'NE TIČ NE MIŠ': Civilna iniciativa kritično nad rekonstrukcijo pomola, tako jim odgovarja investitor (FOTO)

Piran

V civilni iniciativi Piran opozarjajo na po njihovem sporno rekonstrukcijo pomola pri stavbi oddelka za pomorstvo fakultete za pomorstvo in promet v Portorožu. Moti jih zlasti zamenjava kamnitih elementov, ki kazijo podobo pomola. Po besedah dekana fakultete za pomorstvo Petra Vidmarja gre za vmesno fazo obnove, ki ne bo posegla v izgled pomola.

Po navedbah predstavnikov civilne iniciative Piran obstaja neskladje med dokumentacijo, h kateri so bila izdana soglasja, in opravljenimi posegi, zlasti vgradnjo nadomestnih kamnov, je na današnji novinarski konferenci poudaril prvi mož civilne iniciative Davorin Petaros.

Krajinska arhitektka Romana Kačič je dodala, da imamo dovolj primerov dobre prakse tako v Italiji kot na Hrvaškem, nenazadnje so v Piranu po strokovnih merilih obnovili tudi tamkajšnji carinski pomol. Sama je ob tem opozorila na velika neskladja, ki so vidna že na prvi pogled. "Kar zdaj vidimo, ni niti nov pomol niti ni kamniti pomol," je pojasnila. Poudarila je še, da ima pomol, ki izhaja še iz časov Avstro-Ogrske, tudi zgodovinski pomen, njegova rekonstrukcija pa govori o našem odnosu do dediščine.

V civilni iniciativi pričakujejo, da bosta investitor in projektant razmislila vsaj o zamenjavi elementov, ki so neskladni, oziroma pričakujejo, kot se je izrazil Petaros, "da bodo vzpostavili stanje, ki nam bo v ponos".

Dekan fakultete za pomorstvo Peter Vidmar je pojasnil, da so za rekonstrukcijo pomola pridobili vsa potrebna soglasja in da dela potekajo skladno z načrti. Ob tem pa je dekan opozoril, da gre trenutno le za vmesno fazo obnove in da bodo na zgornjo plast pomola namestili stare kamne, s čimer bo pomol vizualno takšen, kot je bil pred posegom.

Bistvena razlika bo ta, da bo pomol višji, kar pa je bilo treba storiti zaradi poplavne ogroženosti. Do zdaj so sicer pomol že dvignili, poravnali, ojačali v podvodnem delu in zaščitili njegovo notranjost, kar bo preprečilo izpiranje materiala ob stiku z vodo. Tako bodo s sodobnimi metodami pomolu tudi podaljšali življenjsko dobo. Celotna investicija obnove je sicer vredna 1,5 milijona evrov, je še navedel Vidmar.

Deli novico:

Komentiraj

Za komentiranje je potrebna  Prijava  oz.  Registracija
Kukurux |  23 .06. 2020 ob  17: 59
Dobro,lahko se najdeta dva iznajdljiva studenta iz pomorske,vzameta mesacel in cement,dokoncata pomol in dostavita racun za pol miljona evrov,morda vsaj za 100 tisoc ce je obnova stala 1.5 miljona evrov
Eho |  23 .06. 2020 ob  10: 14
Podoben pomol bi nekoč v dobrih starih cajtih z mladinsko delovno akcijo obnovili v dveh tednih za nekaj kotlov vojaškega pasulja, ne pa za 1. 500.000 evrov...Razen če nimajo v planu za ta denar zgraditi še hotel zdraven.
Veronika Izabela |  22 .06. 2020 ob  22: 19
13
@Tiramola, a piješ šmarnico ali kačji sirup? Kaj ima to veze z občino? Investitor je GEPŠ. Sicer pa sami strokovnjaki na kupu, od sindikalista do strokovnjakinje, ki sanja o arhitekturi z diplomo iz sajenja dreves in grmičkov. V tem Piranu so res vsi ubrisani.
Tiramola  |  22 .06. 2020 ob  20: 30
-1
Danes sem si to ogledal. Katastrofa Genio!

To ni potrebno niti plačati.
Samo da se dela in se služi evre.
Tale Grafist dobro molze občino. To je naredil tudi s promenado,ki je bila sedaj sanirana? Ampak se ne vidi sploh kaj so počeli tam cel mesec.
Pomol je sedaj zrel za rušenje. Prava sramota.
Še en minus za župana.
Genio ne obvladaš. Lp


 |  22 .06. 2020 ob  18: 33
12
1,5 milijon za obnovitevjQuery11230750330070186336_1592842864666?? Infrastruktura se razpada... pomanjkanje parkirišč... ni kolesarskih stez, za pločnike da ne govorimo. In kdo se je spomnil, da se kolesarska steza zariše kar na vozišče kjer ni kolesarske steze!!!!! Pa imate malo mozga, da poleti z vsem prometom (avtobusi, avtomobili, motoristi, sami kolesarji, električni skiroji in še povrh bočno parkiranje ob pločniku bo pri odpiranju vrat povzročalo toliko poškodb, da vas bo še kdo tožil malomarnosti do vašega dela.... župan Đenijo primite se v roke in začnite udarjat po mizi... imate ljudi na pozicijah kateri ne znajo črpat EU sredstva za kolesarske steze, poti, ne znajo črpat za zaprtje mestnega jedra Pirana...
Ištrijan |  22 .06. 2020 ob  18: 26
18
Investitorji ljubljancani, izvajalec grafist! Je potrebno se kaj dodat?!?
I know |  22 .06. 2020 ob  17: 27
30
Ni slabo za izvajalca. Več kot 50.000 evričev po dolžinskem metru.
Zlat pomol, ni kaj.
Čestitke projektantu, izvajalcu za skrajno korektno ponudbo in davkoplačevalcem za nateg leta.