ODZIVI NA TRAGIČNO NESREČO PRI KUBEDU: Javnost ni 'prizanesljiva' do povzročitelja, na udaru tudi starši

Koper

V javnosti še vedno močno odmeva tragična prometna nesreča, ki jo je zaradi neprilagojene hitrosti v soboto pri Kubedu z osebnim vozilom Audi S3 povzročil 19-letnik iz Pirana. V nesreči je zaradi hudih poškodb na kraju umrl 55-letni državljan Italije, dva dni kasneje pa je v izolski bolnišnici poškodbam podlegla še njegova sopotnica, 67-letna državljanka Italije. Dve osebi sta v nesreči utrpeli hujše poškodbe, dve pa lažje. Med eno izmed objav te tragične prometne nesreče na naši Facebook strani, so se zvrstili številni komentarji, večina njih pa ni bilo 'prizanesljivih' do povzročitelja, kar je po eni strani razumljivo, saj je 19-letnik, ki po podatkih policije hitrost vozila ni prilagodil svojim vozniškim sposobnostim, v smrt spravil dve osebi. S prstom pa so komentatorji pokazali tudi na starše mladostnikov in mladih voznikov, ki sedijo za volanom tako močnih avtomobilov.

Fotografije so simbolične.

Do tragične nesreče je prišlo, ko je 19-letnik med vožnjo iz Kubeda proti Rižani z vozilom pripeljal do odseka ceste, kjer vozišče poteka v blagem preglednem desnem ovinku po rahlem klancu navzdol, hitrosti vozila pa ni prilagodil svojim vozniškim sposobnostim (voznik začetnik), zaradi česar je z zadnjim desnim kolesom trčil v obcestni robnik, nato pa z vozilom drsel po varnostni ograji ob desnem robu vozišča, kjer je nato vozilo začelo bočno drseti v levo na nasprotno smerno vozišče in je z desnim bokom vozila trčil v osebni avtomobil Citroen C1, katerega je pravilno iz nasprotne smeri vozil 55-letni italijanski državljan.

Po trčenju je osebni avtomobil Audi S3 obrnilo okoli osi, kjer je iz sprednjega dela vozila odtrgalo motor, samo vozilo pa je privzdignilo v zrak in ga odbilo v sprednji del osebnega avtomobila Suzuki Vitara, katerega je pravilno iz smeri Rižane proti Kubedu pripeljal 60-letni moški iz okolice Kopra. Pri tem je od osebnega avtomobila Audi S3 odtrgalo sprednji del vozila z osjo, kateri je obstal na sredini vozišča, preostanek vozila pa je odbilo na travnato površina ob vozišču.

Osebni avtomobil Citroen C1 je po nesreči odbilo v desno na travnato površino izven vozišča, kjer je obstalo na kolesih obrnjeno pravokotno na vozišče. Pri tem je sprednji del vozila zagorel in so ga gasilci GB Koper in policist PPP Koper pogasili. Osebni avtomobil Suzuki Vitara je po nesreči obstal na levem prometnem pasu, gledano v smeri njegove vožnje in sprednjim delom obrnjen proti Kubedu.

Ena izmed komentatork je sobotni dogodek pri Kubedu opisala iz prve roke, saj je bil v tej prometni nesreči udeležen njen brat, ki si nikoli ni mislil, da bo po 45 letih vozniških izkušenj in brez nesreče, udeležen v takšni tragediji: "Izkušnja je bila grozljiva. Poskusil se je izogniti … 200 metrov prej je videl avto, ki ga je zanašalo … Predvidel je, kaj se bo zgodilo, pa je kljub temu njegov avto totalno uničen, sopotnica pa hudo poškodovana. Vsako opravičilo s strani fanta in staršev ne bo zbrisalo spomina in vrnila v življenje ubogi italijanski par."

Da naj bi povzročitelj te nesreče že v preteklosti vozil prehitro in ogrožal ostale udeležence v prometu, je v komentarju zapisal eden izmed komentatorjev, saj da naj bi ta nekdaj dni nazaj 'pihnil' mimo njega, ko je bil s kolesom na poti v Marezige: "Sem se spraševal, kdo ima tega S3. V soboto smo čakali, kateri 'motor' bo pridivjal mimo nas po cesti, ker se ga je doooosti prej čulo … Na koncu ta Audi, ki je 'jedva' zvozil ovinek v Kubedu, tako da je v smeri Gračišča v pločnik zagrabil ... In ko je šel dol, se zgodi to."

Eden pa je zapisal, da naj bi dirkali in se snemali, v kolikšnem času pridejo iz Gračišča do Rižane: "Ostali so imeli srečo, ta je spravil dva nedolžna človeka pod rušo. Šmrkavec je divjal 180 km/h ...“

Veliko komentatorjev je opozorilo na to, da avtomobile z veliko konjskimi močmi, kot ga je imel povzročitelj, vozniki začetniki ne bi smeli voziti, saj kaj hitro lahko precenijo svoje sposobnosti. Obenem pa se pogostokrat mladi zaradi mladostniške razposajenosti, radi pred drugimi postavljajo s pritiskanjem na plin. Nekateri komentatorji so odgovornost za takšne tragedije, ki jih povzročijo mladostniki s premočnimi avtomobili, krivdo pripisali tudi njihovim staršem, ki jim kupujejo takšna vozila.

"Fant je precenil svoje vozniške sposobnosti. Začetnik z Audijem! Starši, ki dajo mulariji tako navite mašine, ti pa se pred puncami hočejo pokazati in tiščijo gas do konca. Oboji krivi. Pa ne dvomim, da bo fant to hudičevo dobro občutil," je zapisal eden izmed komentatorjev.

Nekateri komentatorji so izpostavili, da na tej cesti na splošno ljudje vozijo zelo hitro, prehitevajo čez polno črto in sekajo ovinke, zato bi bilo smiselno, da odgovorni tam postavijo radarje. Očitki pa so v komentarjih leteli tudi na avtošole in inštruktorje, ki takšne nadobudne šoferje predlagajo za opravljanje izpitne vožnje.

Ni bil pa ta 19-letnik edini mladi voznik minuli vikend, ki je na Obali povzročil prometno nesrečo. V noči na nedeljo je bil v Portorožu v nesrečo vpleten še en 19-letnik, ki je zaradi vožnje preblizu desnega roba vozišča trčil v robnik ter podporni zid, nakar je vozilo obrnilo na bok in na streho. V vozilu sta se nahajala še dva 19-letna sopotnika, vendar na srečo nihče ni bil poškodovan. Policisti so vozniku odredili alkotest, ki je pokazal 0,67 mg/l, zaradi česar so mu odvzeli odvzeli vozniško dovoljenje, zoper njega pa bodo zaradi kaznivega dejanja podali kazensko ovadbo.

Ker je šlo v obeh primerih za nesreči, ki sta ju povzročila mlada voznika, nas je zanimalo, koliko prometnih nesreč se zgodi na leto, ki jih povzročijo mladi v starosti od 18. do 25 let, kakšen je najpogostejši vzrok in koliko je od tega prometnih nesreč s smrtnimi žrtvami ter huje poškodovanimi. Z vprašanji smo se obrnili na Agencijo Republike Slovenije za varnost prometa, odgovore pa bomo objavili takoj, ko jih prejmemo.

Deli novico:

Komentiraj

Za komentiranje je potrebna  Prijava  oz.  Registracija
solinar |  02 .10. 2024 ob  07: 43
16
Avti niso krivi, po klancu navzdol gre vsak avto hitro.
Krive so butaste glave in testosteron.