NOVOGORIŠKI POLICISTI OBRAVNAVAJO GOLJUFIJO PREKO BOOKINGA: Tako je prevarantom uspelo pobrati 1.000 evrov

Kronika

Včeraj so novogoriški policisti prejeli prijavo spletne goljufije na škodo Ljubljančana. Pred dvema mesecema je neznanec pisal na elektronski naslov Ljubljančana, da mora poravnati celotno rezervacijo, ki jo je opravil preko spletne platforme Booking, še pred odhodom. V mailu je bila spletna povezava, preko katere je Ljubljančan opravil transkacijo v višini 994 evrov. Kasneje je ugotovil, da nastanitev v tujini ni bila poravnana. Primer preiskuje policija.

Goljufij, ki jih kriminalci opravijo tako, da zlorabijo profil legitimnega ponudnika počitniških nastanitev, je v zadnjem času veliko. Goljufije potekajo tako preko legitimnih, kot tudi preko lažnih oglasov za rezervacije. Najbolj pogosta je v tem času tako imenovana Booking prevara.

Preveranti lahko uporabijo legitimen oglas ponudnika, ki ponuja namestitve preko Bookinga. To naredijo tako, da ponudniku ukradejo geslo za dostop do platforme in nato z uporabniki komunicirajo preko njegovega profila. Uporabniku pošljejo sporočilo, v katerem navedejo, da je potrebno rezervacijo dodatno potrditi preko povezave, ki pa vodi na lažno stran izven plataforme. Na tej strani želijo, da uporabnik vnese podatke s kreditne kartice.

Lahko pa goljufi na spletni strani Bookinga objavijo privlačno nastanitev, ki ne obstaja in gre za lažen oglas. Ker jo oglašujejo na legitimni spletni strani, na prvi pogled izgleda, da je z oglasom vse v redu. Dvom vzbudi izjemna ponudba, ki je običajno luksuzen apartma z najnovejšo opremo, ki se oddaja po zelo nizki ceni. Ponudba, torej, ki je predobra, da bi bila resnična – znak za alarm, svarijo pri policiji.

V takšni lažni ponudbi so fotografije nastanitve običajno ukradene, naslov pa izmišljen. Oboje lahko preverite na spletu in se prepričate, uporabite orodji TinEye in Google Images. Lokacijo in naslov nastanitve pa preverite na Google maps oz. Google zemljevidih tako, da uporabite funkcijo 'street view' in jo primerjate s fotografijami v oglasu.

Za goljufe je bistvenega pomena, da komunikacijo preusmerijo izven plataforme, zato uporabnika kontaktirajo preko WhatsAppa ali katere druge plataforme za hitro sporočanje. Obvestijo ga, da je bila rezervacija odpovedana zaradi težav s preverjanjem kreditne kartice na Bookingu. Seveda rezervacijo lahko odpovejo tudi goljufi sami. Uporabniku ponudijo možnost, da nastanitev ponovno rezervira in plača preko povezave v sporočilu. Ob tem izvajajo dodaten pritisk, češ, da rezervacija ne bo uspešna, če denarja ne nakažete takoj.

Uporabniku pošljejo sporočilo, v katerem lažno navajajo, da je treba rezervacijo dodatno potrditi prek povezave, ki pa vodi na lažno stran izven platforme. Na tej strani želijo, da uporabnik vnese podatke kreditne kartice.

Povezava v prejetem sporočilu vodi na lažno spletno stran, ki je izredno podobna spletni strani Bookinga. Tu je treba vnesti vse svoje podatke in seveda podatke o kreditni kartici. Podatki, ki jih uporabnik vnese v lažni obrazec, omogoči goljufom dostop do denarja na bančnem računu. Podobne goljufije so zaznali tudi na portalu Airbnb.

Preden opravite rezervacijo in plačate

Uporabite orodji, kot sta TinEye in Google Images, kjer lahko preverite fotografije. Naslov preverite s pomočjo Google maps, 'street view', prav tako preverite mnenja uporabnikov. S ponudnikom vedno komunicirajte samo preko uradne platforme. Na sporočila, ki jih prejmete preko drugih kanalov, se ne odzivajte.

Deli novico:

Komentiraj

Za komentiranje je potrebna  Prijava  oz.  Registracija