Na četrtkovi javni dražbi bo koprska občina za zemljišče kamionskega terminala, ki je trenutno v uporabi Luke Koper, podelila 40-letno stavbno pravico – za namen izgradnje, uporabe in vzdrževanja trgovskega objekta. Izhodiščna cena je 7,6 milijona evrov. Medtem, ko v Civilni iniciativi Skupaj in stranki Levica Istra izgradnji še enega trgovskega središča nasprotujejo, je Bržan prepričan, da ga mesto potrebuje. Kaj pa menite vi?
"NE" ŠE ENEMU TRGOVSKEMU CENTRU V KOPRU: Bržan prepričan, da ga mesto potrebuje, kaj menite vi? (ANKETA)
Koper
Za 3,5 hektara veliko zemljišče sedanjega kamionskega terminala Luke Koper, ob Ankaranski cesti v neposredni bližini mesta, se konec leta 2023 izteče 30-letna koncesijska pogodba z Mestno občino Koper (MOK). Gre za zemljišče na atraktivni lokaciji in posledično je bilo tudi zanimanje zanj v preteklosti veliko.
Javna dražba je razpisana za četrtek, 7. aprila, do danes pa so morali zainteresirani vplačati varščino v višini 1,5 mio evrov. Vendar pa se s tako potezo koprske občine vsi ne strinjajo. V Civilni iniciativi (CI) Skupaj od občine zahtevajo, da zemljišče umakne z javne dražbe, ker gre za dragocen prostor, ki ga je mogoče bolj smiselno uporabiti kot pa za trgovski center, predvsem v javno dobro.
"Zadnja leta smo priča pospešenemu hiranju historičnega mesta Koper na eni strani in stihijski, nerazumni rasti številnih trgovskih središč okoli njega. Razkol med mestnim središčem in velikimi centri se z vsakim trgovskim centrom še dodatno poglobi, posledice so vse hujše, zato je umeščanje še enega trgovca v obroč Kopra s številnih vidikov izredno škodljivo," so prepričani v CI Skupaj.
Koper potrebuje reurbanizacijo okoliških con, namesto umestitve še enega trgovca, kar je tudi v skladu s trajnostno strategijo mesta do leta 2030. Ne sledi niti izzivom demografskega razvoja niti cilju ustvarjanja privlačnega in spodbudnega okolja za mlade, saj se v občini nadpovprečno povečujejo nezahtevna delovna mesta v trgovini, gradbeništvu in gostinstvu, mladi izobraženi kadri univerzitetnega mesta pa se na delo vozijo v Ljubljano in druge kraje ali pa polnijo police v trgovskih centrih, so med drugim zapisali v pismu koprskemu županu Alešu Bržanu.
"Dragoceni prostor bodo spet zasedala parkirišča in neatraktivna arhitektura, ki je daleč od mediteranskega značaja. V okviru osnutka OPN je predvidena sprememba namembnosti številnih kmetijskih zemljišč, zlasti v Bertokih. Zakaj ne bi načrtovanega tehnološkega parka namesto na kmetijsko zemljo v Bertokih umestili na komunalno opremljeno zemljišče sedanjega kamionskega terminala?" sprašujejo Bržana v civilni iniciativi.
Bržan: Potrebe Koprčanov so nekoliko drugačne
Kot jim je konec marca odgovoril Bržan, so potrebe Koprčanov "nekoliko drugačne, kot ocenjujete v civilni iniciativi, in je podelitev stavbne pravice skrbno pretehtan odgovor nanje". "Zanimanje trgovskih podjetij za to stavbno pravico kljub zelo visoki izhodiščni ceni dokazuje, da občani storitve takšnega objekta na tej lokaciji potrebujemo oziroma jih nameravamo uporabljati," jim odgovarja v dopisu Bržan.
Na osnovi tega v civilni iniciativi zaključujejo, da je "posel praktično dogovorjen in bo nov trgovec v občini Bauhaus".
Proti prihodu novega trgovca na trenutno kamionsko parkirišče so proti tudi v stranki Levica Istra. Prepričani so, da se Koper že sedaj uvršča v sam vrh med slovenskimi mesti glede površin trgovskih centrov na prebivalca in je daleč pred Ljubljano. "Kar naše mesto spreminja v pravo malo potrošniško meko, z vsemi posledičnimi škodljivimi socialnimi in okoljskimi posledicami," pravijo v Levici Istra.
Menijo, da "trgovska četrt" ob Ankaranski spominja bolj na "avtomobilizirano ameriško predmestje", kot pa na kvaliteten primer evropskega urbanizma. "V strateškem delu osnutka Občinskega prostorskega načrta (OPN) in njegovih strokovnih podlagah je omenjeno, da bi bilo treba trgovske površine umikati in reurbanizirati. Obžalujemo, da se občinska oblast že sedaj odloča v nasprotju z usmeritvami OPN, ki ga ravno sedaj javno prestavlja občanom," še navajajo v stranki.
Kaj pa menite vi? Kaj bi umestili na območje kamionskega terminala? Sodelujte v naši anketi!
Komentiraj
V Obiju. Ker tja res moraš it, če rabiš kak material za razumno ceno. Noro, kako se je vse za gradnjo podražilo.
Zadnjič sem jih gledal, kako hodijo v ribjo restavracijo. V fritolinu kupijo girice ni si na bankareli na tržnici priredijo ribji piknik. Vergonia, morti ti fame
Vec kot je trgovskih centrov bolj se ljudje razporedijo obicajno tam kjer so nizje cene.
Obstojeci zaradi upada prometa nimajo velikih donosov in potem so primorani spreminjat strategijo.
Bit trgovec v kopru je verjetno zadnja stvar ki bi jo hotu kdo startat
Ales, hvala ti. To bo edini drazji, vecji in energetsko potratnejši objekt kot šola v Škofijah- tvoja Sagrada.
TIK TAK TIK TAK TIK TAK