Pred časom smo na Regionalu pisali o zamenjavi vodomerov z novimi digitalnimi števci na območju občine Piran s strani Rižanskega vodovoda. Po informacijah našega vira, pa naj bi novi vodomeri, ki naj bi jih dobavilo podjetje brez referenc, prikazovali napačne podatke, zaradi česar naj bi bili oškodovani uporabniki. Vse očitke v zvezi z vodomeri pa so takrat na Rižanskem vodovodu demantirali. Po objavi tega prispevka pa smo prejeli še informacijo, da naj bi bila 'sporna' tudi zadnja strokovna ekskurzija v Črno goro oziroma 'izlet', kot jo je poimenoval naš vir. Približno 30 zaposlenih v Rižanskem vodovodu naj bi septembra obiskalo podjetje Vodovod in kanalizacija Budva. Vsak izmed udeležencev naj bi za strošek ekskurzije prispeval znesek v višini 250 evrov, ostalo pa naj bi krilo podjetje in to kljub temu da naj bi poslovalo z izgubo, ta naj bi znašala okrog 200.000 evrov. Kako na očitke odgovarjajo v Rižanskem vodovodu Koper in kaj so povedali v podjetju Vodovod in kanalizacija Budva?
NOVI OČITKI RIŽANSKEMU VODOVODU: Podjetje naj bi poslovalo z izgubo, a so se vseeno odpravili na 'izlet' v Črno goro
Koper
Po navedbah našega vira naj bi bil 'sporen' tudi izbor udeležencev iz vrst zaposlenih, saj naj bi imeli prednost pri prijavi na strokovno-izobraževalno ekskurzijo vodje služb oziroma direktorjevi 'izbranci', šele nato ostali zaposleni. Izlet pa naj bi bil predvsem organiziran zaradi nostalgije direktorja, v glavnem mestu Črne gore v Podgorici je namreč udeležencem razkazal Milenijski most, ki je bil zgrajen v času, ko je bil zaposlen v podjetju, ki ga je gradilo.
Kaj v zvezi z očitki pravijo na Rižanskem vodovodu Koper?
Na naše vprašanje, kakšen je bil namen štiridnevne strokovno-izobraževalne ekskurzije v podjetju Vodovod in kanalizacija Budva in kaj vse so si poleg obiska tega komunalnega podjetja še ogledali, so nam na Rižanskem vodovodu odgovorili, da so strokovno-izobraževalni obiski sorodnih komunalnih podjetij že utečena praksa, ne samo na Rižanskem vodovodu, temveč pri večini slovenskih komunalnih podjetij.
"Med tovrstnimi obiski se izmenjujejo znanja in izkušnje ter primeri dobrih praks s področja delovanja, organizacije in upravljanja komunalnih podjetij, naravnih in človeških virov, trajnostnega poslovanja in racionalnega obvladovanja stroškov ter tveganj, ki jih prinašajo klimatske spremembe. Tudi letošnja delovna ekskurzija v Črni gori z 31-člansko delegacijo, ki je bila sestavljena iz predstavnikov različnih sektorjev in služb, je bila temu namenjena," so pojasnili.
Po navedbah Rižanskega vodovoda so se med obiskom podjetja Vodovod in kanalizacija Budva seznanili z njihovim delovanjem in se pogovarjali z vodstveno vodilnim kadrom o različnih tematikah, povezanih z delovanjem komunalnih podjetij:
"Črnogorski vodovod je primer dobre prakse izvajanja in povezovanja regionalnega (nacionalnega) vodovoda z lokalnimi vodovodi in izvajanja sekundarne dezinfekcije vode v vodohranih. V modelu, ki ga uporabljajo, vidimo med drugim tudi priložnost za zagotavljanje stabilne vodooskrbe slovenske Istre, saj se v obiskanem vodovodu srečujejo s podobno problematiko pomanjkanja vodnega vira v obdobju poletne sezone. Poleg srečanj na podjetju Vodovod in kanalizacija Budva smo si ogledali še Milenijski most v Podgorici, ki ga je zgradilo slovensko podjetje ter se seznanili s tamkajšnjim načinom urejanja prometne in infrastrukturne premostitve ovir ter urbano ureditvijo črnogorske metropole."
Da so bili zaposleni Rižanskega vodovoda njihovi gostje v okviru strokovne ekskurzije, so nam potrdili v podjetju Vodovod in kanalizacija Budva, kjer so navedli, da so obiskali njihov sedež, kjer so jim predstavniki vodstva predstavili njihovo poslovanje, delo in delovne procese. Obenem pa so si izmenjali mnenja o številnih aktualnih vprašanjih, povezanih z vodooskrbo. "Menimo, da so takšni obiski dragoceni, zato jih nameravamo vrniti," so še navedli.
Na vprašanje, kdo od zaposlenih je imel prednost pri prijavi, kakšen je bil strošek za podjetje in koliko so prispevali udeleženci sami, so nam odgovorili, da se strokovnih izletov lahko udeleži vsak zaposleni v Rižanskem vodovodu Koper pod enakimi pogoji, ob upoštevanju nemotenega izvajanja delovnega procesa med odsotnostjo. "Podjetje je namenilo 585 evrov na zaposlenega za stroške potovanja in organizacijo strokovnih ogledov. Vsi udeleženci potovanja so prispevali še po 250 evrov za namestitev in druge oglede v lastni organizaciji."
Na očitek, da naj bi Rižanski vodovod posloval z izgubo in da organizacija takšne strokovne ekskurzije v takšnih okoliščinah ni primerna, odgovarjajo in obenem poudarjajo, da podjetje Rižanski vodovod Koper posluje pozitivno in ves čas redno in zanesljivo zagotavlja pitno vodo za slovensko Istro kljub pomanjkanju lastnih vodnih virov in vse bolj pogostim izjemnim sušam.