NOVI DIREKTOR PORTOROŠKEGA LETALIŠČA Z RADIKALNO ODLOČITVIJO? Sredi sezone skrajšal delovni čas, to je razlog

Piran

Od ponedeljka Aerodrom Portorož deluje po spremenjenem, skrajšanem urniku. Šlo naj bi sicer za začasen ukrep izrednih razmer, in sicer pomanjkanja osebja OPS. A kako si lahko edino letališče v Slovenski Istri, in še to v najbolj turistični občini v Sloveniji, privošči krajši čas obratovanja sredi vrhunca turistične sezone?

Letališče Portorož je kmalu po menjavi direktorja – Roberta Krajnca je zamenjal Bernard Majhenič – sprejelo glede na čas, tj. vrhunec turistične sezone, skorajda radikalno odločitev. Skrajšalo je svoj delovni čas. "Od 8. avgusta do predvidoma 15. avgusta so delovne ure Letališča Portorož začasno skrajšane zaradi izrednih razmer – pomanjkanja osebja OPS. Nov urnik je od 8. do 16. po univerzalnem koordiniranem času oz. od 10. do 18. po lokalnem času," so zapisali na svoji spletni strani. 

Kot so nam pojasnili v Aerodromu Portorož, so bili primorani skrajšati delovni čas letališča zaradi trenutne zdravstvene situacije, ki v praksi pomeni povečan obseg bolniških odsotnosti, "saj lahko samo v skrajšanem delovnem času ponudimo tudi vse potrebne storitve na nivoju, ki ga stranke pričakujejo".

BONUS VIDEO: Kako do izpita za čoln?

Skrajšan delovni čas je predviden do 15. avgusta, vendar a gre za realno pričakovanje? "Zaposleni na letališču smo odgovorni do svojega in zdravja naših strank, zato upravičeno pričakujemo, da gre za začasno spremembo," odgovarjajo.

V portoroškem letališču sicer ocenjujejo, da začasno skrajšanje delovnega časa ne bo vplivalo na poslovanje letališča, ki da je stabilno.

V Aerodromu Portorož so o skrajšanju urnika razmišljali sicer že v mesecu juliju, a so nato odločitev preklicali.

Kader težko dobijo

Na aerodromu smo se pozanimali, kako so sicer preskrbljeni s kadrom oziroma ali iščejo okrepitve. Odgovorili so nam, da imajo na letališču potrebo po kadru tehnične stroke: "Zaradi narave naše dejavnosti se zaposleni v času trajanja delovnega razmerja tudi nenehno dodatno izobražujejo, saj sledimo sodobnim smernicam letalskega prometa. Zato mora biti tudi pri bodočih sodelavcih prisotna tudi želja po dodatnem izobraževanju, s katerimi pridobijo vsa dovoljenja za vstop in delo na letališki ploščadi."

Sicer se s pomanjkanjem strokovnega kadra tehničnih smeri po njihovi oceni spopadajo praktično vse panoge in v tem pogledu portoroško letališče ne odstopa od trendov na trgu dela. "Verjamemo, da je naša specifika v tem, da je za zaposlene zahtevana relativno visoka (6. stopnja) tehnične izobrazbe in vsa dodatna izobraževanja, ki jih je potrebno opraviti s ciljem samostojnega opravljanja dela," ugotavljajo v Aerodromu Portorož, kjer pa bodo predvidoma do konca leta sprejeli novo sistemizacijo delovnih mest, "ki bo ustrezala dejanski situaciji".

Deli novico:

Komentiraj

Za komentiranje je potrebna  Prijava  oz.  Registracija
zoran13 |  11 .08. 2022 ob  11: 25
MISEL DNEVA

Predvsem je treba v gostinstvu in turizmu delati na odnosih, na komunikaciji, saj to peša. V delovnih procesih to absolutno manjka, saj ni samo plača tista, ki ljudi privlači.
Irena Valenti, regijska sekretarka Zveze svobodnih sindikatov Slovenije
Četrtek, 11.avgust 2022
www.primorske.si
 |  11 .08. 2022 ob  10: 42
KJE SI, TEHNIŠKA STROKA ?

