V uredništvo smo prejeli pismo občanov, ki so ogorčeni nad prometnimi zamaški, ki te dni nastajajo na obalnih cestah. V oči bode tudi opažanje, da delavcev na gradbiščih praktično ne vidijo. "Gradbišča samevajo, kolone pa se vijejo," zapisujejo. Sprašujejo se, kdo delo koordinira in kdo je za dela odgovoren. Razmišljajo celo o tem, da bi vložili zahtevek za povračilo dela kupnine vinjet – saj hitrih cest zaradi prometnih kolapsov tako rekoč ne morejo uporabljati.
OGORČENO PISMO PREBIVALCEV: "Tisti, ki živi na Škofijah in dela v Luciji, potrebuje za pot skoraj eno uro" (FOTO)
Koper
"Ceste od Spodnjih Škofij do Lucije so stalno zamašene zaradi navideznih vzdrževalnih del. Zastoji nastajajo na Škofijah, v Bertokih (obe smeri hitre ceste), pri predoru Markovec (obe smeri hitre ceste) in v Strunjanu," uvodoma zapisujejo. V praksi je to tako: "Občan, ki živi na Škofijah in dela v Luciji, potrebuje za pot do službe ali iz nje skoraj eno uro namesto 25 minut."
Njihova jeza pa izhaja predvsem iz opažanja, da "v času voženj v službo ali iz nje, v Bertokih ali Izoli (torej med 7. in 8. uro zjutraj in med 15. in 16. uro popoldne) še nikoli nismo videli enega delavca, ki bi delal ali vsaj čakal, da prične z delom. Ob tem se sprašujemo, kako hitro bodo dela napredovala, če se na gradbiščih ni pojavil niti en delavec. Enega delavca smo videli samo na koncu izolskega tunela, v smeri Izole. Drugje nikjer".
Sprašujejo se, kdo je odgovoren za delo na cesti in kdo to delo koordinira. In zakaj delavci z delom zaključijo še pred 15. uro, "medtem ko številni gostinci/turistični delavci lahko delajo 16 ur na dan? Zakaj v sosednji Italiji postavijo reflektorje in delajo ponoči, da čim prej zaključijo z deli in tako skrajšajo čas vzdrževalnih del?"
Zadeva je šla celo tako daleč, da zdaj razmišljajo o peticiji in vložitvi zahtevka za vračilo dela kupnine za vinjeto za naslednje mesece, "saj je pot po obalnih hitrih cestah onemogočena in je potrebno izbirati lokalne stranske ceste, čeprav smo kupili vinjeto". Naslednji korak bo vložitev zahtevka na urad ministrstva za infrastrukturo, so še zapisali.
Od občin pa pričakujejo, da skupaj z izvajalcem del ali Darsom "uredijo, da se po vzoru tujine dela opravijo tudi v popoldanskem/nočnem času oziroma da se vsaj v dnevnem času dela aktivno in hitro izvajajo".
Z vprašanji smo se že obrnili na pristojne, njihove odgovore pa bomo objavili takoj, ko jih prejmemo.
Komentiraj
In vedno gre itak druga vrsta hitreje, murphijev zakon :)
Delo je pac delo, enkrat ga morejo nardit, no lahko bi malo hitreje, samo, sej vemo kje smo…
"kolona se dela zato ker veliko voznikov (tudi avtobus in kamjoni) se vozijo do ozijega pasu in zahtevajo da ga pustis notri"
Ti vozniki ravnajo pravilno . V Sloveniji namreč velja sistem zadrge, kar pomeni, da se moraš peljati do točke, kjer se cesta zoži, da se lahko vključiš na prometni pas, ki ni zaprt. Ne prej. Od tiste točke se pa na prometni pas izmenično vključujejo vozili z obeh pasov. Kot pri zadrgi.
Tega sistema ne poznajo.
Poznajo sistem navali narode, kar pomeni, da je prehitevalni pas samo bližnjica za rinjenje naprej.
Pustiš enega in ajde rinejo vsi za njim.
Ma kaj še nisi tega videl ?
(5) Če je na smernem vozišču iz prvega odstavka tega člena na enem od prometnih pasov onemogočen promet vozil zaradi ovire ali se pas konča, so vozniki, ki vozijo po sosednjem prometnem pasu dolžni omogočiti vključevanje na ta prometni pas tako, da vozijo s primerno hitrostjo in na takšni razdalji do vozila pred seboj, da se lahko izmenoma vključi v promet še po eno vozilo (v nadaljnjem besedilu: sistem zadrge).
kaj ni logično, da vsak vozi po svojem pasu do ovire, tam pa se vozila z obeh pasov izmenično združijo? S tem je kolona pol krajša.
Včeraj sem to sam videl pri Bertokih.
Vrhunski idioti se prerivajo po desni in logično s tem popolnoma blokirajo promet.
Tam bi moral bit nek policaj !
Pri birokraitih ni nič bolje, so čakalni roki. Povsod se čaka...