Člani projektnega sveta za civilni nadzor gradnje drugega železniškega tira med Divačo in Koprom ocenjujejo, da vodenje projekta še vedno ne poteka zadovoljivo, so pa v zadnjem letu opazili izboljšave. "Opažamo, da investitor obvladuje stroške in nepričakovane pojave, kljub temu da so ti veliki," je pojasnil član sveta Damir Josipovič.
O DRUGEM TIRU MED DIVAČO IN KOPROM: Vodenje projekta ne poteka zadovoljivo, se pa izboljšuje
Koper
V projektnem svetu so vodenje projekta ocenili kot zadostno. "Na lestvici od ena do deset smo rekli 6-6,5," je na današnji novinarski konferenci dejal njegov predsednik Jadran Bajec.
Kot je dodal Josipovič, pa opažajo izboljšave. "Projekt ne poteka tako, kot smo si zamislili in kot nam je bilo pravzaprav tudi ves čas zagotavljano, se je pa izboljšalo koordiniranje. V zadnjem letu opažamo te spremembe," je izpostavil.
Po Bajčevih besedah se "po dolgem času" obvladujejo roki, zadovoljivo se obvladujejo tudi stroški. Po njegovi oceni lahko "z veliko mero verjetnosti" ocenjujejo, da bo drugi tir končan leta 2026, bolj pa so skeptični do vprašanja, ali pa bo v tem letu pridobljeno tudi uporabno dovoljenje.
Tudi član sveta Emil Milan Pintar je izpostavil, da gradnja poteka hitreje in se lovijo zaostanki ter roki. A kot je opozoril, se ob takih okoliščinah vedno pojavlja nekaj vprašanj, pri čemer je med drugim izpostavil odnos do delavcev.
"Odpre se tudi vprašanje, ali dovolj skrbno nadziramo, kaj se dogaja s prostorom, izlivi v prostor ... in seveda se poraja tudi vprašanje kakovosti," je dejal Pintar. Projektni svet je ministrstvo za infrastrukturo po njegovih besedah večkrat opozoril, naj bo v času pospešene gradnje do teh vprašanj še posebej pozorno, "da ne bomo nazadnje rokov ujeli, kakovost izvedbe pa bo slaba".
Dotaknili so se načrtovanega vzporednega tira, za katerega obžalujejo, da se ne gradi hkrati z drugim tirom. "Treba je tudi poudariti, da dokler ne bo do dograjen tudi levi tir, bodo okoliške vasi ogrožene, prav tako bo obstajala nevarnost za okolje," je dejal Josipovič.
Po Bajčevih besedah se sicer vlada pospešeno trudi narediti podlage za gradnjo vzporednega tira. "Tudi izjava ministrice (Alenke Brutušek op. a.), da bo začetek gradnje vzporednega tira 2026 dokončana leta 2030, je najmanj vzpodbudna," je dejal.