Včasih se je za te poklice šolalo precej več dijakov in študentov, kot se jih sedaj, vsaj na TPSEŠ Portorož je bilo tako, saj sta bila dva razreda storjnih tehnikov, pa en razred ladijskih tehnikov, pa en razred elektotehnikov ter en razred navtikov. Da ne omenjamo tudi ribiškega oddelka. Pa tudi vseh, ki so obiskovali poklicno šolo IKŠ v Kopru. V večini primerov so se zaposlili ali nadaljevali šolanje na Strojni ali drugih fakultetah. Vse skupaj pa je temeljilo na zaposlitvah na Splošni plovbi, ki je imela kader zagotovljen, čeravno so se zaposlovali preko GEN Schippinga, ki je imel sedež v davčni oazi. Tudi zaradi tega imejo sedaj probleme, saj so si morali sami plačevati vse prispevke, med drugim tudi za pokojninsko osnovo. Da o številkah niti ne govorimo. Po pri(h)vatizaciji Splošne Plovbe, z državnim žegnom, pa se je situacija zelo spremenila, saj bark ni več in mnogo pomorcev nima več kam na barko. Z izjemo par srečnežev, ki so se uspeli vkrcati na tujca ali pa postati skipperji na plovih bogatašev. Vsi ostali so se zaposlili na Obali od Mehanotehnike, do Delamarisa, Ribe in Arga, pa Ladjedelnice, Tomosa, Cimosa in ostalih podjetij, ki pa so zaradi škodljive pri(h)vatizacije usahnila in tako so usahnila tudi delovna mesta nič krivemu tehniškemu kadru.
Veliko omenjenih že davno nima več služb, nima zaradi nastalih razmer še pogojev za upokojitev, zaradi starosti, pa kljub njihovi strokovnosti jih nihče nove več zaposliti. Saj se ve, da je Slovenija na repu v EU, po zaposlovanju vseh, ki so starejši kot 55 let, kar je zaskrbljujoče in ponižujoče, saj imajo kot takšni, največ izkušenj, ki v tem poslu največ pomenijo.

"Osnovna dejavnost Aerodroma Portorož, ki je prek družbe Hoteli Palace Portorož v večinski lasti srbskega poslovnega Miodraga Kostića, obsega upravljanje portoroškega letališča z zagotavljanjem pristankov in vzletov letal, uporabo infrastrukture in potniškega terminala, izvajanje zemeljske oskrbe letal, potnikov in prtljage ter komercialne dejavnosti, so navedli na spletni strani podjetja.
Lani je letališče ob opravljenih 14.730 letalskih operacijah obiskalo 27.517 gostov, kar je skoraj 5000 več kot leto prej. Številke so še zaostajale za predkoronskim letom 2019, ko so opravili 17.333 letalskih operacij in zabeležili 28.881 gostov."

Zarja |  11 .08. 2022 ob  07: 11
Torej G.Kostič je poznan kot dober poslovnež. Čudi me, da je namestil za direktorja osebo z takšno delovno zgodovino , ki zraven še ni sposoben organizacije dela in njegovi družbi, ter vdem ostalim deležnikom na letališču dela poslovno izgubo.
Ali je morda ravno zaradi bivših slabih delovnih praks zaposlen z namenom ?
Prognostik |  11 .08. 2022 ob  00: 22
Moraš delat. Ali pa tujina. Ker položnice rastejo in nimaš izbire. Novih hlspcev se je dovolj nabralo.
cazzimperio  |  10 .08. 2022 ob  20: 58
Namesto štiri ure sedet v bifeju zraven letališča bi lahko direktor nadomeščal kakega delavca.
Šperjo |  10 .08. 2022 ob  15: 26
-7
hahahahahahah , sredi sezone skrajšan delovni čas ..... BERNARDINO , MA KAJ TI PANSAŠ , DA JE TU POHORJE jQuery112305796606191405624_1660137669694? ......pomanjkanje kadra , kaj manjka kakšna tajnica ....

Šperjo |  10 .08. 2022 ob  15: 25
-6
hahahahahahah , sredi sezone skrajšan delovni čas ..... BERNARDINO , MA KAJ TI PANSAŠ , DA JE TU POHORJE jQuery112305796606191405624_1660137669694? ......pomanjkanje kadra , kaj manjka kakšna tajnica ....

Istriano |  10 .08. 2022 ob  12: 38
Z nizko plačo se težko privabi kvaliteten kader.
va cagar |  10 .08. 2022 ob  10: 00
-9
naj povejo kakšna je dejanska narava dela, da potrebujejo inženirje strojne oz.elektro stroke!
ZigaZois |  10 .08. 2022 ob  09: 33
12
Strokovni kader brez rezerv, ki dela za minimalno plačo. Če zboli eden še gre, če zbolita dva pa je problem, da ne omenjam koriščenje dopusta.
To je stalnica Slovenskih delodajalcev. Kako rečejo temu? Vitko podjetje z minimalnimi stroški za delovno silo. Prikaz dobička nesposobnih direktorjev: znižanje plače delavcem po sistemu - če ti ni prav, pojdi saj čakajo v vrsti, da bi delali pri nas. Delovno mesto z višješolsko izobrazbo na minimalcu in vse kar je nižje z dodatkom do minimalca. Ko računajo koliko kadra je potrebnega, računajo samo opravljanje dela in ob tem izpustijo morebitne bolniške in koriščenje dopusta. Kakšno leto še gre, potem pa nastane problem.
Pa ne obtoževat "lenuhov" za tako stanje, ker so postali taki zaradi nepoštenega odnosa do njih. Ni problem v tem, da mladina noče delat ampak v tem, da nočejo bit hlapci.