani občutimo družbene spremembe, ki nas ne navdihujejo, kvečjemu spravljajo v slabo voljo in tudi sam opažam, da je Vlada policiste zanemarila...kaj pa mi državljani?...nas je Vlada zapustila že 1990...
"Policisti so zavezani k spoštovanju ustave in zakonov "? Menim, da smo Vsi državljani zavezani k spoštovanju ustave in zakonov...tako vsaj piše v njej a ne?...popravite me, če se motim...in vprašanje je bilo, ali ni tudi to (razmišljanje), nekakšen konflikt interesov? ...in ne, nisem pisal o demokraciji, ampak o pripadnosti, lojalnosti in spoštovanju prav tiste ustave, ki smo jo leta 1991 prepisali , in prilagodili za naše (svoje) potrebe...prilagam, samo odstavek:

Ustava SFRJ iz leta 1974...

"Družbenoekonomski in politični sistem izhaja iz takega položaja človeka in je namenjen človeku in njegovi vlogi v družbi.

Nasprotna družbenoekonomskemu in političnemu sistemu, ki ga določa ta ustava, je vsaka oblika upravljanja proizvodnje in drugih družbenih dejavnosti ter vsaka oblika delitve, ki bi - kot birokratska samovolja, tehnokratska uzurpacija in privilegiji, temelječi na monopolnem upravljanju produkcijskih sredstev, ali kot prilaščanje družbenih sredstev na skupinsko lastninski podlagi in v drugih oblikah privatizacije teh sredstev ali kot zasebnolastniška ali partikularistična sebičnost - pačila družbene odnose, ki temeljijo na takem človekovem položaju, kakor tudi vsaka druga oblika, ki bi delavski razred omejevala pri uresničevanju njegove zgodovinske vloge v družbenoekonomskih in političnih odnosih ter pri organiziranju oblasti zanj in za vse delovne ljudi.

Ja....tako je pisalo v Ustavi...in demonstrante s kockami sem izpostavil mimogrede. Seveda se nikakor ne strinjam s fizičnim nasiljem, vem pa, da danes institut priznava, da obstajajo tudi druge vrste nasilja... in nenazadnje, ali ni bila morda kraja tistih 918milijonov tudi nasilno dejanje, pri katerem je bila (in je še) ogrožena varnost mnogih življenj?...
In za konec še....nisem napisal, da baraba ne bi smela imeti odvetnika, temveč, da so dejstva in dokazi, ki barabo materialno in fizično obremenjujejo, kar pomeni, da je kriva...in za to ne obstaja nikakršen institut ali zahteva po sodnem varstvu, pritožba itd...
Nx |  22 .09. 2016 ob  07: 52
NIJE DEMOKRACIJA ZA BALKANCE I KRIMINALCE. Sedaj že vsak narkič skače in grozi z odvetniki in tožbami, da ne govorimo o starših ki zagovarjajo svoje otroke ko delajo piz**** potem pa ko zrastejo in jih ti lastni otroci tepejo kličejo pandurje in jočejo. O politiki pa ne bomo ker vemo da jepolitika največja kur**.

To kar je amadeo napisam, mislim da ima v glavi vsa starejša generacija ki ve da si se lahko včasih brez težav sprehajal okoli in te ni bilo strah da bo lokalni narkoman pretepel tvojo mater ko gre od večerne maše.
de iure |  21 .09. 2016 ob  22: 51
@ momo kapor | danes ob 17:26, policist je napisal kar je napisal in očitno po 34 letih že ve kaj je napisal. Je pa to dejansko kapljica v celi zgodbi, ki se dogaja v Sloveniji v zadnjih 25 letih. Očitat policistom, da so sokrivi za stanje v državi ker branijo vlado, pa samo kaže na tvoje nepoznavanje demokracije. Policisti so zavezani k spoštovanju ustave in zakonov in ni na njih, da presojajo ali imajo imajo demonstranti prav ali ne. Neznam si predstavljat kaj bi bilo če bi policisti vzeli pravico v svoje roke in podprli nekoga, ki nasilno demonstrira, pri tem, pa krši ustavo in zakone in z nasilnimi dejanji ogroža varnost ostalih demonstrantov, policistov in tiste, proti katerim je demonstracija uperjena? Po tvoje kraja ni dovoljena (s čimer se strinjam) medtem, ko je metanje granitnih kock in s tem ogrožanje varnosti in življenj policistov, ostalih demonstrantov in tistih, zoper katere se demonstrira, dovoljeno ( s tem pa se žal ne morem strinjat). Po tej logiki je sporno tudi to, da tisti, ki je "nakradel 918milijonov EUR" nebi smel imeti odvetnika, mu v postopku ne pripadajo nobene pravice oz. sploh ne bi smel imeti postopka saj je kradel in bi ga morali policisti in kriminalisti kar odpeljat v zapor! A to je tvoja dlaka na jeziku, ki si jo izpljunil?

