Na dan je prišla žalostna zgodba o smrti 92-letnika, ki je konec lanskega leta odšel v Obalni dom upokojencev Koper, po božiču pa je bil cepljen proti covidu. Nekaj dni zatem je uspešno prestal prvo operacijo kile, nato pa je hčerko poklical v zelo slabem stanju in jo prosil, "naj ga pride rešit". Očeta naj bi namreč brez vednosti hčerke še drugič operirali. Devet dni zatem je umrl med tretjo operacijo. Svojci zdaj iščejo odgovore pri pristojnih. Na prvem mestu, zakaj je bil oče cepljen, čeprav se je slabo počutil in imel bolečine v trebuhu.
ODZIV KOPRSKEGA DOMA UPOKOJENCEV GLEDE ŽALOSTNE ZGODBE OSKRBOVANCA: "Cepljenje se je izvedlo na podlagi soglasja uporabnikov in posvetovanja z zdravnikom"
Koper
Na Facebooku se je znašla žalostna zgodba o smrti 92-letnika, ki naj bi se sicer čil, vendar potreben pomoči, konec novembra lani preselil v Obalni dom upokojencev Koper. Po božiču so ga cepili proti covidu, nekaj dni zatem pa so ga prepeljali v Splošno bolnišnico Izola, kjer je uspešno prestal operacijo kile. Po operaciji se je počutil dobro, svojci so bili z njim v stiku po telefonu.
Potem pa je naenkrat postal nedosegljiv. Domači so bili prepričani, da najverjetneje nima polnilca za telefon s seboj in da se jim bo zagotovo oglasil, ko pride nazaj v dom za upokojence. Ko je po treh dneh spet poklical hčerko, naj bi ji komaj uspel izdaviti prošnjo, naj ga pride rešit.
Druga operacija brez vednosti svojcev
Svojci naj bi nato kontaktirali zdravnika, ki jim je povedal, da je imel oče nekaj dni po prvi še drugo operacijo. Ta naj bi bila zelo težka, ker je šlo za zastarano zadevo, povezano s "pokanjem črevesnih divertiklov". Prišlo naj bi do "izlitja v trebušno votlino".
Zaradi starosti pacienta naj bi bila napoved negotova. V pogovoru naj bi zdravnik izrazil začudenje, da ima gospod svojce, kar se jih je močno dotaknilo. Enake podatke o očetovem stanju jim je po telefonu potrdila še druga zdravnica, nato pa svojci niso več uspeli priti do zdravnika niti osebno niti po telefonu, kot navajajo.
Po devetih dneh tišine obvestilo o smrti
Devet dni zatem jih je poklical vodja kirurške službe in sporočil, da je oče umrl. Zaradi "perforacije črevesja v kilo" so mu opravili še tretjo operacijo. Umrl naj bi zaradi zastoja srca in starostne opešanosti.
Ker so imeli svojci v zvezi z očetovo smrtjo več vprašanj, je bolnišnica Izola na lastno pobudo opravila obdukcijo. Vodja kirurške službe jih je po obdukciji obvestil, da je oče imel močno zamašene žile okrog srca, kar je najverjetneje botrovalo smrti.
A kot družina navaja v zapisu na Facebooku, je bil oče sicer potreben pomoči, vendar je v dom za upokojence odšel čil in pred tem nikoli ni imel težav s srcem. Ker želijo dobiti odgovore na nekatera vprašanja, so se obrnili na pristojne. Predvsem jih zanima, zakaj je bil oče v koprskem domu za upokojence cepljen, čeprav se je slabo počutil in je imel bolečine v trebuhu. Nadalje, zakaj so jih medicinske sestre obvestile o vsakem testiranju posebej in rezultatih, niso jih pa obvestile o nameri za cepljenje in cepljenju samem?
Prav tako niso (še) dobili odgovora, kakšne težave je imel oče pred prvo operacijo. Ali se mu je stanje poslabšalo po cepljenju? Ali so bile narejene vse potrebne preiskave, preden so se odločili za operacijo kile, kdo jo je opravil in kdaj je prišlo do zapletov po njej?
Operiral naj bi ga zdravnik, ki ni vpisan med osebje kirurškega oddelka
Od pristojnih želijo izvedeti, zakaj je očetov telefon v izolski bolnišnici nenadoma postal nedosegljiv in zakaj je zdravnik smatral, da je oče brez svojcev? Očeta naj bi operiral zdravnik, ki ni vpisan med osebje kirurškega oddelka. Je bila morda med prvo operacijo storjena napaka, zaradi katere je prišlo do perforacije črevesja?
Predvsem pa, zakaj je moralo miniti devet dni, preden je družina dobila telefonski klic in sporočilo o smrti. Vseh devet dni namreč niso mogli priti do nobenega zdravnika, da bi izvedeli, kakšno je očetovo stanje. Kot še navajajo v zapisu, v bolnišnici niso odgovarjali na telefonske klice, nimajo pa niti javno objavljenih elektronskih naslovov za stike z zdravniki.
Za pojasnila smo se obrnili tudi na omenjeni dom upokojencev in na Splošno bolnišnico Izola. Iz slednje odgovore še čakamo. Direktorica Obalnega doma upokojencev Koper mag. Neva Tomažič nam je odgovorila, da se je cepljenje izvedlo "na podlagi soglasja naših uporabnikov s strani Zdravstvenega doma Koper, s predhodnim posvetovanjem z zdravnikom".
Kar zadeva komunikacijo pa se "v trenutku, ko je uporabnik napoten na nadaljnjo obravnavo v bolnišnico, zdravstvenemu osebju preda spremna dokumentacija o uporabniku, v kateri je navedena tudi kontaktna oseba". Kot pojasnjuje Tomažičeva, bolnišnica med zdravljenjem domu ne poroča o stanju pacienta, "obveščeni smo zgolj o napovedanem odpustu".
Osebnih podatkov uporabnikov, kot pravi, ne morejo razkriti. Je pa direktorica v imenu celotnega doma izpostavila "obžalovanje nad izgubo, ki so jo doživeli svojci našega stanovalca. Vsaka izguba uporabnika je prav tako boleča tudi za nas".