@ curlo, žal se tudi s teboj ne morem strinjat. Policija in vojska nista zato, da sta orožje v rokah politike ampak sta zato, da branita ustavo in zakone. To je edini namen enih in drugih. Ko se policija in vojska vmešata v politiko in delujeta mimo ustave in zakonov potem vemo kako se temu reče, kakor tudi, ko mimo ustave in zakonov ustreže vladajoči politiki. Tako, da tvoj zapis "Je pa res, da bi moralo veliko več policistov misliti podobno kot Amedeo, problem je edino v tem in jaz jih tudi razumem, da imajo mnogi družine in je mnogokrat policijska plača edini vir njihovega preživetja." je popolnoma mimo. Čeprav se velikokrat s tvojimi komentarji strinjam tega tokrat ne morem rečt!
haha |  21 .09. 2016 ob  20: 05
Dragi IVO....policija je eno sodstvo pa je cisto druga stvar. Kot je napisal včasih si dobil dve okoli ušes in si pomislu če boš še zganjal kažin....danes pa vsi z nekimi pravicami okoli skačejo...sploh uni ki zganjajo kažin....jaz vem da če ne delas problemov jih tudi oni ne. Tako da Ivo se ne strinjam s tabo....mislim da si zaslužijo spoštovanja za delo ki ga opravljajo....pa več pooblastil in manj birokracije!!!!
JuHu |  21 .09. 2016 ob  19: 47
18
Bravo Amedeo te poznam in sem vesel da si napisal to kar govoriš in se celo podpisal kar je pohvale vredno.BRAVO!
ivo |  21 .09. 2016 ob  19: 17
-1
Policijo ne spoštujem ,ker ima dvojno merilo.Navaden državljan je kaznovan že za najmanjši prekršek ali pa tudi ,če prekrška ne naredi(ti ga naštimajo seveda prekršek) in kaznujejo.Na drugi strani pa dokazano pokradejo več miljonov denarja in ne ukrepajo nič.Primer(Lovšin,Bavčar...)Alli so podplačani za neukrepanje ali kaj drugega ne vem.Ampak vem ,da takšne policije ne morem spoštovat.
MIRAN |  21 .09. 2016 ob  19: 05
-2
Mene ne prepriča.Gleda samo sebe in policijo.Kaj pa recimo gozdarji,poklicni šoferji...,ki so tudi umrli na delavnem mestu.kolko jih je umrlo.Pa komu kaj mar.Noben jih ne omenja noben ne ponudi odšodnine,država sploh ve ne za njihove smrti.Plačani so bistveno manj od policistov.Pogoj dela veliko slabši od policistov.
curlo |  21 .09. 2016 ob  18: 45
@ momo kapor ! Načeloma se strinjam s tabo a moraš vedeti, da je policija povsod po svetu tudi represivni organ (da ti ne povem kaj dela tako policija kot tudi vojska drugje po svetu...npr. v J Ameriki! ) in je v bistvu tudi lahko orožje v roki politike, oz ljudi , ki vodijo tako državo. Skoraj ne najdem primera niti v tako opevanih starih demokracijah, kjer bi to bilo hudo drugače. Je pa res, da bi moralo veliko več policistov misliti podobno kot Amedeo, problem je edino v tem in jaz jih tudi razumem, da imajo mnogi družine in je mnogokrat policijska plača edini vir njihovega preživetja. Kakorkoli, žalostno in nesprejemljivo je kaj se je zadnjih 25 let dogajalo z Slovenijo in vedno znova in spet se nam kot rešitelji pojavljajo neki "podtaknjenci" , ki naj bi nas razsvetlili in nam pokazali pot v svetlo prihodnost. Do sedaj na žalost tak BINGO še nismo zadeli....
1